طرح‌های ریلی و آبی اصفهان نیازمند سرمایه گذاری است

استاندار اصفهان خواستار کمک و حمایت سیستم بانکی کشور از سرمایه گذاران به خصوص در طرح های انتقال آب و پروژه های ریلی استان شد.

استاندار اصفهان خواستار کمک و حمایت سیستم بانکی کشور از سرمایه گذاران به خصوص در طرح های انتقال آب و پروژه های ریلی استان شد.

عباس رضایی صبح امروز (چهارشنبه-٢ بهمن ماه) در دیدار مدیرعامل بانک ملت و معاونان وی، با اشاره به مجموعه اقدامات خوب بانک ملت در کشور و استان، اظهار کرد: با وجودی که اصفهان بزرگترین استان صنعتی کشور است، اما به دلیل تفکر برخورداری و نصف جهان بودن این شهر همواره در ابعاد مالی و تخصیص بودجه مورد کم لطفی قرار می گیرد.
وی با اشاره به پتانسیل استان اصفهان در بخش های مختلف تولید و صنعت، تاکید کرد: ٨٠ درصد واحدهای نساجی و ٩١ درصد واحدهای قطعه سازی های کشور در استان اصفهان هستند که نیازمند حمایت هستند، اما متاسفانه برخی سختگیریهای بانکی مشکلاتی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.
به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان کارگروه تسهیل و همچنین شورای حل اختلاف بانکی را نسخه رفع این مشکلات دانست و تصریح کرد: استان اصفهان در شرایط فعلی نیاز به ورود سرمایه گذاران دارد.
وی خواستار سرمایه گذاری بانک ملت در استان اصفهان شد و گفت: بزرگترین و اصلیترین معضل اصفهان، موضوع آب است که حل آن خواسته تمام مردم استان است.
رضایی به دو طرح مهم آبی اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: طرح بهشت آباد به طول ٦٥ کیلومتر اکنون دارای مجوز بوده و مطابق ماده ٢٣ قانون و تبصره ١٩ از شورای عالی اقصاد، به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث است.
وی همچنین با اشاره به سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: این سامانه نقش پدافند غیرعامل اصفهان در تامین آب شرب استان را دارد، چرا که این استان اکنون یک خط انتقال آب شرب دارد.
استاندار اصفهان افزود: در صورت سرمایه گذاری در این طرح، دولت می تواند هر مترمکعب آب را ۱۲۱۲ تومان خریداری کند به این نحو که ۲۵۰ تومان آن از مردم در قالب قبوض دریافت می کند و بقیه را دولت تقبل خواهد کرد.
وی همچنین به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این قطار با سرعت ۳۲۰ کیلومتر، مسیر اصفهان- تهران به مدت یک ساعت و ۲۰ دقیقه طی خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه در حال حاضر چینیها برای این طرح ۱۳.۶ میلیارد یوآن سرمایه گذاری کرده و خط ال سی آن باز شده است، اظهار کرد: قرارگاه خاتم انبیا با هفت پیمانکار در حال کار کردن بر روی این پروژه است و ۸۵ درصد زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران انجام شده است، اما برای سال آینده نیاز به سرمایه گذاری دارد.
وی همچنین بر برخی طرحهای ریلی و کوچک استان اشاره کرد و افزود: پروژههای قطار حومهای اصفهان-شاهین شهر و اصفهان-نجف آباد با داشتن مجوز از شورای عالی ترافیک و مسکن آماده کار است، اما برای اجرا نیازمند اعتبارات و سرمایهگذاری بانکها است.
استاندار اصفهان از بانک ملت خواستار سرمایهگذاری و یا حمایت از سرمایهگذاران جهت ورود به این طرحها شد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار