واعظ آشتیانی: درآمد هزار میلیاردی یک ادعاست/ استقلال نباید یک شبه عمل کند

مدیرعامل اسبق استقلال درباره مسائل مدیریتی فدراسیون فوتبال و مدیریت سازمان لیگ صحبت‌هایی کرد که بخش‌هایی از آن انتقادی بود.

واعظ آشتیانی: درآمد هزار میلیاردی یک ادعاست/ استقلال نباید یک شبه عمل کند

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، حافظ کاظم‌زاده در میزهوادار «سلام تهران» میزبان امیررضا واعظ‌آشتیانی بود.
محور اصلی گفتگوی کاظم‌زاده با واعظ‌آشتیانی موضوعات جدیدی بود که برای باشگاه استقلال تهران پیش آمده و هر دو موضوع هم حول محور «تضامین بانکی» است. استقلالی‌ها مدعی هستند درآمد بسیار خوبی از تبلیغات محیطی کسب می‌کنند، اما سازمان لیگ تأکید دارد که برخلاف دوره‌های پیشین، ضمانت‌نامه دریافت کند. این در حالی است که استقلالی‌ها بابت تأمین ضمانت‌نامه مشکل دارند.
واعظ‌آشتیانی در پاسخ به اینکه راه‌حل شما برای حل این مشکل چیست؟، گفت: رعایت قوانین و مقررات حتی قوانینی که بد هستند هم محترم است، مگر اینکه آن قوانین تغییر کنند.
وی افزود: دو سه سال پیش در یک برنامه گفتم با توجه به شرایط امروزی فوتبال و مدیریت آن در ایران، فدراسیون می‌تواند یکسری از کارها را به صورت ابداعی انجام دهد. به طور مثال؛ از تمام باشگاه‌هایی که مدعی هستند براساس قانون تجارت اداره می‌شوند، هیأت مدیره آنها قانونی است، مجامع‌شان برگزار می‌شود و حسابرسی دقیق انجام می‌دهند، قبل از شروع لیگ، نتایج حسابرسی شده آن را مطالبه کند. یعنی مطالعه داشته باشد بر اینکه اوضاع و احوال یک باشگاه چگونه است. آیا باشگاه براساس بودجه‌ای که تصویب کرده کارش را انجام می‌دهد یا نه؟
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران اظهار داشت: با اینکه باشگاه‌ها مجمع دارند اما فدراسیون باید اوضاع باشگاه‌ها را مدنظر داشته باشد تا با این دغدغه مواجه نشویم که وقتی یک باشگاه می‌خواهد بازیکن خارجی و یا مربی به تیم اضافه کند، لازم باشد تضمین بدهد که توان انجام تعهدات خود را دارد تا در محاکم بین‌المللی با چالش مواجه نشود.
واعظ آشتیانی با بیان اینکه شاید یک عده بگویند این کار غیرقانونی است، افزود: الان غیرقانونی بودن یا نبودن آن مهم نیست، در این شرایط که بیشتر باشگاه‌ها بدهکار هستند، باید عملکرد، حسابرسی و مجمع باشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.
وی در ادامه در پاسخ به اینکه شما با ارائه این تضامین توسط کارگزارها موافق هستید یا خیر؟، اظهار داشت: تعدادی از کارگزاران با وجود اینکه به جاهای مختلف بدهکار هستند، کارگزار شده‌اند. همین امر باعث می‌شود عده‌ای بگویند شما که بدهکار هستید و با یک باشگاه قرارداد می‌بندید چه تضمینی دارید؟
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در پاسخ به اینکه چرا ارائه ضمانت‌نامه سال‌های پیش که خود سازمان لیگ متولی بود، مطرح نبوده‌ است؟، تصریح کرد: اشتباه سازمان لیگ بوده که این ضمانت‌نامه را مطالبه نکرده است‌. من از سازمان لیگ حمایت نمی‌کنم زیرا یکی از منتقدان اصلی فدراسیون فوتبال بودم که درآمدهای بسیاری از بلیط‌فروشی و تبلیغات محیطی داشته‌اند و باید توضیح دهند که این درآمدها چه شده است؟
این مدیر سابق ورزشی درباره صحبت مطرح شده از سوی سمیعی که گفته دوران بزن درویی تمام شده است، بیان داشت: با دیدن این صحبت‌ خیلی ناراحت شدم. گاهی موضوع مختص به یک شخصیت بزرگ است، چرا آن را در دل موضوعات دیگر مطرح می‌کنیم. از ادبیاتی استفاده می‌کنیم که متناسب با جایگاه او نیست. باید در مناظره ادب و نزاکت را رعایت کنیم. باید مناظره‌کننده خوب گوش کند، جواب دهد و با کسانی که مناظره را می‌بینند قضاوت شود.
وی با بیان اینکه تمام سازمان و ارگان‌ها می‌بایست ایده‌های جدید و خوب را جمع‌آوری کنند، گفت: باید دقت داشت اینطور نیست که این ایده‌ها یک شبه عملیاتی شوند، باید بسترهای مناسب شکل بگیرد، اگر یک باشگاه می‌خواهد به تبلیغات محیطی ورود کند، باید تکلیف آن قبل از لیگ مشخص شود، ایده‌ها را جمع‌آوری و برای سال بعد عملی کنند.
رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در واکنش به ادعای فدراسیون‌نشین‌ها که معتقدند خطر تعلیق ما را تهدید می‌کند و مجلس برای تصویب بند یک اساسنامه‌ که همان بحث غیردولتی و نهاد خصوصی است همکاری ندارد، گفت: این همان فیفاهراسی است‌. می‌خواهند از سیاست خاک‌خورده گذشته استفاده کنند. فیفا به قوانین داخلی هر کشور احترام می‌گذارد. مگر می‌شود پرچم یک کشور بر فراز یک فدراسیون باشد اما عزت و شادی ملت را به بخش خصوصی بسپارند؟ مجلس تصویب کند هم اتفاقی نمی‌افتد؛ این یک دروغ بزرگ و ابزاری برای اعمال فشار است. این موضوعات را از الان طرح می‌کنند و می‌خواهند چراغ سبز دخالت دولت در فوتبال را رقم بزنند.
Hamid Ebrahami, [۲۹/۱۱/۲۰۲۱ ۱۱:۳۰ ب.ظ]
وی با بیان اینکه قوه مقننه بالاترین نهادی است که قوانین جاری را تصویب می‌کند، افزود: این اساسنامه را با عنوان نهاد عمومی غیردولتی برای مجلس فرستادند و دارد تصویب می‌شود. شهرداری و کمیته ملی المیپیک هم همینطور هستند.
واعظ آشتیانی درباره ادعای عزیزی‌خادم برای درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی و واکنش خطیر به آن بیان داشت: آقای عزیزی‌خادم باید در یک برنامه تشریح کند که با چه فرمولی می‌تواند به درآمد ۱۰۰۰ میلیارد برسد؟ وقتی پاسخگویی و شفاف‌سازی نباشد نمی‌توان به جواب درست رسید. یکسری حرف‌ها در زمان انتخاب شعاری و عمل کردنش بسیار سخت است.
مدیرعامل اسبق استقلال تهران درباره انتخاب بهاروند به عنوان رئیس سازمان لیگ با توجه به اینکه او بازنشسته است، گفت: گویا دیوان عدالت سازمان لیگ را مستثنی دانسته است، اگر چنین باشد بر وفق مقررات باید اقداماتی انجام دهند.
این مدیر ورزشی سابق با اشاره مجدد به بحث اخیر باشگاه استقلال تهران گفت: استفاده از تبلیغات محیطی حق همه باشگاه‌هاست، اما نیاز به بستر و تفاهم همه‌جانبه دارد. مثلا اگر بناست پرسپولیس و استقلال با مهمانان خود مسابقه داشته باشند و بهره‌ای از تبلیغات محیطی ببرند، باید حق مهمان را هم در آن لحاظ کنند. توصیه من به باشگاه استقلال این است که مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا یک وقت یک تصمیم دست آنها را در پوست گردو نگذارد.
وی در پایان در پاسخ به اینکه شرط ضمانت‌نامه بانکی برای دو بازیکن خریداری شده استقلال، ارتباطی به مسئله این باشگاه در تبلیغات محیطی دارد یا خیر؟، تصریح کرد: بله، می‌تواند مرتبط باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار