نقش برگزاری مراسم های ملی مذهبی در تربيت جوانان و نوجوانان

شهردار زرین شهر گفت: برگزاری مراسم های ملی مذهبی همواره نقش مهمی را در تربيت جوانان و نوجوانان برای حضور پرشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و همچنین پرچمداری حمايت از اسلام و نظام ولايت فقيه داشته اند .

میثم محمدی در نشست کمیته ی پشتیبانی و تدارکات ستاد برگزاری دعای ندبه شهرستان لنجان با بیان اینکه نسل جوان کشور تشنه معنويت هستند، اظهار کرد: برگزاری مراسم های ملی مذهبی همواره نقش مهمی را در تربيت جوانان و نوجوانان برای حضور پرشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و همچنین پرچمداری حمايت از اسلام و نظام ولايت فقيه داشته اند از این رو باید به گونه ای عمل شود که این مراسم ها به نحو احسن انجام گیرند.
وی با بیان اینکه هيئت های مذهبی باید به پايگاه آموزشی و تربيتی نسل جدید مبدل شوند،افزود: مدیریت شهری زرین شهر همواره نگاه ویژه ای به هیئت های مذهبی داشته چراکه آنان بازوان توانمند برای برگزاری برنامه های فرهنگی مذهبی به شمار می آیند.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده و به منظور گسترش هرچه بیشتر برگزاری مراسم های مذهبی، مراسم دعای ندبه شهرستان لنجان در زرین شهر و همچنین آئین بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ۲۷ دی ماه به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد از این رو باید اقدامات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم با نگاهی جهادی انجام گیرد.
وی با اشاره به همزمان شدن برگزاری آئین بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هفته ایثار و شهادت شهرستان لنجان، ادامه داد: ستاد پشتیبانی برگزاری دعای ندبه و آئین بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر عهده شهرداری قرار گرفته است تا بتوانیم به صورت میدانی همه دستگاه ها را با یکدیگر هماهنگ کرده و این برنامه را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.
محمدی با بیان اینکه مردم شهرستان لنجان ۷۵۰ شهید و دو هزار و ۳۰۰ جانباز و آزاده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، اضافه کرد: امروز ایران اسلامی، جهان اسلام و جبهه مقاومت غرق در عزای سپهبد حاج قاسم سلیمانی است چراکه ایشان در چهل سال گذشته و در رویدادهای مهم و تاریخی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اخلاص تمام در راه اعتلای دین و کشور و در جهت ترویج اسلام ناب محمدی مجاهدت ها کردند و برهمین اساس باید از ظرفیت این شهید والا مقام و همچنین شهدای شهرستان لنجان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی بهره مند شد.
وی عنوان کرد: با توجه به تشییع ۴۵ شهید والا مقام از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ بر روی دستان مردم این شهرستان باید به گونه ای عمل شود که بتوانیم از ظرفیت به وجود آمده پخش زنده دعای ندبه و آئین بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهدای شهرستان را بیش از پیش به مردم سراسر ایران معرفی کنیم.
گفتنی است؛ مراسم دعای ندبه شهرستان لنجان همراه با پخش سراسری از شبکه اول سیما، روز جمعه ۲۷ دی ماه همزمان با هفته ی ایثار و شهادت شهرستان در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر(عج) زرین شهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار