اصفهانی‌ها به نیمه دوم لیگ رسیدند

​نیم‌فصل دوم لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز خواهد شد و فردا نیز چهار بازی باقی‌مانده هفته شانزدهم پیگیری می‌شود.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز:دربازی‌های امروز یکی از نماینده‌های اصفهانی یعنی سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان شاهین شهرداری بوشهر خواهد بود. فردا نیز ذوب‌آهن در تهران باید با سایپا مصاف دهد. با برگزاری این دو بازی تیم‌های اصفهانی لیگ برتر نخستین دیداری نیم‌فصل دوم را برگزار می‌کنند و وارد هفته شانزدهم می‌شوند. دو تیمی که هرکدام به‌گونه‌ای متفاوت نیم‌فصل نخست را به پایان رساندند. سپاهانی‌ها که هم‌اکنون در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارند از همان ابتدای لیگ در قامت یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی ظاهر شدند و چندهفته‌ای نیز صدرنشین لیگ بودند. در حال حاضر هم هرچند شاگردان امیر قلعه‌نویی رتبه دوم جدول را در اختیاردارند اما اگر ملاک بازی‌های عقب‌افتاده قرار گیرد و سپاهان دیدار هفته یازدهم خودش مقابل نفت آبادان را با برتری سپری کند عنوان قهرمانی نیم‌فصل را با درنظرگرفتن احتمالات دیگر همچون برتری پرسپولیس مقابل نساجی در دیدار عقب‌افتاده هفته دوازدهم به خودش اختصاص خواهد داد. اما شرایط برای ذوبی‌ها در رتبه دوازدهم جدول به‌گونه‌ای متفاوت دنبال می‌شود. سبزپوشان اصفهانی که نیم‌فصل دوم را با کسب یک امتیاز در هر بازی به پایان رساندند حالا به دنبال جبران نتایج ضعیف گذشته خواهد بود و باید در دیدارهای باقی‌مانده امتیازهای لازم را به دست آوردند تا در پایان فصل جایگاه مناسبی داشته باشند.

سپاهان به بازی‌های آسان رسید

تیم فوتبال سپاهان عصر امروز در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان شاهین شهرداری بوشهر خواهد بود. به نظرمی‌رسد دیدار امروز طلایی پوشان اصفهانی یکی از آسان‌ترین بازی‌های فصل سپاهان باشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی لیگ نوزدهم را با بازی مقابل همین حریف در بوشهر آغاز کردند. دیداری که با برتری بی‌حرف و حدیث نماینده اصفهان به پایان رسید. در آن بازی که دوم شهریورماه برگزار شد ولادیمیر کونان، محمد محبی و مدافع میزبان سه بار گلزنی کردند تا زردپوشان اصفهانی لیگ نوزدهم را طوفانی آغاز کنند. شاهینی‌ها پس‌ازاین شکست دیگر نتوانستند سرخم کنند و در نیم‌فصل رتبه آخر جدول را به خودشان اختصاص دادند. این تیم در حال حاضر جدی‌ترین گزینه سقوط به لیگ دست یک به شمار می‌رود و بعید است در نیم‌فصل دوم هم نماینده قدیمی بوشهر بتواند کاری از پیش ببرد. آن‌ها در نیم‌فصل نخست حتی یک‌بار هم موفق به شکست حریفان نشدند و با 28 گل خورده رکورددار شدند. بر این اساس پیش بنی این‌که شاهین شهرداری بوشهر در نقش‌جهان کار خاصی از پیش ببرد و یا از سپاهان امتیاز بگیرد بسیار دور از ذهن به نظرمی رسد مگر آن‌که معجزه‌ای رخ دهد.

ماموریت دشوار ذوب‌آهن در تهران

تیم فوتبال ذوب‌آهن فردا در تهران باید با سایپا روبرو شود. سبزپوشان اصفهانی که در هفته چهاردهم و مقابل گل گهر سیرجان کاری از پیش نبردند فردا در ورزشگاه شهدای شهر قدس باید با نارنجی پوشان تهرانی مصاف دهند. سایپا که در فصل جاری با هدایت ابراهیم صادقی یکی از قدیمی‌ترین و وفادارترین ستاره‌هایش به میدان آمده تاکنون در فاز نتیجه‌گیری چندان موفق عمل‌نکرده است. البته آن‌ها در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم فعالیت آن‌چنانی نداشتند با هزینه‌ای پایین تیمشان را بستند. شاید مشهورترین بازیکن فعلی تیم تهرانی آرمین سهرابیان باشد که فصل پیش برای استقلال توپ می‌زد. دیگر بازیکنان سایپا را بازیکنان در حد معمولی لیگ تشکیل می‌دهند که هرچند سال‌ها در تیم‌های مختلف لیگ توپ زده‌اند اما هیچ‌وقت ستاره‌هایی تاثیرگذار نبوده‌اند. نارنجی پوشان تهرانی که در حال حاضر رتبه چهاردهم جدول را در اختیاردارند و خطر سقوط به لیگ دست یک را بالای سرشان احساس می‌کنند بدون تردید در بازی فردا برای شکست ذوب‌آهن به میدان خواهند آمد. از سوی دیگر ذوبی‌ها هم هدفی جز کسب سه امتیاز این بازی نخواهند داشت. سبزپوشان اصفهانی که میانگین کسب یک امتیاز هر بازی را در نیم‌فصل نخست به ثبت رسانده‌اند برای تغییر شرایط باید در نیم‌فصل دوم به‌گونه‌ای متفاوت ظاهر شوند. آن‌ها در دیدارهای خارج از خانه به کسب امتیاز نیاز دارند و بازی‌های خانگی را هم باید با پیروزی پشت سر بگذارند تا همان تیم نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم شوند. در بازی امروز هم ذوبی‌ها احتمالا با شیوه احتیاط‌آمیز به مصاف میزبان خواهند رفت و چشم به ضد حمله‌ها خواهند دوخت. ضد حمله‌هایی که اگر فرصت سوزی نشود می‌تواند سه امتیاز شیرین را برای سبزپوشان اصفهانی به ارمغان آورد. ذوبی‌ها در دو هفته اخیر مقابل نساجی مازندران و گل گهری سیرجان توانسته‌اند دروازه‌شان را بسته نگه‌دارند که نشان از سازمان‌دهی بهتر خط دفاعی آن‌ها دارد. در بازی فردا هم اگر مدافعان میهمان با هوشیاری عمل کنند احتمال مصون ماندن دروازه ذوب‌آهن از حمله‌وران سایپا بالا خواهد رفت و آن زمان باید چشم امید به خط آتش این تیم دوخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار