اهمیت شرکت در انتخابات باید در جامعه تبیین شود

امام جمعه باغبادران گفت: قدم اول در انتخابات تشویق وترغیب مردم به شرکت در انتخابات است، چرا که  مشارکت حدا کثری مردمی می تواند به تقویت بیشتر نظام و ارکان ان منجز شود و به یاس ونا امیدی دشمن از فاصله انداختن بین مردم وحاکمیت بینجامد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران اظهار کرد: اتفاقات اخیر در منطقه نشان از زوال تدریجی قدرت امریکا دارد و یکی از این رویدادها اشتباه بزرگ امریکا در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی بود که به دنبال انان سیلی های متعددی بر قدرت پوشالی غرب وارد کرد.

وی افزود: اتحاد مردم ایران وعراق در اجتماعی بزرگ، مورد هدف قرار دادن پایگاه نظامی عین الاسد و راهپمایی عظیم مردم عراق آمریکا را به وحشت انداخت و تصمیم اخیر امریکا در قضیه معامله قرن باردیگر یک اشتباه دیگر را برای آنان رقم زد که واکنش های دیگر کشورها را برای مقابله با امریکا به دنبال داشت.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: معامله قرن برای زنده ماندن جسم بی جان اسرائیل است، اسرائیل امروز علی رغم ارتش مجهز خود اسیب پذیرترین ارتش بوده و این مهم از جنگ ۸ روزه ، ۲۲ روزه و۳۳ روزه کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: معامله قرن که بر گرفته از یک فیلم هالیوودی برای حفظ اسرائیل تا پایان این قرن بوده و در واقع فرار به جلو انان بوده از طرفی هدف امریکا از طرح و رونمایی دوباره از این طرح در واقع سر پوش گذاشتن بر شکست های پی در پی خود وکمک به احیای اسرائیل است.

فرهنگ اضافه کرد: بی شک مردم ازاده جهان در مقابل پایتخت قرار دادن قدس و منزوی کردن مردم فلسطین مقابله خواهند کرد و انچه در این بین مهم است همکاری بعضی از سران کشورهای عربی با این جنایتکاران بوده که باید بدانند اگر به این روند خود ادامه دهند بزودی ملت های آزاده در برابر مسئولان سازش کار قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: معامله قرن قطعا به تنفر بیشتر مردم منطقه از اسرائیل و امریکا منجر خواهد شد و ازطرفی اتحاد و همدلی بیشتر نیروهای مقاومت را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه باغبادران با اشاره به اغاز دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی معجزه ای فراموش نشدنی است و برکات این انقلاب امروز در جهان خود را نشان داده است، امروز انقلاب اسلامی مرزهای اسیا را درنوردیده و به قلب اروپا وامریکا سرایت کرده و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب برگزارى دهه‏ى فجر، باید مثل برگزارى جشن نیمه‏ى شعبان باشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی اهداف بلندی را با پیروزی دنبال می کند هر چند به دلائلی از جمله عدم همراهی عده ای با انقلاب ونظام وجدا شدن از قطار انقلاب ویا بی کفایتی و یا بی تدبیر در مدیریت کشور در بعضی از ادوار فشارهای سیاسی اقتصادی و هشت سال جنگ تحمیلی همه اینها مانعی بود تا بعضی از اهداف به مقصد نهایی خود نرسد.

فرهنگ عنوان کرد: گام دوم انقلاب چشم اندازی است که توجه به ان می تواند ما را به اهداف بلند انقلاب برساند چراکه سیاست های آن با دغدغه تدوین شده و به تعبیر مقام معظم رهبری باید بر روی این بیانیه کار تخصصی انجام شود و در این بین باید توجه داشت که مخاطب این بیانیه جوانان، نخبگان، مردم و مسئولان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارمان بزرگ انقلاب ایجاد یک تمدن عظیم اسلامی است، که کشور را اماده طلوع خورشید عالم تاب ظهور می کند که در سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه ما در مرحله حساس دیگر ی از تحول در مدیریت کشور قرار داریم که به مبحث عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب کمک بسیاری می تواند بکند وان انتخابات مجلس است.

امام جمعه باغبادران افزود: قدم اول در انتخابات تشویق وترغیب مردم به شرکت در انتخابات است، چرا که مشارکت حدا کثری مردمی می تواند به تقویت بیشتر نظام و ارکان ان منجز شود و به یاس ونا امیدی دشمن از فاصله انداختن بین مردم وحاکمیت بینجامد.

وی تصریح کرد: انتخاب فردی با معیارهای انقلاب و شاخصه هایی که رهبری انقلاب مطرح کرده اند قدم بعدی می باشد، از طرفی جلوگیری از شبهه افکنی نسبت به انتخابات و اختلاف افکنی در اصل انتخابات است که باید به آن توجه ویژه داشت.

فرهنگ ادامه داد: در این وضعیت مسئولان اجرایی و دولت باید مواظب باشند و بدانند که خود آنان نیز با همین ساز وکار انتخاب شدند و فرمایشی خواندن انتخابات و یا حرفهایی که بوی جناح بازی از ان به مشام می رسد به غیر از اینکه اب به اسیاب دشمن ریخته و اعتماد مردم به نظام را کم می کند نتیجه دیگری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسئولان در صورت اعتراض به رد صلاحیت ها و یا هر مطلب دیگری ارکانهای مورد اعتماد نظام را متهم نکنند بلکه با راه قانون به شکایات خود رسیدگی کنند چراکه اگر کسی شیفته مقام نباشد با رد صلاحیت حزب و یا گروهش براشفته نمی شود ونظام را متهم نمی کند.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، انتخابات حق الناس بوده و حق الناستنها شامل کسی که کنار صندوقهای رای نشسته نیست بلکه یکی از حق الناس ها در ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی است و افراد باید با خود خلوت کنند که ایا حجت عقلی وشرعی برای حضور در انتخابات دارد یا نه ویا هوا وهوس است.

وی یادآور شد: حق الناس دیگر در بررسی صلاحیت ها است که نباید به کسی ظلم شود و از طرفی کسی بدون شایستگی تایید نشود .

فرهنگ متذکر شد: کانیداها در مبحث تبلیغات انتخاباتی و اجتماعاتی که قرار می گیرند نباید حرف یا قولی دهند که با اعتماد مردم بازی شود چراکه این خود نیز حق الناس است.

وی تاکید کرد: مهندسی انتخابات و جلوگیری از شایسته سالاری و تسلیم نشدن در برابر رایی که از صندوق ها بیرون می اید حق الناس است از این رو کاندیداهایی که در شهرستان مشغول تبلییغ هستند مواظب باشند که انتخابات حق الناس را فراموش نکرده و با حفظ اخلاق به رقابت سالم با یکدیگر بپردازند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار