کام تلخ و شیرین فوتبال اصفهان

​هفته هجدهم لیگ برتر برای تیم‌های اصفهانی لیگ برتر تنها سه امتیاز به همراه داشت.​

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: سه امتیازی که به کیسه سپاهان واریز شد و ذوبی‌ها با دست‌خالی از تبریز راهی خانه شدند. با این سه امتیاز به‌دست‌آمده جمع امتیازهای طلایی پوشان اصفهانی به عدد 35 رسید که میانگین عدد 2 امتیاز از هر بازی را نشان می‌دهد؛ اما ذوبی‌ها که با سرمربی تازه‌وارد از دو بازی نیم‌فصل دوم تنها سه امتیاز کسب کرده‌اند و میانگین امتیازگیری آن‌ها عدد یک است. همین معدل امتیازگیری ضعیف موجب شده تا جایگاه جدولی آن‌ها دچار تغییر محسوسی نشده و رتبه‌ای بهتر از دوازدهمی را کسب نکنند. با این شرایط پرونده هفته هجدهم لیگ برای دو نماینده اصفهان بسته شد تا دو تیم دیار زاینده‌رود برای نبردهای هفته نوزدهم آماده شوند.

ذوب‌آهن در سرمای تبریز زمین‌گیر شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن که نیم‌فصل پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشت در نیم‌فصل دوم با یک سرمربی تازه‌وارد مونته‌نگرویی وارد نیم‌فصل دوم شد. سبزهای اصفهانی در نخستین بازی باسکان داری میودراگ رادولوویچ مقابل سایپا به پیروزی رسیدند تا پاقدم این سرمربی برای نماینده اصفهان خوش‌یمن باشد. ذوبی‌ها در دومین دیدار با سرمربی جدید عصر جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف تراکتور رفتند. تیمی زخم‌خورده که هفته قبل در ورزشگاه آزادی بازی را به صدرنشین لیگ یعنی پرسپولیس واگذار کرده بود. سرمربی ذوب‌آهن در این بازی با توجه به قدرت میزبانی حریف تیمش را با ترکیبی احتیاط‌آمیز راهی میدان کرده بود. حضور هم‌زمان هافبک‌هایی همچون حمید بوحمدان، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان نشان از آن داشت که سرمربی ذوب‌آهن قصد دارد با کنترل میانه زمین که مرکز ثقل تیم تراکتور به شمار می‌رود حمله‌های میزبان را خنثی کند. این تاکتیک تا اواخر در نیمه نخست جواب داد و ستاره‌های ملی‌پوش میزبان همچون اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بیشتر در چنگ هافبک‌های ذوب‌آهن اسیر بودند؛ اما در همان ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم یک‌لحظه غفلت از بازیکنی چون دژاگه که می‌تواند با یک حرکت تعیین‌کننده جریان بازی را تغییر دهد، کافی بود تا مهاجم تازه به میدان آمده تراکتور دروازه مهدی خلیل لبنانی را باز کند. حمزاوی اوکاچا الجزایری که در دقیقه 40 جایگزین میثم تیموری شد با جاگیری مناسب در شش‌قدم ذوب‌آهن ارسال هدفمند دژاگه را بر یک ضربه سر به گل برتری تیمش تبدیل کرد تا ذوبی‌ها با شکست راهی رختکن شوند. ذوبی‌ها پس از عقب افتادن از حریف با تلاش فراوان سعی در به‌تساوی کشاند بازی داشتند و سرانجام هادی محمدی مدافع میانی پیش کشیده سبزها هم با یک ضربه سر دروازه رشید مظاهری را باز کرد تا امیدها برای نماینده اصفهان دوباره زنده شود؛ اما این پایان کار نبود چراکه سرایل اشتباه‌های دامنه‌دار مدافعان ذوب‌آهن فرصت مناسبی را ساسان انصاری پیش آورد تا دوباره با یک ضربه سر برای دومین بار تیمش را پیش بیندازد. این نتیجه تا پایان برقرار ماند و شاگردان رادولوویچ شکست خوردند تا به دست‌خالی از تبریز راهی اصفهان شوند.

سپاهان به فولاد باج نداد

تیم فوتبال سپاهان در عصر جمعه گذشته شرایط دشواری را مقابل فولاد خوزستان تجربه کرد و به‌سختی توانست میهمانی جاه‌طلب خودش را شکست دهد. طلایی پوشان اصفهانی که در هفته نخست هم به یک امتیاز بازی با ماشین‌سازی در خانه حریف قناعت کرده بودند مقابل فولاد با مشکلات ریزودرشتی روبرو شدند. عمده‌ترین گرفتاری امیر قلعه‌نویی هم در این بازی با غیبت مدافعان مرکزی این تیم بازمی‌گشت. جایی که عزت پورقاز و گئورگ ولسیانی این بازی را ازدست‌داده بودند و بر این اساس امیر قلعه‌نویی همچون بازی پیشین مجبور شد تا از بازیکن دیگری در این پست استفاده کند. امید نورافکن که دربازی‌های فصل جاری یک از هافبک‌های تهاجمی و گلزن سپاهان به شمار می‌رود در کنار محمد طیبی نقش زوج خط دفاعی تیمشان را برعهده‌گرفته بودند. در میانه میدان هم سرمربی سپاهان با سروش رفیعی و مهدی کیانی قصد داشت تا کنترل مرکز ثقل بازی را در دست داشته باشد. سپاهانی‌ها مقابل فولاد خیلی زود به گل رسیدند تا همان دقایق ابتدایی شوک بزگی به شاگردان جواد نکونام وارد کنند. استنلی کی روش با یک ضربه خشک زمینی دروازه شهاب گردان را همان دقیقه پنجم گشود و تیمش را یک‌بر صفر پیش انداخت. گلی که حکم به برتری سپاهان در نیمه نخست بازی داد. در نیمه دوم فولادی‌ها به‌قصد جبران نتیجه راهی میدان شده بودند و فشار آن‌ها بر خط دفاعی میزبان هم نشان از همین موضوع داشت؛ اما یک ضربه غیرقابل‌مهار از محمد محبی در دقیقه 63 بازی عملا تیم میهمان را از هم پاشید. فولادی‌ها پس از دریافت گل دوم 15 دقیقه سردرگم بودند و هرچند در دقیقه 80 توانستند با ضربه حسن بیت سعید اختلاف را به حداقل ممکن برسانند اما این گل برای فرار از شکست کفایت نمی‌کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار