دانشجویان صنعتی اصفهان خواهان برخورد با مسببان حادثه هواپیما

شماری از دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی اصفهان روز گذشته با برگزاری اجتماع در محوطه این دانشگاه ضمن ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، خواهان برخورد قاطع با مسببان این حادثه شدند.

این هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بود. بیش از ۳۱ دانش‌آموخته دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، صنعتی اصفهان و خواجه‌نصیرالدین طوسی در این حادثه جان خود را از دست دادند. چهار تَن از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان به نام‌های منصور اثنی‌عشری ورودی ۸۷ مهندسی عمران، امیر اشرفی حبیب‌آبادی ورودی ۸۸ مهندسی مکانیک، میلاد نهاوندی ورودی ۸۸ مهندسی شیمی و پریناز قادرپناه ورودی ۸۳ مهندسی نساجی نیز جزو این مسافران بودند.
بنابراین جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور در محوطه این دانشگاه با خانواده جان‌باختگان این حادثه ابراز همدردی کردند. آنها شامگاه شنبه با حضور در محل یادمان شهدای دانشگاه به یاد جان‌باختگان این حادثه، شمع روشن کردند و سرودهای ملی خواندند. تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز ظهر دیروز با حضور در محوطه داخلی دانشگاه با سر دادن شعارهایی خواهان برخورد قاطع با مسببان این حادثه شدند. دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، به ایرنا توضیح داد: حضور امروز و دیشب دانشجویان به‌صورت خودجوش و بر اساس فراخوان‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی بود. ساجد سهرابی با بیان اینکه این اجتماع با آرامش و به‌صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد، افزود: محور شعارهای دانشجویان در این اجتماع، درخواست شفافیت و پاسخگویی از مسئولان، برخورد قاطع با مسببان و استعفا آنها بود. در پایان این اجتماع نیز تریبون آزاد بین دانشجویان درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی برگزار شد. سهرابی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت درگذشتگان سانحه هوایی با پیگیری تشکل‌های دانشجویی و هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه‌شنبه ۲۴ دی در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود. جمعی از مردم اصفهان نیز شنبه‌شب به یاد جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراین با روشن کردن شمع با خانواده‌های آنان ابراز همدردی کردند. این افراد با حضور در ضلع جنوبی سی‌وسه‌پل با روشن کردن شمع، یاد و خاطره جان‌باختگان هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین را که بیشترشان دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران بودند را گرامی داشتند. این دانشجویان همچنین با در دست داشتن شاخه گل و عکس‌هایی از جان‌باختگان، همدردی خود را با خانواده‌های آنان اعلام کردند و خواستار رسیدگی فوری به عوامل این حادثه شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار