زنگ ها برای تیم امید به صدا در می آیند

​تیم فوتبال امید ایران از امروز وارد مرحله نهایی انتخابی المپیک 2020 خواهد شد.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز:ملی پوشان ایرانی در حالی با سه حریف گردن‌کلفت آسیایی روبرو خواهند شد که سه تیم نخست این مسابقات جواز حضور در المپیک توکیو را کسب می‌کنند. شاگردان حمید استیلی که در گروهی بسیار دشوار قرارگرفته‌اند در نخستین بازی بعدازظهر امروز باید با ازبکستان مصاف دهند. دو دیار مرحله گروهی تیم امید هم روزهای یکشنبه چهارشنبه هفته آینده به ترتیب مقابل کره جنوبی و چین برگزار خواهد شد. ملی پوشان ایران که با تدارک نصف و نیمه‌راهی این رقابت‌ها شده‌اند امیدوارند طلسم چهل‌وچهارساله فوتبال ایران را شکسته و در آخرین دوره‌ای که فوتبال هم در المپیک حضور دارد راهی این رقابت‌ها شود. شاگردان حمید استیلی برای رسیدن به این مهم باید از سد غول فوتبال آسیا همچون کره جنوبی، ازبکستان، ژاپن، استرالیا، عراق و... عبور کنند. نخستین گام از این مرحله چندگانه صعود از مرحله مقدمانی به مرحله یک‌هشتم نهایی است. بر این اساس بازی با ازبکستان که نخستین دیدار تیم ملی در این رقابت‌ها به شمار می‌رود می‌تواند کلید کامیابی یا ناکامی تیم فوتبال امید تلقی شود. اگر شاگردان حمید استیلی در بازی مقابل حریف ازبک موفق به کسب برتری شوند نه‌تنها شانس صعود خودشان را افزایش خواهند داد بلکه باروحیه‌ای دوچندان به مصاف کره جنوبی خواهند رفت. از سوی دیگر ناکامی در بازی امروز هم امیدهای صعود را به‌گونه‌ای فراوان کاهش خواهد داد.

امیدها از کرانچار تا استیلی

تیم ملی امید ایران با هدایت زلاتکو کرانچار و میزبانی در تهران، توانست به‌عنوان تیم دوم گروهش مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی المپیک را کسب کند اما به علت مشکلات مالی، ادامه همکاری با این مربی میسر نشد و فرهاد مجیدی جای او را گرفت. عمر مربیگری مجیدی در این تیم طولانی نبود و او با چند نتیجه نه‌چندان خوب و اختلاف بسیار زیاد با اعضای کمیته فنی فدراسیون به‌ویژه حمید استیلی، از تیم ملی امید جدا شد. یکی از نتایج موردانتقاد تیم ملی امید با مجیدی، دوشکست پیاپی برابر ازبکستان بود که قبل از قرعه‌کشی مرحله گروهی انجام شد و چند روز بعد ایران و ازبکستان در یک گروه مشترک قرار گردند. با جدایی مجیدی، استیلی که از دو سال قبل به‌عنوان مدیر در تیم ملی امید حضور داشت، سرمربی تیم ملی شد. استیلی با حضور در تیم ملی، برنامه لیگ برتر را هم‌تغییر داد تا مدت‌زمان بیشتری برای افزایش آمادگی تیمش داشته باشد. او به همراه تیم ملی امید برابر تیم‌های اندونزی، قطر و استرالیا به میدان رفت که فقط مقابل استرالیا به پیروزی دست‌یافت اما برابر اندونزی و قطر موفق به پیروزی نشد. از نکات برجسته تیم ملی امید حضور بازیکنان شاخصی لیگ برتر و لژیونر فوتبال ایران است که تنها ۲۳ بازیکن با این تیم راهی تایلند شده است. این تیم با ترکیب معراج اسماعیلی، حبیب فرعباسی، مهدی نوراللهی، امید نورافکن، عارف آقاسی، شاهین طاهرخانی، متین کریم زاده، مهران درخشان مهر، حسین ساکی، مجتبی نجاریان، سینا زامهران، محمد خدابنده‌لو، رضا دهقانی، مهدی مهدی‌خانی، امیر روستایی، امیرحسین حسین‌زاده، جعفر سلمانی، رضا شکاری، علی شجاعی، محمد محبی، مهدی قائدی، رضا جبیره و ا...‌یار صیادمنش عازم تایلند شد.

ازبکستان تیم قلدر و با برنامه

ازبک‌ها که طی سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده در حال نزدیک شدن به قدرت‌های آسیا هستند، توانستند دو سال قبل قهرمان مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا شوند اما آن مسابقات سهمیه صعود به المپیک را نداشت. تیم ملی امید ازبکستان اکنون به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی و یکی از تیم‌های حاضر در سید نخست مسابقات، وارد مسابقات می‌شود تا نسل جوان این کشور تجربه حضور در المپیک را به دست بیاورد. آن‌ها در آخرین بازی تدارکاتی خود قبل از ورود به تایلند، توانست قطر را با حساب سه بر یک در دوحه شکست دهد. این تیم چندی پیش تیم ملی ایران را در تاشکند شکست داده بود و به‌طورکلی از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. تیم زیر ۲۳ سال این کشور دربازی‌های تدارکاتی خود برابر کره جنوبی هم به میدان رفتند و یک‌بردو یک شکست برابر قهرمان‌بازی‌های آسیایی رقم زدند. جوبینکو رولوویچ و تیمش برای قهرمانی در این مسابقات از آمادگی بالایی برخوردار هستند و امیدوارند این نسل از فوتبال ازبکستان بعد از حضور در المپیک طلسم حضور در جام‌جهانی را هم بشکند.

قائدی امید نخست تیم امید برای گلزنی

حمید استیلی در بازی امروز احتمالا از ستاره‌های لیگ برتری و همچنین لژیونرهایش برای شکست رقیب بهره خواهد گرفت. بیشتر امید استیلی هم به خط هافبک و تهاجمی تیمش خواهد بود. دوخطی که از بهترین‌های فوتبال ایران سود می‌برند و می‌توانند دروازه هر حریفی را باز کنند. بدون تردید کارآمدترین و سرحال‌ترین بازیکن حال حاضر تیم امید مهدی قائدی است. مهاجم ریزنقش استقلال که در فصل جاری حسابی آماده نشان داده و با هشت گل زده در رده دوم بهترین گلزنان لیگ برتر جای گرفته است. همچنین دوستاره تیم سپاهان یعنی امید نورافکن و محمد محبی در شرایط آرمانی قرار دارند و می‌توانند حسابی کمک‌حال تیم امید شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار