معافیت ۱۰۰ میلیون تومانی کشاورزان شرق اصفهان

روز گذشته در صد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، با تصمیم اعضا، نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان از پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان ارزش افزوده برای ایجاد ساختمان اداری خود معاف شدند؛

گروه اصفهان| به این ترتیب که شورای شهر با لایحه معافیت پرداخت مبلغ ۱۰۰‌ میلیون تومان مربوط به ارزش افزوده ایجاد ساختمان اداری صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در مجموعه اداری شهید کشوری موافقت کرد و این لایحه با رویکرد حمایتی از کشاورزان شرق اصفهان مطرح و تصویب شد. رئیس هیئت‌مدیره نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان در نامه‌ای معافیت این صنف از پرداخت این مبلغ را از شهردار اصفهان خواستار شده بود که شهردار با ارسال لایحه‌ای به صحن علنی مجوز این اقدام را از شورای شهر خواسته بود و با تصویب اعضای شورا این مجوز صادر شد. لایحه حمایتی شهرداری اصفهان از نظام صنفی کشاورزان شهرستان اصفهان با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی این کشاورزان و منوط به اینکه تخلفی در ساخت این دفتر ایجاد نشود، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
در حالی که این جلسه هم‌زمان با دومین روز عزای عمومی بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، این شهید زنده را شخصیتی دانست که قلب مردم را به سمت خود جذب می‌کرد و اظهار کرد: وجود این سردار شهید در زمان حیات موجب وحدت بود و دیدیم که شهادت او نیز بار دیگر سبب‌ساز وحدت شد. سردار سلیمانی اقدامات ارزنده‌ای در دوران جنگ و پس از آن انجام داد و در سال‌های گذشته که گروهی بر دیپلماسی و ارتباط با دیگر کشورها تأکید می‌کردند و گروهی دیگر بر مقاومت صرف در برابر دشمنان، او با مدیریت هم‌زمان دیپلماسی و مقاومت، جامعه را از دو قطبی شدن محافظت کرده و وحدت را در کشور رقم زد.علیرضا نصراصفهانی تصریح کرد: این امر به دلیل درایت و فهمی بود که سردار سلیمانی از جهان امروز و چالش‌های سیاسی و نظامی آن داشت و به همین سبب او به جایگاهی دست‌یافت که مقبولیت مردمی و جهانی برای او به ارمغان آورد و توانست از این مقبولیت به بهترین شکل برای کشور استفاده کند. او با بیان اینکه مردم اصفهان روز گذشته با وجود بارش باران در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشتند که قابل‌تقدیر است، ادامه داد: از شورای نام‌گذاری و کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر تقاضا می‌کنم مکان مناسبی را به نام این سردار شهید انتخاب و شهر اصفهان را به نام ایشان مزین کنند.

از شهید سلیمانی در مدیریت‌ها الگوبرداری کنیم

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: امید است در شهر اصفهان به الگوبرداری از ایشان، تحمل و صبوری خود را افزایش داده و همگی رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل و بر سر توانایی‌ها به بحث بنشینیم تا به دور از تخریب‌های بی‌جهت شرایط را به نفع اصفهان رقم بزنیم. او با تأکید بر اینکه می‌توان با بهره‌گیری از وحدت میان تصمیم گیران به مشکلات موجود در شهر مانند آلودگی هوا، خشکی زاینده‌رود و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی غلبه کنیم، افزود: خط دو مترو، گسترش بی آر تی و خروج اتوبوس‌های دودزا زیرساخت‌هایی است که اگر فراهم شود شهروندان نیز به سمت حمل‌ونقل عمومی روی خواهند آورد که این مهم، هم‌افزایی میان مدیریت شهری و مدیریت عالی استان را می‌طلبد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ شهروندی، ادامه داد: تجربه نشان داده هرگاه آموزش را در برنامه‌های شهری قرار دادیم نتیجه آن خوشایند بوده بنابراین لازم است رفتارهای شهروندان به سمت آرامش‌بخشی شهر و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هدایت شود. او گفت: هرگاه با مردم به خوبی گفت‌وگو کردیم و از آنان برای انجام پروژه‌ها کمک خواستیم، آنان را همراهانی صدیق یافتیم که نیاز است بازهم به نقش آنان در مدیریت شهر توجه شود. نصراصفهانی اظهار کرد: اصفهان در نوروز سال ۹۹ میزبان مهمانان بسیاری از داخل و خارج از کشور است که لازم است سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برای شایسته برگزار شدن این میزبانی اقدامات ارزشمند و فاخری را که مناسب شهر باشد از هم‌اکنون در دستور کار خود قرار دهد.

حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده کشور موردتوجه باشد

او اضافه کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها که در رفت‌وآمد میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است، یکی از مهم‌ترین لوایح برای شهرداری‌ها است که امیدواریم مشکلات آن برطرف شده و در نهایت منجر به استفاده مناسب شهرداری‌ها از این قانون شود. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لایحه مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز بعد از چندین سال در مجلس مطرح و موردبررسی قرارگرفته و در کنار لایحه بودجه سال ۹۹ که در آستانه تصویب است، می‌تواند وضعیت شهرها بویژه کلانشهرها را تحت تأثیر قرار دهد بویژه آنکه لازم است سهم حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده موردتوجه قرار گیرد. او افزود: شهرداری اصفهان لازم است بودجه سال ۹۹ را مبتنی بر واقعیات موجود ارائه دهد تا با تصویب آن بتوان در سال آینده مشکلات شهر را به خوبی اداره کرد.

اختصاص بودجه به مناطق کم برخوردار

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به فصل طرح‌ریزی بودجه ۹۸ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: نیاز است در بودجه شهرداری عدالت و انصاف در کل مناطق موردتوجه باشد تا عدالت اجتماعی را در تمام سطح شهر شاهد باشیم. پورمحمد شریعتی‌نیا افزود: با اختصاص بودجه مناطق برخوردار به مناطق کم برخوردار، اصفهان به شهری تبدیل خواهد شد که همه جای آن قابل سکونت و رضایت شهروندان است. نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان همواره در دریافت بودجه‌های دولتی مورد بی‌مهری قرارگرفته و از آخرین استان‌هایی بوده که بودجه دولتی به آن اختصاص داده می‌شود. وی با تأکید بر اینکه بارگذاری‌های انجام شده در مسیر رودخانه زاینده‌رود، جفا در حق اصفهان است، اضافه کرد: حدود ۳۰ سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بر رودخانه بارگذاری شده اما تنها ۳۰۰ میلیون متر مکعب آن تأمین شده یعنی حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب از ذخیره آب‌های زیرزمینی فلات مرکزی برای تأمین این بارگذاری‌ها برداشت می‌شود. شریعتی‌نیا با تأکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید برای پروژه‌های تأمین آب فلات مرکزی هر اقدامی لازم است انجام دهند، ادامه داد: استفاده از ذخیره آب‌های زیرزمینی در سال‌های آینده باعث نشست زمین و خالی شدن روزنه‌های داخل خاک خواهد شد.

امیر احمد زندآور -رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورا

اصلاح مسیرهای دوچرخه‌سواری بدون استفاده

نیاز است در جریان اجرای پروژه‌ها میان بخش‌های مختلف شهرداری هماهنگی‌های لازم انجام شود، یکی از این موارد احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری است که باید به‌گونه‌ای ایجاد شود که قابل استفاده باشد اما در برخی از این مسیرها که قبلا ایجاد شده، درختان هرس نشده و آن‌ها را بدون استفاده کرده است. گزارش شده مسیر دوچرخه‌سواری خیابان جابر انصاری با شیب زیاد در دست ساخت است که برای بدون استفاده نماندن آن، نیاز است هماهنگی‌های لازم با حوزه حمل‌ونقل شهرداری انجام شود. مسیرهای دوچرخه‌سواری باید با کمترین هزینه و بیشترین تأثیر ایجاد شوند که مسیر خیابان عباس‌آباد نمونه‌ای مناسب از این موضوع است. برخی مسیرهای دوچرخه‌سواری مانند مسیر خیابان‌های وحید و اشراق با صرف هزینه اندک و اصلاح روسازی، برچیدن موانع و نظارت مداوم بر هرس درختان مجاور می‌تواند قابل استفاده شود که همت مسئولان مربوطه در شهرداری را می‌طلبد.

کورش محمدی-رئیس کمیسیون محیط زیست شورا

از قتل‌عام پرندگان مهاجر جلوگیری کنید

باید مسئولان استانی در خصوص مباحث زیست‌محیطی به‌طور ویژه در این روزها نسبت به حیات پرندگان مهاجر هشیارتر باشند، بر اساس اخبار موجود، هزار مجوز شکار پرندگان مهاجر در اصفهان صادر شده که به‌نوعی یک فاجعه محیط زیستی محسوب می‌شود. در حالی این هزار مجوز شکار صادر شده که اصفهان تنها میزبان چهار هزار و ۳۰۰ قطعه پرنده بوده و این به معنای قتل‌عام پرندگان مهاجر زاینده‌رود است. این فاجعه موضوعی است که با هیچ روشی قابل توجیه نبوده و مدیران باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند و همان‌طور که در چهار سال گذشته مجوزی برای شکار داده نشد، از گذاشتن دام‌ها و شکارهای پیرامون زاینده جلوگیری کنند.

فریده روشن-عضو شورا

نگرانی از آمار خشونت‌های خانگی

لازم است در تدوین بودجه شهرداری، مقابله با خشونت‌های خانگی در دو حوزه فرهنگ‌سازی و زیرساخت‌ها موردتوجه قرار گیرد. در روزهای اخیر بنا بر آمارهایی که ارائه می‌شود اصفهان از لحاظ خشونت خانگی، کودک‌آزاری و همسر آزاری رتبه نخست را دارد. این امر یک فاجعه است که نیاز به فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب دارد، بنابراین لازم است در جهت تحقق شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار زنان، در تدوین بودجه، مقابله با خشونت‌های خانگی در دو حوزه فرهنگ‌سازی و زیرساخت‌ها موردتوجه قرار گیرد. قرار بود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب باید به زاینده‌رود اختصاص داده شود تا شاهد خشکی این رودخانه نباشیم اما اکنون با خشکی زاینده‌رود پرنده‌های مهاجر و زیست‌بوم اصفهان در خطر جدی قرارگرفته‌ است. در این شرایط مشخص نمی‌شود سهم حقابه اصفهان را به کجا تخصیص داده‌اند، با ادامه این روند، اصفهان دچار مشکلاتی خواهد شد که افسردگی شهروندان یکی از این مشکلات است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار