صف‌آرایی فوتبال اصفهان مقابل جنوبی‌ها

​تیم اصفهانی لیگ برتر پس از پشت سر گذاشتن هفته‌ای پرحرف و حدیث در هفته نوزدهم مقابل حریفان جنوبی صف‌آرایی می‌کنند.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان دو حریفی به شمار می‌روند که باید امروز و فردا با سپاهان و ذوب‌آهن مصاف دهند. نماینده‌های اصفهان در حالی با این دو حریف جنوبی روبرو می‌شوند که هر دو شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. از سویی زردهای اصفهانی که رتبه دوم جود لیگ را در اختیاردارند برای ماندن در کورس قهرمانی به سه امتیاز بازی با نفت مسجدسلیمان نیاز دارند تا از جمع مدعیان عقب نمانند. از سوی دیگر سبزقباها هم که در جایگاه دوازدهم قرارگرفته‌اند برای صعود در جدول باید نفت آبادان را از پیش رو بردارند تا به رتبه قابل اتکایی در جدول رده‌بندی لیگ برسند. با این شرایط هر دو نماینده اصفهان مقابل حریفان جنوبی برای کسب سه امتیاز وارد میدان خواهند شد تا بلکه با عبور از سد این دو تیم نفتی هفته نوزدهم را با سربلندی به پایان برسانند.

سپاهان در گذرگاه سنگلاخی مسجدسلیمان

تیم فوتبال سپاهان امروز در ورزشگاه بهنام محمدی شهر مسجدسلیمان باید مقابل نفت این شهر به میدان برود. طلایی پوشان اصفهانی در حالی مقابل حریف صف‌آرایی می‌کنند که در هفته نوزدهم به‌زحمت توانستند یک حریف خوزستانی دیگر یعنی فولاد خوزستان رد در ورزشگاه نقش‌جهان شکست دهند. حالا آن‌ها باید یک نماینده جنوبی دیگر که تیم سخت کشی هم نشان داده پیکار کنند. نفتی‌ها که در دور برگشت لیگ برتری با مهدی تارتار کارشان را ادامه می‌دهند در دو بازی گذشته با این سرمربی تازه‌وارد یک پیروزی و یک شکست را به دست آوردند و از بازی خانگی امروز خودشان تنها سه امتیاز را می‌خواهند. شرایطی که می‌تواند طلایی پوشان اصفهانی را حسابی به دردسر بیندازد. البته امیر قلعه‌نویی سرمربی سرد و گرم چشیده سپاهان بارها در چنین وضعیتی قرارگرفته و به نظر می‌رسد نبرد امروز این دو تیم جدال دو مربی تاکتیکی فوتبال ایران باشد. از سویی قلعه‌نویی نمی‌خواهد تیمش بدون امتیاز از مسجدسلیمان راهی اصفهان شود و آن‌طرف هم مهدی تارتار هرچند ازنظر سنی 9 سال کوچک‌تر از سرمربی سپاهان است اما از زیر و بم فوتبال ایران به‌خوبی آگاه است. به‌هرحال بازی امروز این دو تیم به‌نوعی نبرد یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ و البته دومین خط دفاعی لیگ برتر هم محسوب می‌شود. دو تیمی که یکی رتبه دوم جدول را اشغال کرده و دیگری در پنج پله پایین‌تر در جایگاه هفتم قرار دارد.

ذوب‌آهن باید نفت را از پیش رو بردارد

تیم فوتبال ذوب‌آهن فردا در ورزشگاه فولادشهر پذیرای نفت آبادان خواهد بود. حریف امروز ذوبی در این فصل درخشان کارکرده و رتبه ششم جدول را در اختیار دارد. نفتی‌ها که با اسکوچیچ فصلی رویایی را رقم‌زده‌اند به یک بحران بزرگ به مصاف نماینده اصفهان خواهند. این بحران بزرگ هم چیزی نسبت جز جدایی غیرمنتظره مربی کار بلدی چون دراگان اسکوچیچ که به‌طور ناگهانی این تیم را رها کرد و به شورش بازگشت. چنین فرصتی می‌تواند بهترین شرایط را برای ذوبی‌ها فراهم کند تا آن‌ها زا این دیدار سه امتیاز باارزش را به جیب بزنند. سبزهای اصفهانی 29 شهریورماه سال جاری در چهارچوب هفته چهارم لیگ نوزدهم با هم روبرو شدند که آن دیدار با تساوی یک‌بریک به پایان رسید. حالا بعد از گشت بیش از پنج ماه و نیم دوباره این دو حریف قدیمی فوتبال ایران باید با هم مصاف دهند. دو تیمی که در طول برگزاری لیگ برتر و حتی پیش‌تر یعنی لیگ آزادگان و جام تخت جمشید که پیش از انقلاب برگزار می‌شد حریفان سرسختی برای یکدیگر بودند. اما این دیدار برای سبزهای اصفهانی از چند جنبه حائز اهمیت است. نخست این‌که ذوبی‌ها تا پایان فصل به تمام سه امتیازهای بازی‌های خانگی نیاز دارند و بر این اساس آن‌ها باید به هر شکل ممکن از این دیدار با دست‌پر خارج شوند تا به منطقه امن جدول راه پیدا کنند. از سوی دیگر برای سرمربی تازه‌وارد ذوبی‌ها یعنی میودراگ رادولوویچ هم‌کسب پیروزی در این بازی بسیار مهم است چراکه جایگاه این مربی مونته‌نگرویی را تثبیت می‌کند و او می‌تواند با آرامش بیشتری به مسیری پیش روی نماینده اصفهان تا پایان لیگ بیندیشد. موضوع دیگر به بازیکنان ذوب‌آهن بازمی‌گردد. بازیکنانی که هنوز از شوک جدایی علیرضا منصوریان بیرون نیامده‌اند وبرتری آن‌ها مقابل نفت آبادان کاملا آن‌ها را وارد فضای تازه‌ای می‌کند. البته شکست حریف جنوبی در بازی فردا آن‌قدرها هم آسان نخواهد بود چراکه نفت آبادان به‌آسانی تسلیم حریفان نمی‌شود و ذوبی‌ها باید از موقعیت‌هایی که در بازی فردا به دست می‌آوردند نهایت بهره را ببرند تا سه امتیاز بازی از اصفهان خارج نشود. سه امتیازی که برای نماینده اصفهان از نان شب هم واجب‌تر است.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار