زندانیان مهریه در اصفهان زیر 100 نفر

تلاش می‌شود زندانیان مهریه در اصفهان به صفر برسد

اصفهان امروز| رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه به تشریح جزییات و نتایج سفر رئیس قوه قضاییه پرداخت و در ادامه گریزی نیز به پرونده‌های قضایی مهم استان اصفهان نیز زد و در مورد برخی از آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد. به گفته رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان مهمترین دستاورد سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان برای این استان در دستگاه قضایی افزایش انگیزه و دلگرمی همکاران بود که موضوع مهمی در مدیریت است. محمدرضا حبیبی کاهش پرونده‌ها به میزان چشمگیر را دلیل ادعای خود عنوان کرد. حبیبی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد گشایش شورای حل اختلاف سازشی و صلحی میان فعالان اقتصادی خواهیم بود اظهار کرد: در بازدید رئیس قوه قضائیه از زندان اصفهان حدود 300 نفر شناسایی شدند که شرایط استفاده عفو را داشتند و این در حالی است که افرادی که به خاطر مهریه بازداشت بودند دستور دادند، به این افراد مرخصی طولانی‌مدت بین 2 تا 3 ماه داده شود. او اضافه کرد: در حال حاضر زندانیان مهریه استان اصفهان زیر 100 نفر رسیده است که تلاش می‌شود این عدد به صفر برسد. حبیبی تأکید کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته تا تنها مجرمان حرفه‌ای و افراد با جرائم سازمان‌یافته به زندان فرستاده شوند و افرادی به دلیل نداشتن کفیل یا وثیقه نباید زندانی شوند. حبیبی با انتقاد از کمبود قاضی در استان اصفهان عنوان کرد: 114 نفر قاضی تا پایان سال آینده به استان اصفهان اضافه می‌شود تا تعدادی از پست‌های بلا تصدی فعال شوند از سوی دیگر مصوب شد در فراخوانی از طریق دانشکده‌های حقوق استان و حوزه‌های علمیه افراد واجد شرایط ثبت‌نام کنند و از بین این افراد بیش از 150 نفر گزینش شوند و دوره کارآموزی 6 ماهه برای آن‌ها گذاشته شود. رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در مورد تأمین نیروی انسانی این حوزه گفت: به دلیل تأمین نشدن اعتبارات مالی لازم با کمبود نیرو مواجه هستیم که با دستور رئیس قوه قضاییه احکام 100 نفر از افرادی که در آزمون سال 96 شرکت کرده بودند و در سطح استان توزیع شدند. حبیبی اذعان کرد: برخی از مجتمع‌های دادگستری در اصفهان وضعیت مناسبی ندارند که در سفر رئیس قوه قضاییه در مورد این مهم نیز تصمیماتی اتخاذ شد تا از محل وجوه خاص 2 یا 3 ساختمان مناسب در مکان مناسب بااعتبار بیش از 60 میلیارد ریال برای طول 5 یا 6 سال اجاره شود. او اضافه کرد: پروژه اساسی در شهرک شهید کشوری شروع‌شده و کار در حال پیشرفت است و در مدت 3 تا 4 سال آینده قریب به 40 هزار متر زیربنا خواهد داشت.

کمیته ساماندهی زاینده‌رود مشکلات تأمین آب را حل می‌کند

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به دیدار رئیس قوه قضاییه با کشاورزان استان گفت: در این دیدار کشاورزان دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند که تشکیل کمیته‌ای با ریاست معاون اول قوه قضاییه برای ساماندهی زاینده‌رود ثمره آن بود، زاینده‌رود به‌عنوان سفره طبیعی که استان‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند باید منابعش تأمین شود و اگر بودجه‌ای باید تخصیص داده شود اتفاق بیفتد. حبیبی ادامه داد: این کمیته به دنبال حل ریشه‌ای مباحث زاینده‌رود و تأمین منابع آبی آن است و این موضوع تنها به استان اصفهان مربوط نیست و مشکلات استان‌های هم‌جوار در این بخش نیز مرتفع خواهد شد. او در مورد مصوبات آخرین ساعات سفر رئیس قوه قضائیه نیز گفت: حدود ۹۰ میلیارد تومان در زمینه اعتبارات برای استان اصفهان تخصیص یافت که حدود ۴۸ میلیارد تومان آن از اعتبارات خاص در اختیار رئیس قوه قضائیه است، حدود ۲۵ میلیارد تومان آن از اعتبارات جاری قوه قضائیه و ۳۰ میلیارد نیز اعتبارات استانی و در رابطه با پروژه‌های وابسته به قوه قضائیه است.

انتقال زندان اصفهان به خارج از شهر

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در مورد جانمایی زندان مرکزی اصفهان نیز گفت: رئیس قوه قضاییه در رابطه با انتقال زندان مرکزی به خارج از شهر نیز تأکید داشته و رئیس سازمان زندان‌ها را مکلف کرد که جهت انتقال زندان به حاشیه شهر اقدام شود. حبیبی ادامه داد: درمجموع 100 میلیارد ریال هم برای زندان‌های استان اختصاص داده شد، مباحث فرهنگی، بهداشتی و اشتغال نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که بخشی از این هدف اجرایی خواهد شد.

استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها نداشته‌ایم

اما یکی از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مطرح شد موضوع فک پلمپ شیرهای مازوت در نیروگاه‌های اصفهان و اسلام بود که حبیبی در مورد آن گفت: در این زمینه تعدادی از مسئولان با ارسال نامه‌ای برای دادستان کل کشور در راستای حمایت از تولید، درخواست فک پلمپ شیرهای مازوت را داشتند و این در حالی است که دادستان کشور در پاسخ از دادستان‌های مراکز استان‌ها و مناطق مربوطه درخواست بررسی داشته و هیچ‌گونه نظری را اعمال نکردند. او ادامه داد: دادستان کل کشور هیچ دستوری را برای فک پلمپ شیرهای مازوت در کشور صادر نکرده است. حبیبی اظهار کرد: در نامه‌ای که برای مدیرکل محیط‌زیست ارسال شد عنوان‌شده بازدیدی از نیروگاه‌های اصفهان داشته باشد و گزارش این بازدید را ارائه دهد و مطرح شد که هیچ پلمپی فک نشده است و مصرف هر 2 نیروگاه فقط گاز است. او تأکید کرد: مسئولان نیروگاه‌ها بر این باورند کاهش دما و سرمای شدید منجر به افزایش مصرف گاز در دیگر بخش‌ها و کمبود گاز در نیروگاه‌ها می‌شود و اگر از گاز مازوت استفاده نکنیم تولید برق تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و ممکن است مجبور به جیره‌بندی شویم، البته این استدلال را نپذیرفتیم، طبق تحقیقات ما برای تولید برق مشکلی نخواهیم داشت، مسئولان شرکت گاز هم کمبود گاز در نیروگاه‌ها را رد کرده و گفتند که مشکلی در خصوص تأمین گاز نخواهیم داشت.

دادگاه علنی برای بازداشت‌شدگان اغتشاشات آبان ماه

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در مورد اغتشاشات آبان ماه در اصفهان با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد بازداشت‌شده همان روزهای نخست آزاد شدند عنوان کرد: بر اساس تحقیقات اولیه ارتباط برخی از افراد با عوامل بیرونی‌ها ثابت شد و در همین راستا اقدامات عمدی علنی داشتند که تعداد آن‌ها کمتر از ده نفر بوده است. حبیبی عنوان کرد: برای تعدادی از این افراد به‌طورقطع دادگاه علنی برگزار خواهد شد که هم مردم بدانند که آن‌ها چه اقداماتی کرده و با چه کسانی ارتباط داشتند، همچنین مردم بدانند دستگاه قضایی باکسانی که بخواهند امنیت مردم را به هم بزنند برخورد قاطعانه خواهد کرد. او با اشاره به دستگیری افراد مسلح در بین اغتشاشگران عنوان کرد: در همان بحبوحه اغتشاشات آبان ماه 2 تا 3 باند با بیش از 100 قبضه سلاح‌ جنگی و سلاح‌هایی که در اغتشاشات به کار می‌رود دستگیر شدند که با هدایت بیرونی‌ها آمده و به اصفهان رسیده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار