اجرای طرح لوله کشی تحت فشار در باغ های علویجه

طرح لوله‌کشی تحت فشار در باغ های شهر علویجه با همراهی مسئولین و مردم کلید خورد.

اصفهان امروز: دکتر سید هادی حسینی عضو شورای اسلامی شهر علویجه و نماینده شورای اسلامی شهر در کارگروه کشاورزی در اینباره گفت: شهر علویجه با حدود ۳۰۰ هکتار باغ نیازمند اجرای طرح آبیاری تحت فشار بود که در این رابطه با پیگیری های اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر و کارشناسی مناسب، طرح لوله کشی آبیاری تحت فشار باغات انجام و در نهایت به تایید جهاد کشاورزی استان رسید .

وی اضافه کرد: با توجه به بحران آب طی دو سال گذشته یکی از دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر علویجه، برنامه‌ریزی برای جبران کمبود آب بود که لوله کشی تحت فشار با همراهی دولت و مردم بهترین برنامه ریزی به شمار می‌آمد که ۸۵ درصد بودجه طرح توسط دولت و ۱۵ درصد سهم باغداران و مردم این شهر برنامه‌ریزی شده است .

نماینده اعضای شورا در این طرح با بیان اینکه در حدود ۳۴ میلیون تومان برای تهیه طرح و نقشه هزینه شده است اظهار داشت: در حال حاضر طرح به مرحله اجرا رسیده است که با همراهی مردم در صورت پرداخت خودیاری ملک خود در مدت مقرر، طی سه ماه اول سال آتی شاهد بهره‌برداری از طرح فوق خواهیم بود و تمامی باغ ها می توانند از آبیاری تحت فشار استفاده کنند .

در ادامه مهندس علی شفیعی نماینده باغداران در اجرای طرح فوق گفت: در راستای رونق تولید و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح لوله کشی آبیاری تحت فشار با هدف بهینه سازی مسیر آبیاری و اجرای آبیاری تحت فشار با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین شهرستان و استان برنامه‌ریزی و در حال اجرا می باشد .

وی تصریح کرد: شهر علویجه دارای قدمت تاریخی می باشد که از قدیم الایام مردم آن به باغداری مشغول بوده‌اند و آبیاری آنها از طریق قنات و به صورت کرتی، غرقابی و نهری انجام می‌شد اما در حال حاضر با اجرای طرح فوق علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب تمامی باغ ها از آبیاری بهره مند خواهند شد .

شفیعی افزود: در این طرح ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای لوله کشی پیش بینی شده که از کل بودجه ۱۵ درصد آن به عهده باغداران و مابقی که شامل تامین مصالح و غیره می باشد را دولت تقبل کرده است .

نماینده باغداران با اشاره به اینکه انشالله با اجرای طرح به تمامی اهداف خود در راستای رونق تولید و خدمت به مردم و باغداران برسیم گفت: شهر علویجه با آب و هوای معتدل در میان مناطق سردسیر فریدن و گرمسیر کویری قرار گرفته است و مکانی مناسب برای تولید محصولاتی مانند هلو، سیب، بادام، گردو و توت می باشد .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار