آغاز نیم‌فصل دوم لیگ برای اصفهانی‌ها

​تیم‌های اصفهانی لیگ برتر از امروز کارشان در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم را آغاز می‌کنند.​

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: سپاهان و ذوب‌آهن که نیم‌فصل نخست را با کسب رتبه‌های دوم و یازدهم جدول به پایان رساندند در بازی‌های امروز باید با ماشین‌سازی تبریز و پارس جنوبی جم روبرو شوند. حریفان این هفته تیم‌های اصفهانی هرچند از تیم‌های قدرتمند فصل جاری لیگ محسوب نمی‌شوند اما چندان رقیبان آسانی هم برای سپاهان و ذوب‌آهن نخواهند بود. به‌هرحال نیم‌فصل دوم لیگ در حالی از امروز برای نماینده‌های لیگ برتری اصفهان کلید خواهد خورد که هر دو تیم به چیزی جز برتری مقابل ماشین‌سازی و پارس جنوبی جم فکر نمی‌کنند چراکه به سه امتیاز بازی‌های پیش رو نیاز مبرمی دارند.

سپاهان دوباره به ماشین‌سازی رسید

تیم فوتبال سپاهان امروز از ساعت 15 در تبریز به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت. طلایی پوشان اصفهانی که نبرد بر سر قهرمانی در نیم‌فصل نخست را به پرسپولیس واگذار کردند باید در مقابل حریف تبریزی با دست‌پر از زمین‌بازی خارج شوند بلکه با لغزش پرسپولیس صدر جدول را باز پس بگیرند. سپاهانی‌ها که در نقل و انتقالات نیم‌فصل سه بازیکن داخلی و یک بازیکن عمانی را جذب کردند احتمالا با چند تغییر نسبیت به نیم‌فصل نخست وارد میدان خواهند. ازجمله این تغییرها حضور محمد طیبی در خط دفاعی به‌عنوان زوج گئورگ ولسیانی خواهد بود. همچنین در خط میدان احتمال بازی سروش رفیعی با توجه به درخشش او در بازی‌های دوستانه کم نیست. همچنین در خط حمله ممکن است امیر قلعه‌نویی با توجه به غیبت کی روش استنلی در تمرین‌ها این بازیکن برزیلی را نیمکت نشین کند. اما حریف امروز سپاهان یعنی ماشین‌سازی در تعطیلات نیم‌فصل تنها در کادر مربیان خود تغییرات داشته و رسول خطیبی از این تیم جدا و احد شیخ‌لاری هدایت سبزپوشان را برعهده‌گرفته است. ماشین‌سازی تبریز به دلیل بسته بودند پنجره نقل و انتقالات بازیکن جدیدی را نتوانست جذب کند و سه بازیکن خود به نام‌های سامان نریمان‌جهان، احمدرضا زنده‌روح و جفرسون دژسوس را از دست داد. البته شاهین ثاقبی که در زمان رسول خطیبی از تیم ماشین‌سازی کنار گذاشته‌شده بود، دوباره به جمع بازیکنان این تیم بازگشته است. بازی رفت دو تیم هفتم شهریورماه در اصفهان با یک گل به سود تیم سپاهان به اتمام رسید. در آن بازی ماشین سازان به‌شدت طلایی پوشان اصفهانی را آزار دادند و اگر بدشانسی حریف تبریزی نبود چه‌بسا سه امتیاز این بازی به کیسه سپاهان واریز نمی‌شد. به‌هرحال این‌گونه به نظر می‌رسد که شاگردان امیر قلعه‌نویی بازی بسیار دشواری را در تبریز پیش رو داشته باشند و باید با تمام توان برای کسب سه امتیاز بجنگند چراکه هر نتیجه‌ای به‌جز برتری زردهای اصفهانی ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود.

رونمایی از ذوب‌آهن رادولوویچ

تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در ورزشگاه فولادشهر میزبان پارس جنوبی جم است. سبزهای اصفهانی که چند هفته اخیر روزهای پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته‌اند حالا با یک مربی نه‌چندان شناخته‌شده مونته‌نگرویی پای به نیم‌فصل دوم خواهند گذاشت. میودراگ رادولوویچ در نخستین تجربه‌اش در فوتبال ایرانی باید شاگردانش را به مصاف پارس جنوبی جم بفرستد. ذوبی‌ها در نیم‌فصل نخست با علیرضا منصوریان وارد لیگ نوزدهم شدند. نتایج این تیم در 15 هفته‌ای که منصوریان سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت به‌گونه‌ای رقم خورد تا مسئولان باشگاه مجبور به کنار گذاشتن او شوند. پس از کناره‌گیری منصوریان ذوبی‌ها مدت‌ها به دنبال جذب یک مربی ایرانی گشتند که این ماموریت بی‌نتیجه به پایان رسید. سرانجام هم باشگاه ذوب‌آهن با رادولوویچ مونته‌نگرویی رسید تا در نیم‌فصل دوم با این مربی به میدان برود. اما در آن‌سوی میدان پارس جنوبی جم با سرمربیگری مهدی تارتار هرچند نتایج خوبی به دست نیاورد اما در برخی دیدارها یقه بزرگان را گرفت. سرانجام هم مشکلاتی که میان تارتار و باشگاه به وجود آمد عاملی شد تا این مربی از کارش اعلام کناره‌گیری کند با کنار رفتن تارتار مسئولان باشگاه پارس جنوبی جم هومن افاضلی را جایگزین تارتار کردند. بر این اساس هر دو تیم با سرمربیان جدید به مصاف هم خواهند رفت. در نیم‌فصل نخست بازی ذوب‌آهن با پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم به‌تساوی بدون گل انجامید. دیداری که ذوبی‌ها با چاشنی شانس توانستند یک امتیاز از حریف کسب کنند.

ترکیب دگرگون‌شده ذوب‌آهن و پارس جنوبی

نگاهی به ترکیب ابتدایی دو تیم نسبت به نیم‌فصل نشان می‌دهد که هر دو حریف دچار تغییرات فراوانی د ترکیب تیمشان شده‌اند. امین منوچهری، حمید طاهرخانی، آدام همتی، میلاد باقری، فرید محمدزاده، میلاد خدایی بازیکنانی بودند که در نقل و انتقالات زمستانی به تیم پارس جنوبی جم اضافه‌شده‌اند و بازیکنان تاثیرگذاری همچون مهدی ترکمان و احسان تاییدی از تیم جداشده‌اند. در ذوب‌آهن هم سجاد آقایی، فرشاد محمدی مهر و مهدی خلیل لبنانی خریدهای جدید ذوب‌آهن به شمار می‌روند. ارسلان مطهری، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خلعتبری، زبیر نیک‌نفس وابیا بووی باکر هم بازیکنان جداشده سبزها محسوب می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار