شال و کلاه سپاهان برای نیم‌فصل دوم

​تیم فوتبال سپاهان همین جمعه گذشته در یک بازی تدارکاتی به مصاف پدیده شهرخودرو رفت و با حریف مشهدی به‌تساوی یک‌بریک رضایت داد. ​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: طلایی پوشان اصفهان که دو بازیکن اصلی تیمشان را به دلیل حضور در تیم امید به همراه نداشتند در این بازی دوستانه با ترکیبی ناقص به مصاف پدیده شهر خودرو رفتند. امیر قلعه‌نویی در نیمه نخست این بازی تیمش را بر ترکیب علی کیخسروی، محمد طیبی، شایان مصلح، رضا میرزایی، حامد بحیرایی، محمد کریمی، محمدرضا مهدی‌زاده، محسن مسلمان، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و علی قربانی راهی میدان کرد.از سوی دیگر بازیکنان خارجی سپاهان یعنی گئورگ ولسیانی،استنلی کی روش که به هنوز به ایران بازنگشته‌اند هم ازجمله غایب‌های بزرگ سپاهان در بازی عصر جمعه گذشته محسوب می‌شدند.بر همین اساس امیر قلعه‌نویی تیم نصف و نیمه‌ای را به مصاف شاگردان یحیی گل محمدی فرستاد. در آن‌سوی میدان پدیده شهر خودرو با ترکیب سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، حسین مرادمند، حسن جعفری، علی فرامرزی، سعید صادقی، چوچو، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان، مرتضی خراسانی و میلاد سرلک به میدان آمدند. در نیمه نخست این امید قاسمی نژاد توانست دروازه علی کیخسوری که در این بازی جایگزین پیام نیازمند شده بود را باز کند و سرخ‌پوشان مشهدی با برتری یک‌بر صفر راهی رختکن شدند. اما در نیمه دوم رضا میرزایی از فرصت پیش‌آمده نهایت بهره را برد و مهدی رحمتی را تسلیم کرد. این دیدار در پایان با تساوی یک‌بریک به پایان رسید تا نخستین طلایی پوشان اصفهانی پس از چند هفته دوری از بازی‌های رسمی دوباره در یک بازی جدی آزمایش شوند.آخرین بازی رسمی شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش از تعطیلات نیم‌فصل دیدار خانگی مقابل شاهین شهرداری بوشهر بود که با برتری پرگل زردپوشان اصفهانی به پایان رسید.از سوی دیگر سپاهانی‌ها راهی تهران شده‌اند تا اردویی تدارکاتی را در پایتخت بر پا کنند.آن‌ها در طول مدت حضورشان در تهران دو بازی تدارکاتی را برگزار خواهند کرد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تیم‌های سایپا و پارس جنوبی جم حریفان سپاهان دربازی‌های دوستانه این اردو خواهند بود.طلایی پوشان اصفهانی نیم‌فصل دوم لیگ برتر را روز شنبه پنجم بهمن مقابل ماشین‌سازی در شهر تبریز آغاز خواهند کرد.

قلعه‌نویی به دنبال چند خرید دیگر

امیر قلعه‌نویی تاکنون دوخرید در نقل و انتقالات نیم‌فصل انجام داده است. او خیلی زود دست‌به‌کار شده تا با خریدهای مناسب نقاط ضعف تیمش را پوشش دهد. سرمربی سپاهان خیلی زود یک مدافع میانی را به خدمت گرفت تا جای خالی عزت پورقاز را پر کند. محمد طیبی که دیگر از بازیکنان باتجربه فوتبال ایران به شمار می‌رود نخستین خرید نیم‌فصل طلایی پوشان اصفهان به شمار می‌رود. طیبی که سابقه بازی در تیم‌های استقلال خوزستان، القطر قطر، پارس جنوبی، تراکتورسازی و نفت مسجدسلیمان را دارد به‌عنوان نخستین خرید زمستانی به باشگاه اصفهانی پیوسته است. این بازیکن باوجوداینکه تا پایان فصل با باشگاه نفت مسجدسلیمان قرارداد داشت پس از مذاکرات پرشمار، توانست بدون مشکل خاصی رضایت‌نامه خود را دریافت و راهی اصفهان شود تا ازاین‌پس در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی به میدان رفته و ساختار تدافعی سپاهان را ترمیم کند. محمد طیبی در این فصل عملکرد خوبی از خود به‌جا گذاشت و در نتایج این تیم تاثیر گذار بود اما با توجه به مشکلات مالی نفت مسجدسلیمان و عدم پرداخت مطالبات ترجیح داد از جمع همبازیانش جدا شود. او پیش‌تر اعلام کرده بود که در پایان نیم‌فصل از این تیم را ترک خواهد کرد و البته صحبت از لژیونر شدن کرده بود.اما دومین خرید طلایی پوشان اصفهانی محمد ترکمان محسوب می‌شود. بازیکنی که فصل پیش‌نمایش‌های تحسین‌برانگیزی را برای پارس جنوبی جم ارائه کرده بود. ترکمان پیش از شروع فصل به پارس جنوبی جم پیوست و در نخستین سال حضور در لیگ برتر نمایش فراتر از انتظاری داشت و یکی از بهترین نفرات این تیم بود.او که باوجود حضور در پست مدافع چپ، نقش پررنگی در ایجاد حملات پارس جنوبی داشت و ارسال‌های او از جناحین و ضربات ایستگاهی و کرنر، موقعیت‌های خطرناکی برای جمی‌ها ایجاد می‌کرد.مهدی ترکمان در هر ۱۵ بازی نیم‌فصل برای پارس جنوبی به میدان رفت و درحالی‌که تیمش در این مدت ۱۰ گل به ثمر رساند و نیمی از آن‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، توانست سه پاس گل بدهد و به‌نوعی بیشترین نقش را روی گل‌های تیمش داشته باشد. به‌هرحال محمد طیبی و مهدی ترکمان دو بازیکن تازه‌وارد جذب‌شده‌اند تا جای خالی بازیکنان آسیب‌دیده را پر کنند. از سوی دیگر امیر قلعه‌نویی همیشه بر استفاده از بازیکنی خلاق در میانه میدان اعتقاد داشته است. بازیکنی که با ارسال پاس‌های خلاقانه به کناره‌ها و عمق خط دفاعی حریف، فضای مناسب را برای مهاجمان و گل زنی‌شان ایجاد می‌کرد ولی او حالا یک سال و نیم است که در سپاهان به دنبال چنین مهره‌ای می‌گردد. سال گذشته کومان توانسته بود در کنار مهدی کیانی نمایش رضایت بخشی در میانه میدان داشته باشد، ولی قلعه‌نویی در طول فصل طولانی‌ای که تجربه کرد، همواره در پیدا کردن بازیکن سوم بخش میانی تیمش، با چالش روبرو می‌شد و هیچ‌گاه نتوانست از میان بازیکنانی نظیر کریمی، بحیرایی، شهباززاده و حتی مسلمان به یک انتخاب همیشگی برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار