برگزاری دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در اصفهان

دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه‌ریزی درسی ۱۹ دی‌ماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

احمدرضا منزه:

رئیس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در نشست خبری گفت: این رویداد بزرگ علمی با حضور ۴۵۰ نفر از استادان دانشگاه، دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش و تعدادی از کارآفرینان کشور به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار خواهد شد.

مجتبی ملا احمدی با بیان اینکه ۶۰ مقاله علمی پژوهشی به‌صورت کیفی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است، افزود: فراخوان ارسال مقاله از اردیبهشت امسال آغاز و چهار نشست تخصصی برای تدوین محورهای کنفرانس برگزار شد .

او تشریح کرد: محیط و فضای مدارس کارآفرینی، راهبردهای آموزشی، شیوه ارزشیابی مبتنی بر کارآفرینی، فعالیت‌ها و روش‌های کارآفرینی در برنامه‌های درسی از جمله حوزه‌هایی است که در این کنفرانس دنبال و مقالات در این حوزه پذیرش می‌شود .

رئیس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با اشاره به اینکه در نهایت ۴۵ مقاله پذیرش می‌شود، اضافه کرد: چهار سخنرانی اصلی از سوی اساتید دانشگاهی و چهار مقاله به‌صورت سخنرانی در این کنفرانس ارائه خواهد شد .

او همچنین برگزاری ۲ نشست تخصصی، ۲ کارگاه آموزشی و نمایشگاه پوستر مقالات را از برنامه‌های جنبی دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین عنوان کرد و ادامه داد: تبیین مدارس کارآفرین از اهداف‌ کنفرانس سال گذشته بود و باید در ادامه موضوعات تخصصی را دنبال می‌کردیم .

ملا احمدی یادآور شد: ایده اجرای مدارس کارآفرین با رویکرد کارآفرینی برای آموزش مهارت‌ها و به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی در فرزندان از پنج سال پیش آغاز و عملیات اجرایی آن در سال گذشته آغاز شد .

او با تشریح جایگاه کارآفرینی در سیستم آموزشی کشور اظهار کرد: شعار کارآفرینی در نظام آموزشی وجود دارد اما عملیاتی نشده است؛ همچنین در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش به واژه کارآفرینی اشاره کردیم اما عملیاتی نشده است که امیدواریم به این مهم توجه شود . هر چند فعالیت‌های خوبی طی چند سال اخیر انجام شده تا این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رئیس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین افزود: کارآفرین یعنی کسی که خلق ارزش می‌کند و ما هم به دنبال آن هستیم تا فرزندانمان برای کشور و جامعه خلق ارزش کنند .

او با اشاره به نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با محور تبیین نظام کارآفرینی در حوزه آموزش‌وپرورش، یادآور شد: ۴۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که بیشتر استادان حوزه تعلیم و تربیت و کارآفرینان موفق مشارکت کردند.

ملااحمدی تأکید کرد: امروزه در کنار معتبرترین دانشگاه‌های دنیا، مدارس کارآفرین از مقاطع پیش دبستانی و مهدهای کودک ایجاد می‌شود تا نگرش کارآفرینی در بین کودکان آن‌ها اتفاق افتد.

او تأکید کرد: همواره در سال‌های اخیر به دنبال پیوند دانشگاه با صنعت بودیم، درحالی‌که باید پیوند صنعت با آموزش‌وپرورش رقم بخورد.

ملااحمدی اظهار کرد: کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در ادامه ایده «مدارس کارآفرین» که پنج سال پیش در اصفهان مطرح و عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شد، برگزار می‌شود .

او با بیان اینکه سال گذشته نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرینی در اصفهان برگزار و با استقبال خوب اصحاب علم و دانش و صنعت روبه‌رو شد، افزود: در سال جاری برای دومین سال متوالی این کنفرانس در اصفهان برگزار می‌شود .

او با بیان اینکه مدارس کارآفرین با رویکردی در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد که به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی در بین کودکان است نه به دنبال اموز مهارت، ازاین‌رو شاید یکی از اهدافی که در ادامه فعالیت‌ها دنبال می‌کنیم، حوزه مهارت را نیز پوشش دهد، اما اصل کار ایجاد تفکر کارآفرینی در بین کودکان است .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار