طیبی؛ نخستین صید زمستانی قلعه‌نویی

​​امیر قلعه‌نویی خیلی زود در بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل دست‌به‌کار شده تا با خرید​های مناسب نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: سرمربی سپاهان خیلی زود یک مدافع میانی را به خدمت گرفت تا جای خالی عزت پورقاز را پر کند. محمد طیبی که دیگر از بازیکنان باتجربه فوتبال ایران به شمار می‌رود نخستین خرید نیم‌فصل طلایی پوشان اصفهان به شمار می‌رود. طیبی که سابقه بازی در تیم‌های استقلال خوزستان، القطر قطر، پارس جنوبی، تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان را دارد به عنوان نخستین خرید زمستانی به باشگاه اصفهانی پیوسته است. این بازیکن باوجوداینکه تا پایان فصل با باشگاه نفت مسجدسلیمان قرارداد داشت پس از مذاکرات پرشمار، توانست بدون مشکل خاصی رضایت‌نامه خود را دریافت و راهی اصفهان شود تا از این پس در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی به میدان رفته و ساختار تدافعی سپاهان را ترمیم کند. محمد طیبی در این فصل عملکرد خوبی از خود به‌جا گذاشت و در نتایج این تیم تاثیر گذار بود اما با توجه به مشکلات مالی نفت مسجدسلیمان و عدم پرداخت مطالبات ترجیح داد از جمع همبازیانش جدا شود. او پیش‌تر اعلام کرده بود که در پایان نیم‌فصل از این تیم را ترک خواهد کرد و البته صحبت از لژیونر شدن کرده بود.

طیبی از بهبهان به تیم ملی رسید

محمد طیبی 32 سال پیش در روستای آل طیب بهبهان به دنیا آمد. بعد از مدت‌ها بازی در تیم‌های مختلف بهبهان به گوش مسئولان تیم نفت امیدیه رسید که این بازیکن در حدی پرتلاش و باانگیزه است که کسی در تیم جلو دارش نیست. نفتی‌ها دست‌به‌کار شدند و طیبی را به نفت امیدیه آوردند. طیبی با تلاش خود و هم‌تیمی‌هایش تیمش را از لیگ استانی به لیگ دسته سه کشور آورد. او یک سال دیگر در نفت ماند و نفت امیدیه به لیگ دسته دو صعود کرد. در پایان فصل قرارداد طیبی با نفتی‌ها به پایان رسید. تیم استقلال خوزستان که به‌تازگی به لیگ دسته اول آمده بود، فراخوانی داد تا بازیکنان بااستعداد لیگ‌های دسته پایین‌تر برای تست به باشگاه مراجعه کنند. وقتی طیبی این فراخوان را دید برای تست به باشگاه استقلال خوزستان رفت و آن‌قدر بازیکن موفقی بود که کسی باور نمی‌کرد چنین بازیکنی تابه‌حال در لیگ برتر بازی نکرده است. آبی‌های خوزستان در همان تست اول او را قبول کردند. لیگ برتر مقصد بعدی این بازیکن بهبهانی بود. او و همی تیمی‌هایش عزم خود را جزم کرد تا استقلال خوزستان را به لیگ برتر بیاورند. تلاش‌های آبی‌ها نتیجه داد و آن‌ها در سال 92 به لیگ برتر آمدند. استقلال خوزستان سه فصل در لیگ برتر باقی ماند و طیبی هم بازیکن این تیم بود. فصل پانزدهم رسید و طیبی دیگر به آرزویش رسیده بود. فصل 94-95 فصل رویایی طیبی بود. باوجود مدافعی مثل او تیم‌ها نمی‌توانستند به‌راحتی به استقلال خوزستان گل بزنند. تیم او در صدر جدول قرار داشت و رقیب‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال در تلاش بودند تا جای آن‌ها در جدول بگیرند اما کار آسانی نبود. طیبی باوجود مصدومیت هم برای تیمش بازی می‌کرد و به گفته ویسی دست راست اش بود. آبی‌ها قهرمان نیم‌فصل شدند، خیلی‌ها می‌گفتند در نیم‌فصل دوم به سرنوشت برق شیراز دچار خواهند شد اما برق شیراز مدافعانی مانند طیبی نداشت تا با تنها 14 گل خورده به عنوان بهترین خط دفاع لیگ برتر انتخاب شوند. هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم از راه می‌رسند و طیبی این بار رویای قهرمانی در سر دارد. نگاه‌ها به سمت استقلال و پرسپولیس است ولی استقلال خوزستآن‌همه را غافلگیر کرده و قهرمان می‌شود. دیگر کلکسیون طیبی تکمیل‌شده است. او به تیمی لیگ برتری آمده و کاپیتان شده بود. همچنین به عنوان عضوی از برترین خط دفاع لیگ بوده و جام را هم بالای سر برده است. پس‌ازاین که او همراه با استقلال خوزستان به این موفقیت‌ها مهم دست پیدا کرد پیشنهادها یکی پس از دیگری به‌سوی طیبی روانه شد. از سوی دیگر کارلوس کی روش هم شیوه بازی طیبی را پسندید و او را به تیم ملی دعوت کرد. او در آستانه ٣٠ سالگی به تیم ملی دعوت شد و انگیزه زیادی دشت تا خودش را اثبات کند. مدافع فعلی سپاهان که بسیار دیر و از ٢٤ سالگی فوتبال حرفه‌ای را شروع کرد فرصت چندانی برای خودنمایی نداشت. طیبی که پیش‌تر از علاقه و انگیزه‌اش برای عضویت در تیم ملی سخن گفته بود، بعد از قهرمانی با استقلال خوزستان توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت‌شده است، او به مانندپورقاز می‌توانست زودتر از این‌ها به فوتبال حرفه‌ای بیاید و در تیم ملی جایی برای خودش دست‌وپا کند. طیبی که با استقلال خوزستان لقب بهترین دفاع ادوار لیگ برتر را کسب کرده در نیم‌فصل به سپاهان آمده بلکه دوباره به تیم ملی دعوت شود. ظاهر سن برای بازیکن تنها یک عدد است و در گفتگویی که چندی پیش انجام داده بود هدف آینده خودش را حضور دوباره در اردوی تیم ملی عنوان کرده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار