خداحافظی دوباره خلعتبری از ذوب‌آهن

​محمدرضا خلعتبری بازیکن سابق ذوب‌آهن که سابقه حضور در شهرخودرو را نیز دارد، پس از توافق با فرهاد​​​​ حمیداوی، مالک باشگاه با عقد قراردادی دو و نیم ساله رسما به این تیم پیوست.​

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: این خبری بود در آخرین ساعت‌های روز دوشنبه 23 دی‌ماه از سوی خبرگزاری‌ها مخابره شد. خلعتبری که در نیم‌فصل نخست، بالباس ذوب‌آهن به میدان می‌رفت که دوباره به شهرخودرو تیم سال قبل خودش بازگشت. خلعتبری در 16 بازی نیم نخست در برخی بازی‌ها برای نماینده اصفهان به میدان رفت و یک گل نیز برای ذوب‌آهن به ثمر رساند. اما اهمیت حضور خلعتبری در جمعه سبزهای اصفهانی به درخشش سال‌های گذشته او بازمی‌گردد و بر همین اساس جدایی از جمع ذوبی خبری قابل‌توجه است.

بدشانسی بزرگ خلعتبری

محمدرضا خلعتبری نیم‌فصل لیگ هجدهم به ذوب‌آهن پیوست تا پس از چند فصل دوری از اصفهان دوباره به دیار نصف جهان بازگردد. این بازیکن ریزنقش که نیم‌فصل در ترکیب پدیده خوش درخشیده بود خیلی زود پیشنهاد ذوبی‌ها را پذیرفت اما چندان خوش‌شانس نبود. علیرضا منصوریان در همان بازی نخست نیم‌فصل دوم خلعتبری را مقابل نساجی به میدان فرستاد تا بلکه با کمک این بازیکن کهنه‌کار، تیمش نیمه دوم لیگ را به‌گونه‌ای متفاوت آغاز کند. بازی با نساجی مازندران برای خلعتبری احساس خاصی داشت. تن کردن پیراهن تیمی که با آن نزدیکی‌های قله فوتبال آسیا پیش رفت ادای دینی به باشگاه ذوب‌آهن بود. اما دقیقه 85 بازی با نساجی کابوس وحشتناک سراغ خلعتبری آمد. یک تکل خطرناک از مدافع تیم میهمان، خلعتبری را نقش بر زمین کرد تا آه از نهاد منصوریان بلند شود. آزمایش‌های بعد از بازی هم شرایط بدتر کرد چراکه این بازیکن کهنه‌کار باید پایش را به تیغ جراحان می‌سپرد و نیم‌فصل دوم لیگ برای او و ذوب‌آهن تمام‌شده بود. ذوبی‌ها هم چاره‌ای جز تن دادن به این شوک بزرگ در آن مقطع زمانی نداشتند. این مصدومیت شدید موجب شد تا خلعتبری نه‌تنها نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم را از دست بدهد بلکه در چند بازی نخست نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم هم غایب باشد. سرانجام هم در هفته هفتم لیگ این بازیکن ریزنقش آماده بازی شد و منصوریان از دقیقه 75 بازی مقابل استقلال خلعتبری را به میدان فرستاد. سرمربی ذوب‌آهن که تیمش را در شرایط بحرانی می ید امیدوار بود خلعتبری در 36 سالگی و با تکیه‌بر تجربه خودش بتواند به سبزهای اصفهانی برای بازگشت به جاده موفقیت کمک کند. اتفاقی که هرگز تا پایان نیم‌فصل رخ نداد چراکه گرفتاری‌های تیم ذوب‌آهن تااندازه‌ای وسیع بود که حتی بازیکنان همچون قاسم حدادی فر و محمدرضا خلعتبری هم از عهده برطرف کردن آن برنیامدند. سرانجام هم راه باشگاه ذوب‌آهن و این بازیکن موثر سال‌های نه‌چندان دور از هم جدا افتاد تا احتمالا همین بازی‌های محدود نیم‌فصل نخست پایانی باشد بر دوران بازیگری ستاره‌ای که زمانی چشم‌وچراغ فوتبال اصفهان بود و در تیم ملی هم به یک‌مهره غیرقابل‌چشم‌پوشی تبدیل شد.

خلعتبری در اصفهان شکوفا شد

محمدرضا خلعتبری بیش‌ترین دوران فوتبالی خودش را در اصفهان پشت سر گذاشته است. پنج فصل بازی در ترکیب تیم ذوب‌آهن و سه فصل بازی برای سپاهان بخش بزرگی از خاطره‌های ورزشی این مهاجم ریزنقش را تشکیل داده‌اند. محمدرضا خلعتبری کارش را از تیم فوتبال جوانان شموشک نوشهر آغاز کرد و با تیم بزرگ‌سالان همین باشگاه در لیگ سوم حاضر شد. او سپس به ابومسلم خراسان پیوست و پس از حضور در این تیم دوران شکوفایی این بازیکن ریزنقش هم آغاز شد. دو فصل درخشش در ترکیب ابومسلم عاملی شد تا ذوبی‌ها برای جذب این بازیکن دست‌به‌کار شوند. سرانجام هم‌سال 85 خلعتبری با باشگاه ذوب‌آهن پای قرارداد نشست و به توافق رسید. دوران حضور پنج‌ساله خلعتبری در ترکیب ذوبی‌ها بهترین دوران ورزشی این مهاجم تندوتیز و با تکنیک به شمار می‌رود. خلعتبری علاوه بر درخشش در لیگ برتر همراه با ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا هم ستاره‌ای کم‌نظیر بود که در موفقیت‌های به‌دست‌آمده نقش ویژه‌ای داشت. خلعتبری یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۰ برای تیم ذوب‌آهن بود که در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ در مقابل تیم سئونگنام هم موفق به گلزنی شد. یکی از مهم‌ترین گل‌های خلعتبری در این رقابت‌ها گل دقیقه ۸۰ او در مسابقه برگشت یک‌چهارم نهایی به تیم پوهانگ استیلرز در کره جنوبی بود که باعث صعود ذوب‌آهن به مرحله نیمه‌نهایی شد. او درمجموع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ توانست پنج گل به ثمر برساند و در رده سوم گلزنان برتر این فصل از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت. پس از حضور موفق در ترکیب ذوب‌آهن دوران افول این ستاره ریزنقش هم فرار رسید. حضور در باشگاه‌هایی همچون الغرافه قطر، الوصل امارات، پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز و سایپا هرگز برای خلعتبری موفقیت‌های گذشته را به همراه نداشت تا این‌که نیم‌فصل لیگ هجدهم خلعتبری دوباره با یاد جوانی غوغایی در ترکیب تیم پدیده به پا کرد و با نمایش‌هایی تحسین‌برانگیز ازجمله ستاره‌های نیم‌فصل نخست سرخ‌پوشان مشهدی بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار