حضور مردم است که سایه جنگ از کشور دور می کند/ برخی مغرور موقعیت خویش نباشند

امام جمعه فریدونشهر گفت: حوادث اخیر نشان داد اگر مردم در صحنه نباشند، کسی نمی تواند سایه جنگ را از سر کشور دور کند.

حضور مردم است که سایه جنگ از کشور دور می کند/ برخی مغرور موقعیت خویش نباشند

حجت الاسلام اباصلت غفاری در خطبه های نماز جمعه این هفته، ماه رمضان را فرصت مناسب برای صفادادن به دل و جان دانست و گفت: از فضیلت شب های مبارک قدر در این ماه عزیز نباید غافل شد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که با برجام و امثال برجام مملکت اداره نشده و شرارت ها از مملکت دور نمی شوند؛ تصریح کرد: آن چه موجب دور شدن شرارت ها از کشور شده است فقط حضور ملت و فرامین رهبری است که هر جا مردم و مسئولان در صحنه بودند موفقیت حاصل شده و هر جا سستی کردند کشور ضربه خورده است.

وی با اشاره حوادث تروریستی دو روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: این حوادث نشان داد اگر مردم در صحنه نباشند، کسی نمی تواند سایه جنگ را از سر کشور دور کند بنابراین هیچ کس مغرور موقعیت خودش نباشد.

امام جمعه فریدونشهر با انتقاد از برخی سخنان درباره مدافعان حرم و کمک ایران برای سایر ملت ها نظیر عراق و سوریه گفت: این مطلب بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و دیگران تذکر داده شده است که اگر مشکل پیش آمده در سوریه و عراق را حل نکنیم، مشکل ما حل نخواهد شد و اگر تروریست در مبدأ خودش مهار نمی شد اکنون ایران هم مثل یکی از کشورهای درگیر با داعش همچون عراق و سوریه شده بود.

وی با تاکید بر این که حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه داوطلبانه است، افزود: طبق اعلام منابع اطلاعاتی از آغاز حیات داعش روزی نبوده که افرادی از این گروه ها به قصد خرابکاری وارد کشور نشوند اما همگی با تلاش نیروهای حفاظتی و اطلاعاتی قبل از هر گونه سوءقصدی دستگیر شده اند.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد پذیرش "سند ملی آموزش ۲۰۳۰ یونسکو"توسط دولت گفت: برخی می گویند سند را خلاف به رهبر گزارش دادند و ایشان از محتوای سند اطلاع ندارد اما این اشتباه است چرا که رهبر معظم انقلاب آگاه به مسائل بوده و از محتویات این سند اطلاع کامل دارند.

وی با اشاره به سخنان رهبری تصریح کرد: اصل مهم در اینجا بحث استقلال کشور است و حتی بر فرض این که این سند بر خلاف مبانی دین اسلام هم نباشد اما باید توجه داشت اینجا ایران است با ملت ایرانی و باید خودش برای خود تصمیم بگیرد.

خطیب جمعه فریدونشهر حذف فرهنگ شهادت و آثار شهدا از کتب درسی را از جمله اشکالات این سند بیان کرد و گفت: سند ۲۰۳۰ ضمن خشونت آور خواندن آیات جهاد قرآن کریم، از لزوم حذف این آیات از کتب درسی سخن گفته است حال آن که در آموزه های اسلامی بر ارزش جهاد تاکید شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار