واگذاری زمین برای حمایت از بیماران ALS

واگذاری زمین برای حمایت از بیماران ALS
اصفهان امروز| روز گذشته در صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، بر ضرورت توجه جدی به حل مشکلات و تثبیت فعالیت هنرمندان، به عنوان عاملی برای افزایش سرمایه اجتماعی، ایجاد ارزش افزوده و توسعه شهر تأکید شد. در این جلسه، با اشاره به نقدهای زیادی که هنرمندان نسبت به عملکرد مدیران شهری و دیگر مدیران در سال‌های گذشته داشتند، اعلام شد که عملکرد بد و سوءاستفاده از هنرمندان در سال‌های گذشته باعث بدبینی و سرخوردگی آنها و فاصله زیاد آنها با مدیران شده است. همچنین با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان، یک قطعه زمین ۵۰۰ مترمربعی از زمین‌های شهرداری به جمعیت حمایت از بیماران ALS اهدا شد. لایحه پیشنهاد واگذاری ۵۰۰ مترمربع از زمین‌های شهرداری اصفهان در سپاهان شهر، خیابان ایثار که کاربری خدماتی داشته با حفظ مالکیت شهرداری به جمعیت حمایت از بیماران ALS نوروپاتی جهت ساخت نخستین مجتمع خدماتی، در ‌صد و یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان موردبررسی قرار گرفت. طبق این لایحه جمعیت حمایت از این بیماران، از پرداخت عوارض صدور پروانه نیز معاف می‌شود تا تنها کلینیک تخصصی مربوط به بیماران ALS در اصفهان افتتاح شود. رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب این لایحه در کمیسیون مذکور، گفت: تاکنون برای این بیماری نه درمان خاصی پیدا شده نه مرکز ویژه‌ای آنان را تحت پوشش مراقبت‌های پزشکی قرار داده است. کوروش محمدی افزود: ازآنجایی‌که از چهار تا پنج هزار بیمار مبتلا در کشور به این بیماری، حدود ۹۰۰ نفر در اصفهان هستند، با حمایت مدیریت شهری در افتتاح این مرکز، می‌توان گام مهمی در راستای بهبود شرایط این بیماران برداشت. پیش از آنکه این لایحه با رأی تمام اعضای حاضر به تصویب شورای شهر برسد، قرار شد سایر عوارض معمول نیز با نظر اعضای شورا توسط شهرداری تأمین و پرداخت شود تا این مرکز برای ارائه خدمات رایگان توان‌بخشی پس از احداث، فعالیت کند.

واگذاری بازسازی دو منطقه از سیستان و بلوچستان به اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان در هفته گذشته، گفت: مردم همچون همیشه هم‌وطنان خود را تنها نگذاشتند و مردم در شهر اصفهان نیز نگذاشتند مردم سیستان تنها بمانند. شهرداری اصفهان نیز نیرو و تجهیزات به منطقه اعزام کرد و قرار شد دو منطقه سیل زده توسط اصفهان ساماندهی شود. علیرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه ستادهای همدلی آینده‌نگر بلوچستان تشکیل شده، افزود: در روز گذشته هم در بیمارستان حضرت حجت (عج) تصمیماتی گرفته شد و امیدواریم شاهد استمرار همراهی مردم اصفهان تا پایان با هم‌وطنان سیل زده باشیم. رئیس شورای شهر اصفهان همچنین با اشاره به برودت هوا و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق، گفت: باید اصل بر صرفه‌جویی باشد تا مسئولان بتوانند شرایط را مدیریت کنند و شاهد قطعی برق و گاز نباشیم، بر این اساس نیازمند تدبیر مسئولان و همراهی شهروندان هستیم. رئیس شورای شهر اصفهان به تأخیر در پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران شهرداری اشاره و اظهار کرد: این حقوق اگر با تأخیر هم همراه باشد زندگی کارگران را مشکل می‌کند، بنابراین نظارت بر کار پیمانکاران موضوع مهمی است و آنها باید به پرداخت حقوق کارگران بویژه در آستانه شب عید اهمیت دهند.

ساخت تندیس شهید سلیمانی در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد هم‌زمان با گشایش پروژه شهید سلیمانی در اصفهان، تندیس او در همان مکان نصب شود و بر همین اساس در جریان بررسی لوایحی که توسط شهرداری اصفهان به شورای شهر فرستاده می‌شود، نماینده شهرداری نیز حضور دارد که از میان کارشناسان یا یکی از معاونان شهرداری انتخاب می‌شود. او افزود: برای آنکه در جریان بررسی لوایح نواقص رفع شده و برای اعضای کمیسیون‌ها سردرگمی ایجاد نشود، لازم است این نمایندگان با نماینده شهردار اصفهان در شورای شهر هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر لایحه‌ای به هر کمیسیونی ارسال می‌شود، فارغ از اینکه این لایحه در دیگر کمیسیون‌ها بررسی شده یا نه لازم است به‌طور کامل بررسی شود زیرا هرکدام از کمیسیون‌های شورای شهر شأن و جایگاه خود را داشته و نسبت به وظایف محوله مسئول هستند بنابراین اقدام هیچ کمیسیونی نمی‌تواند مانع از تصمیمات دیگر کمیسیون‌ها شود. او خاطرنشان کرد: در جریان احداث پل‌های ورودی رینگ چهارم اصفهان که به نام شهید سلیمانی نام‌گذاری شده، شایسته است تندیس او ساخته شود تا هنگام افتتاح پروژه، از آن رونمایی و در همان مکان نصب شود.



رضا امینی-عضو شورای شهر اصفهان

کوتاهی دولت از انجام تکالیف خود در قبال شهرداری‌ها

با قدردانی از نام‌گذاری تقاطع غیر هم‌سطح و مجموعه پل‌های روبروی کارخانه قند اصفهان به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، پیشنهاد می‌شود سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اماکنی در شهر و بویژه مجاورت این طرح بزرگ برای نصب تصاویر این سردار بزرگ شناسایی کنند. در حوادثی که در ماه‌های گذشته به دنبال افزایش قیمت بنزین و نحوه اعلام آن اتفاق افتاد، خساراتی به تجهیزات شهرداری اصفهان وارد شد، این در حالی است که دولت هم از انجام تکالیف خود در قبال شهرداری‌ها و از جمله کمک در بخش حمل‌ونقل خودداری می‌کند. قیمت بالای اتوبوس و کمک نکردن دولت باعث تردد ناوگان فرسوده اتوبوس‌رانی و آلودگی هوا شده است. بیم آن می‌رود که سال آینده با رکود بخش مسکن، شرایط برای سازندگان سخت شده و این موضوع روی درآمدهای شهرداری اثر بگذارد. اگر دولت حواسش را جمع کند و جلوی اختلاس‌هایی که به سبک‌های مختلف اتفاق می‌افتد را بگیرد، با داشتن منابع غنی نباید چنین وضعیتی داشته باشیم، درحالی‌که بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از سوء مدیریت است که آستانه تحمل مردم را هم پایین آورده است. اگرچه نافی زحمات دولت‌های مختلف نیستیم و قطعا مردم ایران با درایت و بصیرت قضاوت درستی از خدمات مسئولان خواهند داشت، اما این موضوع وظیفه ذاتی برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم را منتفی نمی‌کند.




مهدی مزروعی-رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا

شفاف‌سازی بودجه سال ۹۹ شهرداری

لازم است با همت مدیران و کارشناسان، بودجه سال ۹۹ شهرداری بیش از پیش واجد شفافیت بوده، قابلیت اجرای سیاست‌های کلان شورای شهر را داشته و ابزارهای نظارتی نمایندگان را بیشتر کند. با توجه به فرارسیدن زمان تقدیم بودجه شهرداری به شورای شهر و روال بررسی و تصویبی که باید این بودجه در کمیسیون‌های تخصصی طی کند، در ارائه بودجه شهرداری تحول مثبتی انجام و به بودجه‌ای عملکردی تبدیل شده است که این امر اقدامی روبه‌جلو محسوب می‌شود. مردم از آنچه تحت عنوان عوارض پرداخت می‌کنند و اینکه چگونه و چرا هزینه می‌شود نسبت به نظارت نمایندگان خود در شورای شهر اطمینان حاصل کنند، لازم است با همت مدیران و کارشناسان، بودجه سال ۹۹ شهرداری بیش از پیش واجد شفافیت بوده، قابلیت اجرای سیاست‌های کلان شورای شهر را داشته و ابزارهای نظارتی نمایندگان را بیشتر کند. سیاست‌های فرهنگی و ورزشی شورای شهر پس از نشست‌های متعدد کمیسیون مربوطه بررسی و به شهرداری ابلاغ شده است، یکی از مواردی که در کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا مورد توجه بوده، اصلاح ساختار معاونت فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و سازمان مربوطه بوده است. تفکیک نقش معاون شهرداری در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و رئیس این سازمان مورد تأکید است تا بدین شکل، نقش سیاست‌گذاری و نظارتی این معاونت در مناطق ۱۵ گانه و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری تقویت شود. اصلاح نحوه تخصیص بودجه شهرداری مرکزی و مناطق به نحوی که سیاست‌گذاری، تأمین اعتبار، هزینه‌کرد و نظارت بر آن کاملا در حیطه وظایف معاونت قرار گیرد، حفظ ساختار و اداره سازمان بر اساس ماده ۸۴ شهرداری‌ها، سیاست‌گذاری فرهنگی و ورزشی بر مبنای برنامه شهروندی فرهنگی و افزایش بودجه ورزشی و تفریحی در زیرمجموعه‌های شهرداری از دیگر تأکیدات شورای شهر در حوزه فرهنگی و ورزشی است. لازم است پیش از ساخت‌وسازهای جدید، بهسازی داشته‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی شهرداری نظیر باغ بانوان و سالن‌های نمایش مورد توجه باشد تا میلیاردها ارزشی که در قالب امکانات موجود در شهرداری داریم، متروکه نماند.




نصیر ملت-رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری

حذف شکاف میان مدیران و هنرمندان اصفهانی

اصفهان دارای آثار و بناهای تاریخی و ارزشمندی است که گذشتگان باقی گذاشته‌اند و باعث جذب گردشگران به این شهر می‌شوند اما توجه به این آثار نباید ما را نسبت به خالقان و هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند غافل کند. هنرمندان اصفهانی به‌واسطه استعداد و تلاش خود در گذشته همواره سبب رشد و توسعه شهر شده‌اند، اما در سال‌های گذشته به دلیل موانعی که وجود داشته، نتوانسته‌اند هنر خود را در توسعه شهر به کار گیرند، بنابراین نیاز است تسهیلات لازم برای آنان و ارزش‌گذاری بر وجود چنین هنرمندانی مورد توجه باشد. بی‌توجهی به سرمایه‌های اجتماعی یکی از دلایل وقوع حوادث اخیر در کشور بوده و این بی‌توجهی در اصفهان پایین‌تر از دیگر شهرها است، اقدام در جهت پوشش دغدغه گروه‌های مرجع و هنرمندانی که بتوانند با طراوت فرهنگ و هنر خود در این سال‌های سرنوشت‌ساز، کشور را توسعه دهند، حداقل کاری است که باید برای شهر و هنرمندان آن انجام داد. اگر نتوانیم هنرمندان خود را در شهر حفظ کنیم، جذب نخبگان دیگر شهرها به شهر خود یک کار بیهوده خواهد بود، لازم است امکانات و زیرساخت‌های شهر برای هنرمندان نمایشی اختصاص داده شده و تابلوهای شهری نیز در اختیار معرفی آثار و برنامه‌های هنرمندان رشته‌های مختلف قرار گیرد تا فاصله بین هنرمندان و دستگاه‌های اجرایی شهر و استان بیش از این افزایش پیدا نکند. در سال‌های گذشته آنقدر مقابل هنرمندان بدعمل شده و از وجود آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند که هرگاه به‌سوی هنرمندان می‌رویم، نسبت به مدیریت شهری احساسی منفی دارند و هر بار باید تلاش کنیم تا آن‌ها برای همراهی مدیریت شهری در طرح‌ها قانع شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار