جشنواره تقدیر از خیرین مدرسه ساز ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان

همزمان با ولادت حضرت زینب، و با حضور دکتر اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان، قاعدیها  مشاور وزیر آموزش و پرورش، احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر ستان اصفهان ، خانم میر دامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، معاونت مدیر کل نوسازی مدارس ،  قندهاری مشاور مدیر کل اموزش و پرورش استان و جمعی از خیرین مدرسه ساز در ناحیه پنج اصفهان در محل مدرسه شعربافیون برگزار شد.

جشنواره تقدیر از خیرین مدرسه ساز ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان

همزمان با ولادت حضرت زینب، و با حضور دکتر اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان، قاعدیها مشاور وزیر آموزش و پرورش، احمدرضا ضیایی مدیر ناحیه ۵ آموزش و پرورش شهر ستان اصفهان ، خانم میر دامادیان رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، معاونت مدیر کل نوسازی مدارس ، قندهاری مشاور مدیر کل اموزش و پرورش استان و جمعی از خیرین مدرسه ساز در ناحیه پنج اصفهان در محل مدرسه شعربافیون برگزار شد.
ضیایی مدیر ناحیه ۵ در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم و خوش آمد گوی و تبریک ولادت حضرت زینب،از نقش ارزنده و موثر خیرین مدرسه ساز در توسعه و رشد تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تاکید کرد و از خدمات ماندگار انان تقدیر کرد.
ضیائی در ادامه از ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان بعنوان یکی از گسترده ترین و پرچالش ترین نواحی شهر اصفهان یاد کرد و گفت: این ناحیه با دارا بودن بیش از ۸۹۵۸۸ نفر دانش آموز و ۵۵۹ باب مدرسه یکی از بزرگترین نواحی استان اصفهان می باشد.

احمد رضا ضیایی در ادامه با توجه به گستردگی این ناحیه و واقع شدن در ۵ منطقه شهری شهرداری میتوان این ناحیه را منحصر به فرد یاد کرد و به دلیل گستردگی و تنوع فرهنگی و جمعیتی و وجود اقوام قومیت مختلف در این ناحیه را بعنوان یک ایران کوچک نام برد.
مدیر ناحیه ۵ اصفهان در ادامه از وجود ۲۵ مدرسه فرسوده و قدمت بالای ۵۰ سال خبر داد و افزود: با توجه به فرسوده بودن و فرونشست های زمین در کشور که بیشترین آن مربوط به مناطق شمال استان اصفهان می باشد، لزوم توجه ویژه نسبت به نوسازی و بهسازی و کاهش خطرات و آسیب های اجتماعی تاکید نمود و گفت: حضور و مشارکت خیرین مدرسه ساز با همدلی و همیاری سازمان بستر را برای ایجاد زیرساخت های مناسب و توسعه و ایجاد فضاهای آموزشی فراهم کرده است.
وی با بیان این مهم که خیرین تا کنون زحمات زیادی در ایجاد فضاهای اموزشی کشیده‌اند گفت: تقدیر از خیرین و شکر گزاری پروردگار کمترین اقدام ما و مردم جامعه در قبال این رفتار جوانمردانه است.
ضیائی در ادامه سخنان خود با اشاره به گستردگی این ناحیه، از قدیمی و فرسوده بودن بسیاری از واحدهای اموزشی این منطقه بعنوان چالش بزرگ این ناحیه یاد کرد و گفت: ناحیه ۵ اموزش و پرورش شهرستان اصفهان در خصوص کمبود فضاهای آموزشی اقدامات و تعاملات زیادی را با مجمع خیرین اغاز نموده که امیدواریم بزودی شاهد افزایش سرانه ی اموزشی نوساز در این ناحیه باشیم.
وی خواستار توجه ویژه مسوولین کلانشهر اصفهان به این مقوله مهم شد و گفت: توجه ویژه مسئولان و از همه مهمتر خیرین مدرسه ساز در رابطه با ساخت فضاهای آموزشی و همیاری و حمایت سازمان از دیگر عوامل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس است.
ضیائی در ادامه به ، با اهمیت دانستن دوره دبستان و پیش دبستانی در نظام اموزشی جوامع گفت: پیشرفت و توسعه کشور در دبستان ها و پیش دبستانی ها شکل می گیرد..
وی افزود: چگونگی آموزش در مدارس ابتدایی و حتی پیش دبستانی ها اهمیت خاصی دارد و باید خوب زیستن و با اخلاق و انسانیت رفتار کردن و علم اموزی را همزمان فراگیرند و سخصیت خود را بسازند.

وی تامین و تربیت نیروی انسانی را در گرو تامین زیرساخت ها ی توسعه و تحول دانست و گفت: جرقه ی تغییر هر جامعه‌ای از اموزش و پرورش زده میشود وکشورهای صنعتی بیشتر اعتبارات خود را به ساخت و ساز مدارس و آموزش دانش آموزان خود تخصیص می دهند .
وی با طرح مثال کشور ژاپن گفت: ژاپنی ها خانه های خود را کوچک و مدارس را بزرگ و مجهز و با نشاط می سازند که نتیجه ان ایجاد انگیزه برای ساختن کشور و تربیت نیروی انسانی توانمند است‌.
وی ادامه داد: نقشه راه ژاپنی‌ها ها در جهان الگو شده و سایر کشورها درک کرده اند که توسعه از مدرسه شروع می‌شود و اهمیت آموزش و مدرسه برای هیچ کس پوشیده نیست.
ضیایی اختصاص بودجه و اعتبارات دولتی و همراهی و همدلی خیرین را راه برون رفت از این چالشها و رسیدن به جامعه ای پویا و دانش آموزانی خلاق و اثر گذار عنوان کرد.
در ادامه ضیایی نادان بودن را مانند زنبور بی عسل و دانایی مثل عسل شیرین دانست و افزود:با مشارکت و همراهی شما خیرین این طعم شیرینی عسل را به دانش آموزان و آینده سازان هدیه می بخشید تا طعم تلخ بدیها از یاد برود.
دکتر اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تقدیر از خیرین و اهداف خیرخواهانه آنها در جهت ساخت مراکز مراکز و فضاهای آموزشی خیرین را به عنوان عزیزدردانه حضرت حق یاد کرد و آنها را به عنوان شریک هدایت انسان ها معرفی نمود و از نقش بسزای خیرین در تعلیم و تربیت آینده سازان تاکید نمود.
اعتدادی با اعلام امادگی این سازمان در نهایت همکاری و همدلی با خیرین مدرسه ساز گفت: امیدواریم بزودی شاهد تحول در سرانه ی اموزشی و ایجاد واحدهای اموزشی نوساز باشیم.
قائدیها مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تزلزل رتبه جایگاه خیریه و اعمال خیرخواهانه کشور ایران که توسط انجمن بین الملی CAF رتبه بندی و ارزیابی می شود گفت: با توجه به اسلامی بودن کشور و تاکید چند آیه از قرآن به انفاق و اهمیت ویژه دادن به صدقه دادن زیبنده نیست که رتبه ما کاهش داشته باشد و هم اکنون رتبه ما جز ۲۰ کشور برتر هستیم
قائدیها در ادامه اعلام کرد که کشور ایران ما در بخش خیریه ها خیرین سلامت رتبه اول و خیرین مدرسه ساز رتبه دوم و خیرین بهزیستی رتبه سوم و خیرین کمیته امداد رتبه چهارم را دارد که در بخش خیرین مدرسه ساز از لحاظ تعداد در دنیا اول هستیم که استان اصفهان در این بخش سرآمد است.
شایان ذکر است در این مراسم از جمعی از خیرین مدرسه ساز تقدیر شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار