آژیر قرمز در ذوب‌آهن

​حدود یک ماه پیش بود که علیرضا منصوریان از سرمربیگری ذوب‌آهن کنار رفت یا کنار گذاشته شد از آن زمان تاکنون تلاش‌های باشگاه در یافتن جایگزینی برای او راه به‌جایی نبرده است. ​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: در این میان ناهماهنگی‌ها میان مدیرعامل باشگاه و برخی از اعضای هیئت‌مدیره در انتخاب سرمربی جدید اوج گرفته و روند انتخاب سرمربی را دچار مشکل کرده است. همین دو روز پیش خبرهایی مبنی بر توافق باشگاه با یک سرمربی خارجی نام‌آشنا رسانه‌ای شد. خبری که خیلی زود از سوی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن تکذیب شد تا همچنان نیمکت مربیگری نماینده اصفهان پادرهوا بماند. البته در همین یک ماه گذشته ‌ نام‌های زیادی ازجمله علی دایی، منصور ابراهیم‌زاده، زلاتکو کرانچار، مهدی تارتار و چیرو فررا برای نشستن روی نیمکت ذوبی‌ها شنیده شد و حتی خبر‌هایی برای قطعی شدن حضور دایی یا کرانچار در ذوب‌آهن نیز انتشار یافت که هیچ‌کدام رنگ واقعیت به خود نگرفت. این در حالی است که دو ماه از زمان اولتیماتوم جدی باشگاه ذوب‌آهن به منصوریان می‌گذرد و شکل طبیعی این بود که از همان زمان مسئولان این باشگاه به فکر جایگزین احتمالی برای این مربی باشند اما ظاهرا هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته و هر روز این باشگاه از جهات مختلف در حال آسیب خوردن است. از سوی دیگر ذوبی‌ها در این اوضاع آشفته تاکنون در فصل نقل‌و‌انتقالات نیم‌فصل چهار بازیکنشان را ازدست‌داده‌اند. جدا از دو بازیکن نیجریه‌ای، ارسلان مطهری و میلاد فخر‌الدینی که جزو مهره‌های اصلی ذوب‌آهن به‌حساب می‌آمدند نیز جدایی‌شان را قطعی و به استقلال و تراکتور پیوسته‌اند. همچنین بحث بر سر جدایی دانیال اسماعیلی‌فر نیز بسیار داغ است. علاوه براینکه این بازیکن از شرایط خود در ذوب‌آهن راضی نیست و گفته می‌‌شود خواهان جدایی شده است تا به یکی از پیشنهادها پاسخ مثبت بدهد. از سوی دیگر زمان هم به زیان سبزهای اصفهانی در حال سپری شدن است و به آغاز نیم‌فصل دوم لیگ هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. ذوبی‌ها در نخستین بازی دور برگشت لیگ نوزدهم باید با پارس جنوبی جم مصاف دهند. تیمی که با یک امتیاز کمتر از نماینده اصفهان در رده دوازدهم جدول رده‌بندی جا خوش کرده است. در حقیقت دیدار با پارس جنوبی جم یک بازی شش امتیازی برای ذوب‌آهن محسوب می‌شود چراکه در صورت کسب نتیجه آن‌ها می‌توانند در جدول حداقل یک پله صعود کنند به‌شرط آن‌که نساجی مازندران بدون کسب پیروزی مقابل پیکان زمین‌بازی را ترک کند. با این شرایط باید نیم‌فصل دوم را برای ذوب‌آهن نیم‌فصلی بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز تلقی کرد. نیم‌فصلی که اگر با نتایج مطلوب همراه شود می‌تواند پایانی خوش را برای نماینده اصفهان رقم بزند. البته رسیدن به این مهم یک انتخاب درست بروی نیمکت مربیگری ذوب‌آهن خواهد بود و کمترین اشتباهی در این زمینه می‌تواند حتی به فاجعه‌ای بزرگ برای تیم ریشه‌دار اصفهانی تبدیل شود. تیمی که یک‌بار تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت و افتخاری تاریخی را برای فوتبال ایران رقم زد.

فصل بحرانی ذوب‌آهن

ذوبی‌ها که در همین ابتدای فصل جاری شاهد جابجایی مدیریت باشگاه بودند به فاصله چندین ماه نیمکت مربیگری‌شان را هم لرزان دیدند تا این تیم اصفهانی فصل پرفراز و نشینی را پشت سر گذشته و البته شاید تا پایان اردیبهشت‌ماه همچنان این اتفاقات عجیب در باشگاه اصفهانی ادامه پیدا کند. ذوبی‌ها که از پنج سال پیش با بازگشت سعید آذری به کارشان ادامه دادند و دو قهرمانی در جام حذفی را هم تجربه کردند پس از جدایی یحیی گل محمدی از نیمکت تیمشان حسابی دچار بحران شدند و هرچند یک نیم‌فصل رویایی را به منصوریان پشت سر گذاشتند اما این تاخت‌وتاز دوام چندانی نداشت. به‌هرحال شرایط هر باشگاهی کاملا با نتایج تیم فوتبال تیم فوتبال آن باشگاه گره‌خورده است و ثبات مدیریتی و مربیگری به نتایج گروهی وابسته است. فصل پیش ذوبی‌ها با امید نمازی نتایج ناامیدکننده‌ای به دست آوردند تا جایی که ارکان مدیریت باشگاه را هم تحت تاثیر قرار گرفت. البته در آن مقطع زمانی سعید آذری حسابی پشت سرمربی ایستاد و باوجود مخالفت هیئت‌مدیره تا جایی که می‌توانست از نمازی که انتخاب خودش بود حمایت کرد اما سرانجام مقابل فشارهای وارد که به دلیل کسب نتایج دور از انتظارکه هرروز بیشتر و بیشتر هم می‌شد مجبور به عقب‌نشینی شد تا سرمربی تازه‌وارد از کارش برکنار شود. همان زمان هم باشگاه ذوب‌آهن شرایط بحرانی را پیش روی خودش می‌دید و اگر نتایج خیره‌کننده در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم به دست نمی‌آمد چه‌بسا فصل پیش همین شرایط خیلی زودتر تکرار می‌شد. اتفاقی که پس از دوشکست سنگین مقابل النصر عربستان افتاد و موجب شد ذوب‌آهن خداحافظی تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. برکناری سعید آذری هم درست یک رو پیش از آغاز لیگ نوزدهم انجام شد تا ذوبی‌ها لیگ فصل جاری را با شوکی عجیب آغاز کنند. شوکی که تا پایان نیم‌فصل را ادامه داشت و سرانجام به برکناری علیرضا منصوریان منجر شد. در حال حاضر ذوبی‌ها به دنبال جانشینی برای منصوریان می‌گردند تا نیمکت هدایت تیمشان را در نیم‌فصل دوم به مربی دیگری بسپارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار