بودجه سالن همایش‌ها در گرو پیگیری نمایندگان

پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل در اصفهان مطرح شد

گروه رویداد| روز گذشته در صد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان بار دیگر آلودگی محور اصلی نطق‌ها و تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان بود. از جمله اینکه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان لزوم کاهش آلودگی هوا را دغدغه تمام مدیران شهری دانست و گفت: در اصفهان شاهد تعطیلی مدارس هستیم که این موضوع وظیفه ادارات سازمان‌ها و نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند را یادآور می‌شود بنابراین لازم است از افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری شده و طرح‌هایی مانند زوج و فرد از درِ خانه اگر قابلیت اجرا دارد توسط مدیران اتخاذ شود زیرا هیچ‌چیز به‌اندازه حفظ سلامتی مردم اهمیت ندارد.
در این نشست علیرضا نصر اصفهانی با تبریک یلدا به شهروندان و نیز تبریک سال نو میلادی به همشهریان مسیحی اصفهان، اظهار کرد: امید است بتوانیم با پیروی از تمام پیامبران الهی و با همزیستی مسالمت‌آمیز مأموریت‌ها و وظایف دینی خود را به خوبی انجام دهیم.۶۰ برنامه به مناسبت شب یلدا در محلات مناطق ۱۵ گانه اصفهان اجرا شد که امیدواریم باعث ارتقای دلگرمی به کار در کارکنان شهرداری و نشاط اجتماعی بیشتر در میان مردم شده باشد. او با بیان اینکه اجرای پروژه سالن همایش‌ها تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز احتیاج دارد، خاطرنشان کرد: درباره سالن همایش‌های شهر اصفهان نیز دولت تعهد ۱۰۰ میلیارد تومانی داشته که فقط ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و تأمین مابقی آن نیاز به پیگیری نمایندگان دارد زیرا یک پروژه ملی بوده و مدیریت شهری به درخواست دولت در آن ورود پیدا کرده و انتظار داریم مجلس و دولت مسائل مربوط به پروژه را دنبال کنند. او اضافه کرد: حضور اعضای شورای شهر در مراسم‌ها و جلسات باعث پرباری این برنامه‌ها خواهد شد بنابراین لازم است اگر وزیر یا معاون وزیری در اصفهان حضور پیدا می‌کند، با دعوت از اعضای مرتبط شورای شهر نهایت استفاده از ظرفیت‌های موجود برده شود. حدود دو ماه پیش برای معطل نشدن مردم در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه‌ای در مسیر پروژه‌ها، با توافق شهردار قرار بود آئین‌نامه‌ای نوشته شود که همچنان این اتفاق نیفتاده است؛ لازم است با نظارت شورای شهر برای ساماندهی این موضوع اقدامات لازم انجام شده تا فعالیت‌های شهرداری روان شود چون گاهی این موضوع باعث توقف پروژه‌های شهری می‌شود.

لزوم اجرای برنامه‌های مؤثر در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های مؤثر در افزایش نشاط اجتماعی شهروندان توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تصریح کرد: تکریم پاکبانان شهرداری در شب یلدا به بهترین نحو انجام شد و ضعف‌هایی که سال گذشته وجود داشت در دومین سال اجرا رفع شده بودند که جای تقدیر دارد. او با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس، هیئت اجرایی بررسی صلاحیت‌ها را آغاز کرد و امید است در مراحل بعدی نیز این هیئت در دفاع از حقوق مردم انجام وظیفه کرده و هیئت نظارت نیز شرایط را برای استفاده تمام نامزدها در شرایط مساوی از فضای انتخابات فراهم کند تا با برنامه‌ریزی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری شاهد اتفاق خوبی هم در کل کشور و هم در شهر اصفهان باشیم. نصر اصفهانی با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۹ کشور از سوی دولت به مجلس اضافه کرد: لازم است در مورد شهرهایی که در حوادث اخیر آسیب دیدند برآورد خسارت‌ها انجام شده و نمایندگان جبران این خسارت‌ها را در بودجه سال آینده مدنظر قرار دهند.

نادیده گرفتن توافقات گذشته باعث بی‌اعتمادی مردم

در این نشست رضا امینی، عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق این هفته خود، گفت: در برخورد با مردم در ملاقات‌های مردمی یا کمیته‌های نظارتی، می‌بینم که گاهی در گذشته توافقاتی شده که ممکن است اشکالاتی داشته یا قوام لازم را نداشته باشد و اگرچه در هاله‌ای از ابهام است و باید گذشتگان باشند تا بتوان قضاوت درستی داشت، اما به‌هرحال باید کارشناسی شود. او با بیان اینکه نادیده گرفتن این توافقات باعث بی‌اعتمادی و سردرگمی مردم می‌شود، افزود: وقتی حجم توافقات در یک نقطه شهر زیاد می‌شود به‌تبع اشکالات هم زیاد می‌شود، اما اینکه دیدگاه‌های مدیریتی امروز را بر توافقات گذشته اعمال کنیم باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود. او با بیان اینکه مردم تفاوتی بین مدیران قائل نیستند، تصریح کرد: امروز آستانه تحمل مردم کم شده و مردم با مشکلات متعدد معیشتی روبرو هستند. ما رویدادهای مهم سیاسی اجتماعی در آینده داریم که این برخوردها با مردم در آینده تبعاتی دارد. این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه چه در خشک‌سالی و چه ترسالی آمادگی مواجهه با بلایای طبیعی را نداریم، گفت: نمونه آن هفته گذشته بود که شاخص آلودگی هوای اصفهان بیشتر از ۱۵۰ بود اما مدارس و ادارات تعطیل نشد. روز بعد که شاخص به کمتر از ۱۰۰ رسید، مدارس تعطیل شد. او با انتقاد از برخورد با این موضوعات مهم، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در مدیریت گذشته استان دنبال می‌شد، اما امروز این طرح که همه دستگاه‌ها در آن مشارکت داشتند رها شده است. به گفته امینی، با افزایش روزهای تعطیلی در شهر برای مردم سؤال پیش‌آمده چراکه با سوء مدیریت مواجه هستیم و در مواجهه با این شرایط دچار ناهماهنگی هستیم.


امیر احمد زندآور-رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورا
گوش شنوایی برای مشکل آلودگی هوای اصفهان نیست
همچنان شاهد آلودگی هوای شهر بوده و هستیم اما کار مسئولان محدود به توصیه‌های اخلاقی به مردم شده است، اعضای شورای شهر دائم در مورد رعایت موضوعات مورد نیاز برای پیشگیری از آلودگی هوا نکاتی را گوشزد کرده‌اند اما گوش شنوایی وجود ندارد. با توجه به ارسال لایحه بودجه ۹۹ کل کشور به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان درباره اصلاح بودجه مرتبط با شهرداری‌ها درخواست پیگیری داریم. حذف بند مربوط به پرداخت ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی به محیط‌زیست که سهم شهرداری‌هاست و حذف یک جزء از تبصره ۱۴ موضوع عدم تخصیص و تعلق مالیات بر عوارض و منابع حاصل از قیمت بنزین نسبت به قبل از سهمیه‌بندی، از مواردی است که لازم است توسط نمایندگان در قبال شهرداری‌ها انجام دهند. با توجه به مشکلات مالی شهرداری کلانشهرها افزایش سقف انتشار اوراق اسلامی باید مورد توجه بوده و در بودجه اصلاح شود؛ اگر این موارد اصلاح نشود شهرداری‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند شد.


کورش محمدی-رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورا
حضور شهردار اصفهان در کارگروه اضطرار آلودگی هوا
در برخی از استان‌ها تجهیزات بروزی در مراکز کنترل حوادث غیرمترقبه وجود دارد اما در اصفهان با وجود ظرفیت‌های خود این امکانات صفر یا بسیار ناچیز است. لازم است استاندار اصفهان نسبت به استقرار این تجهیزات اقدام کند تا دیگر شاهد تضادی که بین اعلام آلودگی هوا در شرایطی که باید می‌شد و نشد و شرایطی که نباید می‌شد و شد نباشیم یعنی آنچه در هفته قبل پیش آمد، نباشیم. با توجه به وضعیت آلودگی هوا که یک خطر بالقوه برای شهروندان بوده و با زیست محیط و سلامت جسم و روان آنان در ارتباط است از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم که شخصا در جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا حضور داشته باشد تا تصمیمات لازم در این زمینه از سوی او به کارگروه مذکور اعلام شود.


کورش خسروی-رئیس مرکز پژوهش‌های شورا
نگذارید شهر با پلاستیک محاصره شود
ضمن تسلیت مرگ دو کولبر نوجوان در ارتفاعات کردستان، باید گفت همه ما در رخ دادن این اتفاق مقصر بوده و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشیم. پیشتر قرار بود شهرداری از طریق کمیته فرهنگ شهروندی به پویش نه به پلاستیک بپیوندد، درباره آلودگی هوا آن‌قدر بی‌عملی از خود نشان دادیم که وضعیت کنونی حاصل شد ولی این مشکل با وزش باد حل می‌شود حال اگر پیرامون شهر با پلاستیک محاصره شود تبعات بسیاری خواهد داشت که سخت‌تر از آلودگی هوا رفع خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار