سپاهان در گرمای زمستانی آبادان

تیم فوتبال سپاهان امروز باید در ورزشگاه تختی آبادان با نفت مصاف دهد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: این دیدار در چهارچوب بازی معوقه هفته یازدهم لیگ برتر برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد یکی از دشوارترین بازی‌های فصل شاگردان قلعه‌نویی باشد. زردپوشان اصفهانی در حالی به مصاف نفت آبادان خواهند رفت که به سه امتیاز این بازی نیاز مبرمی دارند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که جدی‌ترین مدعی قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌روند دیگر هیچ فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارند چراکه همین امتیازهای بربادرفته ممکن است در پایان فصل سرنوشت تیمی را تغییر دهد. از سوی دیگر طلایی پوشان آبادانی هم که در نیم‌فصل نتایج قابل قبولی به دست آورده‌اند در خانه به کمتر تیمی باج می‌دهند و بعید است به‌آسانی تسلیم نماینده زردپوش اصفهان شوند. شاگردان اسکوچیچ تاکنون تنها دو بار طعم تلخ شکست را چشیده‌اند و هفت بار نیز موفق به برتری مقابل حریفان شده‌اند. آن‌ها هفته گذشته در اهواز با فولاد تن به‌تساوی پر گل دو بر دو دادند تا بالاترین از این تیم در جایگاه ششم جدولی قرار بگیرند. سپاهانی‌ها هم در آخرین دیدار هفته شانزدهم با پنج گل شاهین شهرداری بوشهر را از پیش رو برداشتند تا برد روحیه بخشی را تجربه کنند.

غیبت دو مدافع نفت آبادان مقابل سپاهان

تیم فوتبال نفت آبادان در بازی امروز مقابل سپاهان دو مدافع اصلی تیمش را به همراه نخواهد داشت. احمد اهل‌شاخه مدافع میانی تیم صنعت نفت در تمرین مصدوم شده و همانند بازی فولاد خوزستان در دیدار برابر سپاهان نیز تیم را همراهی نمی‌کند. اهل‌شاخه در تمرین پس از برخورد با یکی از بازیکنان از کشاله‌ران دچار مصدومیت و ظاهر باید چندهفته‌ای را به مداوا بپردازد. حسین ساکی دیگر مدافع تیم صنعت نفت نیز به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در دیدار برابر سپاهان حضور یابد. ساکی ازجمله بازیکنان باکیفیت صنعت نفت آبادان است که در صورت بهبودی می‌تواند برای این تیم مهره تاثیرگذاری باشد.

نبرد تاکتیکی قلعه‌نویی با اسکوچیچ

در بازی امروز تیم‌های سپاهان و نفت آبادان دو مربی کار بلد فوتبال ایران مقابل هم قرار خواهند گرفت. از سویی امیر قلعه‌نویی با کوله باری از تجربه هدایت زردپوشان اصفهانی را بر عهده دارد و بروی نیمکت نفت هم مربی قرارگرفته که در چند فصل اخیر نتایج قابل قبولی به دست آورده است. بدون تردید بازی امروز هم کاملا متاثر از اندیشه‌های تاکتیکی این دو مربی خواهد بود. امیر قلعه‌نویی که به بازی هجومی اعتقاد ویژه‌ای دارد احتمالا در بازی امروز نیز همین تاکتیک را به کار خواهد گرفت هرچند شاید اندکی احتیاط را هم در دستور کار داشته باشد. اسکوچیچ هم که خوب می‌داند سپاهان چه تیم زهرداری است به بازی پر ریسک روی نخواهد آورد.

نفت آبادان شگفتی‌ساز نیم‌فصل نخست

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در نیم‌فصل نخست یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز رقابت‌های لیگ برتر بود و باوجود مشکلات مالی و تعطیل شدن چندباره تمرینات به یکی از مدعیان کسب سهیمه آسیایی و قهرمانی تبدیل شد. آن‌ها با ادامه روند نتایج مطلوب خود در لیگ برتر در حالی به دیدار سپاهان اصفهان می‌رود که این تیم رقیب مدعی جدی قهرمانی است و در چند هفته نیز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و تاکنون شکستی را تجربه نکرده است. نفتی‌ها که این دیدار آخرین دیدار بسیار دشوار آن‌ها در نیم‌فصل نخست لیگ برتر است می‌دانند با پیروزی در این دیدار می‌توانند به آینده امیدوار باشند. شاگردان اسکوچیچ با توجه به بازی‌های باقی‌مانده و به‌ویژه دیدار با پرسپولیس و استقلال در آبادان به دنبال پیروزی در این دیدار خانگی خواهند بود تا همچنان در بالای جدول باقی بمانند.

دشواری‌های بازی در آبادان برای سپاهان

دیدارهای صنعت نفت آبادان و سپاهان همواره دیدارهای جذابی بوده و با توجه به موقعیت دو تیم در جدول این بازی حساسیت ویژه‌ای دارد. طلایی پوشان فوتبال ایران با کسب پیروزهای متوالی برابر حریفان خود را به صدر جدول لیگ برتر نزدیک کردند و برای تداوم روند مطلوب اخیر خود کار سختی برابر سپاهان در آبادان پیش‌رو دارند زیرا سپاهانی‌ها برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز به پیروزی دارند. از سوی دیگر نفتی‌ها امسال درخشان‌ترین فصل تاریخ فوتبال خود را سپری می‌کنند و سپاهان با علم بر این موضوع به آبادان سفرکرده و می‌داند حریفش در خانه تیمی بسیار خطرناک و سرشار از انگیزه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار