تجربه هوای کوهستان زیر چتر آلودگی‌های اصفهان

آرزو و تلاش پدر و مادرها، تندرستی و سلامت فرزندان است و والدین وظیفه دارند در کنار مراقب همیشگی از فرزند در برابر کارهای ناشایست، در دوره آلودگی هوای شهر که به جز بیماری برای فرزندان ما ارمغانی ندارد و روح و جسم همه ما را رنجور و ناتوان می‌کند، به فکر سلامتی ونجات از این همه آلودگی که برخی از حد مجاز هم گذشته است، باشند .

آرزو و تلاش پدر و مادرها، تندرستی و سلامت فرزندان است و والدین وظیفه دارند در کنار مراقب همیشگی از فرزند در برابر کارهای ناشایست، در دوره آلودگی هوای شهر که به جز بیماری برای فرزندان ما ارمغانی ندارد و روح و جسم همه ما را رنجور و ناتوان می‌کند، به فکر سلامتی ونجات از این همه آلودگی که برخی از حد مجاز هم گذشته است، باشند .

در این راه اگر بتوان حتی برای چند ساعت، باید به ریه‌های خود استراحت داده و از هوای پر اکسیژن، پاک و سالم سرشار شویم. در این راه باید به دنبال هوای پاک و سبز باشیم. شاید این مطلب تبلیغاتی به نظر برسد اما به عنوان یک شهروند به دنبال انتقال تجربه خود برای سلامت دیگران هستم و اگر در این مطلب از مکانی خاص اسم برده می‌شود فقط به دلیل این است که به انسان و شهروندان اهمیت خاصی داده و تکریم می‌کنند.

در دوره‌ای که اصفهان از بیشتر حدود مجاز آلودگی هوا می‌گذرد، اگر در شهر چرخی بزنید، در برخی نقاط احساس می‌کنید که نفس‌های سنگین شهروندان با هوای کثیف پر و خالی می‌شود. طبق آمار و یک جستجوی ساده به این نتیجه می‌رسیم که مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوای اصفهان بیشتر به دلایل عفونت‌های تنفسی، بیماری‌ها و سکته‌های قلبی صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود بخش زیادی از سکته‌های مغزی نیز مربوط به آلودگی هوا است، در این زمان بیشتر نقاط شهر به ویژه در مکان‌های سر باز و عمومی دچار این آلودگی است. اما طبق تجربه و تحقیق مکانی عمومی در شهر وجود دارد که با راه رفتن در آن هوای پر اکسیژن و پاک برای عموم قابل تنفس است و این میزان اکسیژن را فقط در روستاهای کوهستانی می‌توانید تجربه کنید. این تجربه جالب اصفهان سیتی سنتر این پیش‌بینی و زیرساخت را برای تندرستی شهروندان انجام می‌دهد تا با استفاده از هوای فیلتر شده و تازه فضایی برای بهتر زیستن فراهم شود. تجربه شهروندان نشان داده است که در این فضا احساس تندرستی و شادابی افزوده می‌شود چرا که این مجموعه پر از اکسیژن و جنب و جوش و در نتیجه نشاط آور است. هر از گاهی برای فرار از سیاهی‌ها و آلودگی‌ها به این مجموعه می‌روم و تجربه قدم زدن در روستایی کوهستانی و پاک برای من به رایگان تکرار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار