محموله چوب قاچاق در اصفهان توقیف شد

رییس یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از توقیف محموله پنج تُنی چوب قاچاق طی سه مرحله در این استان خبر داد.

رییس یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از توقیف محموله پنج تُنی چوب قاچاق طی سه مرحله در این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات توقیف محموله مذکور با همکاری نیروهای گشت این مجموعه در شهرستان‌های فلاورجان و لنجان واقع در غرب اصفهان انجام شد.
وی اضافه کرد: در این عملیات ۶ دستگاه تولید زغال نیز کشف و توقیف شد.
رییس یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با بیان‌اینکه مواهب منابع طبیعی، سرمایه همگانی است، گفت: این داشته‌های با ارزش باید برای همه و آیندگان حفظ شود، بنابراین با جدیت با سودجویان و متخلفان برخورد خواهد شد.
طاهری با اشاره به اینکه محموله‌های چوب قاچاق بطور عمده برای تولید زغال استفاده می‌شود، تصریح کرد: یگان حفاظت با این مراکز هم برخورد خواهد کرد.
وی افزود: شماره تلفن ۱۵۰۴ برای تماس شهروندان و ارائه گزارش‌ها از هرگونه تخریب منابع طبیعی و قاچاق در ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده است.
استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد از آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی و ملی شامل می شود که از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(۳۲ درصد) دربرگرفته است.
جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است، اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی(۳۵ گونه درختی ودرختچه ای) دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار