اهدای خون ۱۰۳ هزار اصفهانی در ۹ ماهه امسال

به گفته مدیرکل انتقال خون استان اصفهان روزانه به حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خون در استان نیاز است که به همین میزان نیز باید خون‌گیری انجام شود.

گروه رویداد: به گفته مدیرکل انتقال خون استان اصفهان روزانه به حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ واحد خون در استان نیاز است که به همین میزان نیز باید خون‌گیری انجام شود.
مجید زینلی با اشاره به مراجعه ۱۳۰ هزار اهداکننده خون در ۹ ماهه سال جاری به مراکز اهدای خون استان اصفهان، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۳ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. او بابیان اینکه تعداد افرادی که روزانه جهت اهدای خون به مراکز در استان مراجعه می‌کنند، ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر است، افزود: البته از این تعداد ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند. مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه در مقایسه ۹ ماهه سال جاری با سال گذشته، تغییر محسوسی به لحاظ کاهش یا افزایش میزان اهدای خون و تعداد مراجعات در استان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بااین‌وجود با توجه به اینکه در فصل سرما با کاهش اهداکنندگان مواجه هستیم، از مردم و شهروندان می‌خواهیم که به‌صورت مستمر نسبت به اهدا خون در فصل زمستان اقدام کنند. او تصریح کرد: در حال حاضر با وجود کاهش مراجعات مردمی در فصل سرما، وضعیت خون و فرآورده‌های آن در مراکز انتقال خون استان مناسب است. مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه به دلیل افزایش سرما و آلودگی هوا، قطعا مصرف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزایش خواهد یافت، افزود: مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به‌صورت روزانه و مستمر به اهدای خون نیازمندند. برای نمونه برخی از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت، ۷۲ ساعت بیشتر تاریخ انقضاء ندارد و برای همین باید پلاکت خون را روزانه تهیه کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار