ضرب‌الاجل بیمه سلامت برای خانواده‌های فاقد بیمه

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، جهت تعیین تکلیف بیمه خود در اسرع وقت به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کنند. 

گروه جامعه| با توجه به مهلت شش ماهه در نظر گرفته‌شده در قانون، افرادی که فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند هر چه سریع‌تر براى بيمه شدن به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند.
دکتر حسین بانک با اشاره به آیین‌نامه ارزیابی وسع و پوشش اجباری بیمه سلامت اضافه کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی ماده70 قانون برنامه ششم توسعه و موضوع بیمه پایه اجباری سلامت، افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند درصورتی‌که ارزیابی وسع وزارت رفاه جزء متقاضیان کم‌درآمد باشند، دفترچه رایگان دریافت می‌کنند. طرح پوشش اجباری بیمه سلامت قریب یک ماه و نیم است که آغازشده و از شروع طرح تاکنون بیش از 105هزار نفر در استان اصفهان که مشمول طرح‌شده‌اند از خدمات بیمه گری استفاده کرده‌اند. عضو سازمان نظام پزشکی استان با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها 8درصد جمعیت استان فاقد پوشش بیمه درمانی است گفت: با اجرای طرح ملی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، رایانه سلامت به شکل صحیح و هدفمند توزیع گردیده و با مدیریت صحیح هزینه‌ها، خدمت‌رسانی مطلوب به اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت می‌پذیرد. مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سازمان بیمه سلامت بر اساس خدمات مصوب شورای عالی بیمه در حال خدمت‌رسانی است و هیچ خدمتی حذف و یا کاهش نیافته است. او ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان مطالبات بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی را تا پایان مرداد98 پرداخت‌ کرده است و پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آتی پرداخت مطالبات شهریورماه این مؤسسات نیز صورت پذیرد. همچنین داروخانه‌های بخش خصوصی مطالبات شهریور خود را دریافت کردند. با این اوصاف سعی سازمان بیمه سلامت بر پرداخت منظم مطالبات مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد است تا هیچ‌گونه خللی در خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان وارد نشود. عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیک، سامانه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت در هر زمان از شبانه‌روز آماده دریافت سؤالات، پیشنهاد‌ها و انتقادات بیمه‌شدگان است و مردم می‌توانند اطلاعات لازم در خصوص نحوه دریافت خدمت‌رسانی و موارد مختلف دیگر را دریافت کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار