برد نوبرانه ذوب‌آهن در روز توقف سپاهان

​دو تیم اصفهانی لیگ برتر نیم‌فصل دوم را با کسب یک پیرزوی و تساوی به پایان رساندند.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: سپاهان و ذوب‌آهن عصر یشنبه در حالی به مصاف حریفان خود رفتند که هر دو به سه امتیاز بازی‌هایشان نیاز مبرمی داشتند. از سویی سپاهانی‌ها با توجه به این‌که جدی ترین مدعی قهرمانی لیگ فصل جاری به شمار می روند باید حریف تبریزی را از پیش رو بر می داشتند تا از دیگر مدعیان عقب نمانند. از طرف دیگر هم ذوبی‌ها که نیم‌فصل پر حاشیه ای را پشت سر گذاشته بودند در بازی خانگی مقابل پارس جنوبی جم به امتیاز کامل این دیدار نیاز داشتند تا در جدول رده بندی شرایط بهتری ییدا کنند. بر این اساس تیم های سپاهان و ذوب‌آهن مقابل ماشین‌سازی تبریز و پارس جنوبی جم صف آرایی کردند که حاصل این دور رویارویی چهار امتیازی بود که به کیسه فوتبال اصفهان واریز شد. سپاهان در تبریز به نتیجه ای بهتر از تساوی دست پیدا نکردند و با کسب یک امتیاز راهی اصفهان شدند. اما ذوب‌آهن با سرمربی تازه‌وارد توانست پارس جنوبی جم را از پیش رو بردارد تا این برد نوید روزهای امید بخشی برای سبزقباها باشد.

سپاهان در تبریز کاری از پیش نبرد

طلایی پوشان اصفهانی نیم‌فصل دوم لیگ را در تبریز با کسب یک تساوی آغاز کردند. نتیجه ای که برای جدی ترین مدعی قهرمانی لیگ نوزدهم چندان امیدوار کننده نیست. امیز قلعه‌نویی که در نقل و انتقالات نیم‌فصل چند ستاره لیگ برتری را جذب کرد در دیدار مقابل ماشین‌سازی تیمش را با ترکیبی متفاوت نسبت به نیم‌فصل نخست لیگ راهی میدان کرد. از جمله حضور محمد طیبی در خط دفاعی که همراه با شایان مصلح جایگزین گئورگ ولسیانی و عزت پوقاز شده بودند. امید نورافکن هم به دلیل غیبت مهدی کیانی جلوی خط دفاعی انجام وظیفه می کرد. همچنین محسن مسلمان هم از ابتدا در ترکیب طلایی پوشان به میدان رفته بود تا در کنار ولدیمیر کومان زوج دو نفره خط میانی سپاهان را تشکیل دهند. محمد منصوری و سعید آقایی هم در نقش مدافعان راست و چپ انجام وظیفه می کردند. مثلت تهاجمی زردهای اصفهانی هم با محمد رضا حسینی، سجاد شهبا زاده و علی قربانی شکل گرفته بود. وظیفه حراست ازدروازه سپاهان هم همچون بازی‌های نیم‌فصل نخست پیام نیازمند بر عهده داشت. این ترکیب در نیمه نخست بازی چندان هماهنگ نشان نداد تا امیز قلعه‌نویی به به میدان فرستادن سروش رفیعی، محمد محبی و کی روش استنلی امید به تغییر نتیجه بازی داشته باشد. این تغییرات آهنگ حرکتی سپاهانی را بهتر کرد اما به برتری سپاهان منجر نشد چرا که شاگردان امیر قلعه‌نویی قدر فرصت های به دست آمده را ندانستد تا دو امتیار سرنوشت ساز را از دست بهند. ایت تساوی عدد امتیازی زردهای اصفهانی را به عدد 23 رساند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی برای بازی هفته هجدهم مقابل فولاد خوزستان شوند. دیداری که جمعه هفته در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

پاقدم خوش یمن سرمربی تازه‌وارد ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن با سرمربی جدید برد نوبرانه‌ای را مقابل پارس جنوبی جم به دست آورد. ذوبی‌ها که فصل پرفرازونشیبی را سپری می‌کنند پس‌ازاین‌که با منصوریان قطع همکاری کردند مقابل سایپا با مربیگری موقت حسن استکی به میدان رفتند که حاصلی جز شکست به همراه نداشت. پس از پایان دور رفت رقابت‌ها آن‌ها به دنبال جایگزینی برای منصوریان بودند و گزینه‌های گوناگونی همچون منصور ابراهیم‌زاده، مهدی تارتار، اسکوچیچ و حتی علی دایی مطرح شد اما هیچ‌کدام به سرانجام نرسید تا تنها چند روز مانده به آغاز نیم‌فصل دوم سرانجام یک مربی مونته‌نگرویی نه‌چندان نام‌آشنا به نام میودراگ رادولوویچ به‌عنوان سرمربی جدید معرفی شد. مربی‌ای که سابقه کار در فوتبال آسیا را هم در کارنامه دارد اما کارنامه پرکش و پیمانی ندارد. به‌هرحال ذوبی‌ها در فاصله اندکی تا شروع نیم‌فصل دوم لیگ رادولوویچ سکان هدایت سبزهای اصفهانی بر در دست گرفت و نخستین آزمون جدی این مربی بازی عصر یکشنبه با پارس جنوبی جم بود. سرمربی تازه‌وارد هم در همین زمان اندک شاگردانش را مقابل حریف جنوبی راهی میدان کرد. نخستین تغییر بزرگ برای ذوبی‌ها در درون دروازه اتفاق افتاده بود. مهدی خلیل لبنانی که در نیم‌فصل نقل و انتقالات به ذوب‌آهن پیوست جایگزین معراج اسماعیلی شد تا ذوبی‌ها رکورد استفاده از چهارمین دروازه‌بان در یک‌فصل را به ثبت برسانند. فرشاد محمد مهر دیگر بازیکن تازه‌وارد ذوب‌آهن در بازی مقابل پارس جنوبی جم به شمار می‌رفت. دیگر بازیکنان سبزهای اصفهانی همان بازیکنانی به شمار می‌رفتند که در نیم‌فصل نخست هم برای ذوب‌آهن به میدان رفتند. در نیمه نخست این بازی توپ بیشتر در میانه میدان دنبال شد و بازی سرد و بری روحی حاکم بود اما پیش‌ازاین‌که داور به نشانه پایان نیمه نخست در سون خود بدمد ارسال دانیال اسماعیلی فر از سمت راست با ضربه سر تمام حرفه‌ای قاسم حدادی فر همراه شد تا شاگردان رادولوویچ با برتری راهی رختکن شوند. در نیمه دوم فشار بازیکنان پارس جنوبی برای راهیابی از شکست راه به‌جایی نبرد تا سه امتیاز این دیدار به کیسه سبزهای اصفهانی واریز شود و آن‌ها 18 امتیازی شوند.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار