تقویم گردشگری فرهنگی ،فرمولی معجزه‌گردرجذب توریست

مسئول تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان گفت:یکی از لازمه های رونق صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ایجاد بسترهای مناسب بوده و تقویم فرهنگی گردشگری از جمله بسترهایی به شمار می آید که در این حوزه تاثیرات بسزایی را همراه خواهد داشت.

میلاد موذنی مسئول تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان در نشست با اعضاء شورای اسلامی زرین شهر اظهار کرد: روزهایی در تاریخ پرافتخار شهرستان لنجان وجود دارد که نه تنها نباید نسل های آینده این رویدادها را فراموش کنند بلکه باید با مرور آنان به گونه ای عمل شود که نسل های آینده به گذشتگان خود افتخار کرده و همواره از انان به نیکی باد کنند.
وی با بیان اینکه ریشه فرهنگی شهرستان لنجان به لحاظ تاریخی، فرهنگی، هنری، ایثار و شهادت و ... در جایگاه رفیعی قرار دارد، افزود: یکی از اقدامات موثر در حفظ تاریخ و همچنین رویدادهای مهم شهرها و روستاهای شهرستان لنجان تهیه و تدوین تقویم فرهنگی این شهرستان خوش نام است که این مهم در دستور کار قرار گرفته و طی ماه های آینده فاز نخست ان رونمایی خواهد شد.
مسئول تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان با بیان اینکه فرهنگ به عنوان یک مقوله بسیار مهم زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه را تشکیل می دهد، تصریح کرد: برخی از درخشان‌ترین برگ های دفتر تاریخ شهرستان لنجان را مشاهیر و بزرگانی چون آیت الله مدیسه ای، حاج آقا رحیم ارباب، شیخ مرتضی ریزی و...و همچنین اولین شهید شهرستان لنجان شهید نادعلی ترکی و یا سرداران شهید حسین قجه ای، محمدعلی شاهمرادی، بیژن طاهری، محمدعلی باغبان، حمزه نعمتی، ابراهیم خلیلی، شهید مدافع حرم پویا ایزدی و یا رویدادهای ارزشمند به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: شهرستان لنجان از منظر نقش‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… نیز در طول تاریخ ایران سخنان بسیاری را برای بیان دارد برهمین اساس برآن شدیم با استفاده از ظرفیت بزرگان،محققان،صاحب نظران، مسئولان و همچنین جوانان و افراد علاقه مند به شناسایی و در نهایت تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان اقدام کنیم تا با این حرکت به مفاخر شهرستان ارج گذاری شود.
موذنی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری، کسب درآمدهای پایدار و ایجاد روحیه نشاط شهروندی از جمله مسائلی است که امروز مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است، اضافه کرد: یکی از لازمه های رونق صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ایجاد بسترهای مناسب بوده و تقویم فرهنگی گردشگری از جمله بسترهایی به شمار می آید که در این حوزه تاثیرات بسزایی را همراه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: در طول ایام مختلف سال شاهد برگزاری رویدادهای متعدد در حوزه های فرهنگی، ورزشی، علمی، هنری و ... در شهرهای مختلف شهرستان لنجان هستیم اما جای خالی روزی تحت عنوان روز زرین شهر، فولادشهر،باغبادران و... بسیار خود نمایی می کند و این درحالیست که با نامگذاری روزی مشخص در تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان می توان گامی موثر در معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری، گردشگری و...شهرهای این شهرستان برداشت که ثمره آن توسعه صنعت گردشگری، رونق اقتصاد شهری و افزایش نشاط شهروندی است.
مسئول تدوین تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان لنجان با بیان اینکه در حال حاضر علل بسیاری از مشکلات دستگاه های فرهنگی و موازی کاری است، خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه فرهنگی مدیریت شهری زرین شهر و همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص انتخاب روزی مهم و تاثیرگذار در تاریخ شهر به عنوان روز زرین شهر(ریز)و برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در این ر.ز انتظار می رود این مسئله بار دیگر مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم این روز را در تقویم فرهنگی گردشگری شهرستان به ثبت رسانده و با انسجام به فعالیت‌های دستگاه های فرهنگی هرساله به شکوه آن بیفزاییم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار