میزبانی اصفهان از مسابقات بین‌المللی سوکیوکوشین

نایب‌رئیس سبک سوکیوکوشین در کشور، با اشاره به اینکه اصفهان سال آینده میزبان مسابقات بین‌المللی این سبک است، گفت: هانشی هوشی، یکی از پایه‌گذاران سبک سوکیوکوشین در ژاپن، اعلام کرده که ایران، جایگاه جهانی ویژه‌ای در این سبک دارد.

نایب‌رئیس سبک سوکیوکوشین در کشور، با اشاره به اینکه اصفهان سال آینده میزبان مسابقات بین‌المللی این سبک است، گفت: هانشی هوشی، یکی از پایه‌گذاران سبک سوکیوکوشین در ژاپن، اعلام کرده که ایران، جایگاه جهانی ویژه‌ای در این سبک دارد.

حمیدرضا مؤمنی دربارۀ مبدأ سبک سوکیوکوشین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سوسای یوهاما مبدع این سبک در ژاپن بود و در بین کاراته کاها دو بخش کنترلی و آزاد داریم که سوکیوکوشین در بخش آزاد کاراته قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: امروز سوم بهمن ماه در اصفهان شاهد مسابقات قهرمانی این سبک در یادواره شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستیم و این نشان‌دهنده قدرشناسی از راه و ارزش‌های شهدا است. امیدواریم ما نیز رهرو همین مسیر باشیم.
نایب‌رئیس سبک سوکیوکوشین کشور خاطرنشان کرد: روز گذشته این مسابقات با حضور بیش از ۲۵۰ کاراته کا در این سبک، در بخش بانوان برگزار شد و مسابقات از کیفیت مطلوبی برخوردار بود. امروز و فردا نیز مسابقات آقایان در رده‌های سنی مختلف در دو بخش کمیته و کاتا برگزار می‌شود.
مؤمنی افزود: انتظار داشتیم که از تمام استان‌ها در این مسابقات شرکت کنند اما به خاطر برودت هوا و نامساعد بودن شرایط جوی امکان‌پذیر نشد، بااین‌وجود شرکت‌کننده‌های زیادی از استان‌های دیگر داریم و امیدوارم شاهد مسابقاتی با کیفیت و بر مدار اخلاق باشیم.
نایب‌رئیس سبک سوکیوکوشین در کشور تصریح کرد: سال آینده میزبان مسابقات بین‌المللی در اصفهان هستیم و سعی کرده‌ایم تمام برنامه‌ریزی‌ها ما را در مسیر اهدافمان قرار بدهد. با توجه به این‌که این سبک جایگاه جهانی دارد، فدراسیون هماهنگی و حمایت‌های لازم را انجام داده است اما امیدواریم که بتوانیم بیشتر از ظرفیت‌های فدراسیون استفاده کنیم.
وی یادآور شد: نگاه به ورزش فقط نباید به‌صورت بدنی باشد بلکه باید آداب‌ورسوم و فرهنگ ورزش را نیز نهادینه کنیم و این یکی از اهداف این مسابقات است.
مؤمنی درباره علت میزبانی اصفهان از این مسابقات گفت: به این دلیل که اصفهان پایتخت فرهنگ‌ اسلامی است به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شد و تمام مراحل مسابقات برای ژاپن و فدراسیون جهانی ارسال می‌شود. برای مسابقات بین‌المللی تا اکنون بیش از ۱۲ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و قصد داریم با نگاه ورزشی، تبلیغات سوئی که از ایران می‌شود تغییر داده و توانایی‌های خود را در سطح بین‌المللی نشان بدهیم.
نائب رئیس سبک سوکیوکوشین در کشور با اشاره به تیم‌های ملی سبک سوکیوکوشین اظهار کرد: این سبک ۱۰ سال است که وارد کشور شده اما در همین سال‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی برای آن صورت گرفته است. در فروردین سال آینده نیز برای یک‌ دوره از مسابقات، اعزام به ژاپن خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: هانشی هوشی، یکی از پایه‌گذاران سبک سوکیوکوشین در ژاپن است که اعلام کرده ایران، جایگاه جهانی ویژه‌ای در این سبک دارد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار