موج ناپایدار سرما تا دوشنبه در اصفهان می ماند

یک کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از آخر هفته گذشته تا دوشنبه (۷ بهمن)، موج سرما با دمای پایین در استان می ماند و حداکثر دما نیز افزایش نمی یابد، به همین دلیل سرما را بیشتر احساس می کنیم.

یک کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از آخر هفته گذشته تا دوشنبه (۷ بهمن)، موج سرما با دمای پایین در استان می ماند و حداکثر دما نیز افزایش نمی یابد، به همین دلیل سرما را بیشتر احساس می کنیم.

ابراهیم هنرمند درگفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار از جنوب کشور و تاثیر آن بر بخش های جنوبی کشور از اواخر وقت امروز تا اوایل فردا است، اظهار کرد: براین اساس امروز در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به صورت صاف و از بعد از ظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد و در مناطق جنوبی و تا حدودی غرب استان، بارش سبک برف پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه دمای هوا نیز تغییر محسوسی ندارد، افزود: دمای هوای اصفهان امروز حداکثر ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و حداقل دمای فردا منفی پنج درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین گرمترین نقطه استان خوربیابانک با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و سردترین نقطه استان چادگان با منفی ۱۶ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
این کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان درخصوص موج سرمایی که در استان حاکم است، گفت: طبق اطلاع رسانی های قبلی اعلام کردیم که چنین کاهش دمایی را در بخش های مختلف داریم، این درحالی است که تداوم کاهش دما را تا سه تا چهار روز در استان داریم.
هنرمند تصریح کرد: از آخر هفته گذشته تا دوشنبه (هفتم بهمن) موج سرما با پایین بودن دما وجود دارد و حداکثر دما نیز زیاد بالا نمی رود، به همین دلیل بیشتر از آن چیزی که هست، احساس سرما می کنیم.
وی افزود: دمای هوای اصفهان عددهای غیر متعارفی را نشان نمی دهد، اما تداوم سرما و اینکه حداکثر دما پایین است، باعث می شود که در این چند روز احساس سرما داشته باشیم. همچنین تا پایان هفته احتمال بارش باران برای شهر اصفهان بسیار ضعیف است و انتظار بارش نداریم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار