شاهد افزایش عزت نفس ملی پس از انقلاب اسلامی هستیم

امام جمعه زرین شهر گفت: در دورانی که ابرقدرت های شرق وغرب سیطره خود را بر جهان پهن کرده تمامی ارزشهای انسانی رنگ باخته بود، قدرت سومی به وجود آمد که طومار شرق وغرب را هم پیچد.

حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر عزت واقتدار ایران را ارمغان انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در دورانی که ابرقدرت های شرق وغرب سیطره خود را بر جهان پهن کرده تمامی ارزشهای انسانی رنگ باخته بود، قدرت سومی به وجود آمد که طومار شرق وغرب را هم پیچد.
وی افزود: امام خمینی(ره) با تکیه بر اصول اسلام ناب محمدی و پشتیانی مردمی ولایی ایران در مقابل ابرقدرت های جهان ایستاد و قدرتی جدید را در جهان به وجود آورد، و باید گفت انقلاب اسلامی با احیاء ارزشهای اسلامی وانسانی توانست آنان را به عقب نشینی وادرا کند .
امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: انقلاب اسلامی روحیه ایثار، شهامت ، شجاعت ، ایستادگی ، مقاومت ، شهادت و ...را دوباره در جهان زنده کرد وعزت و اقتدار را نصیب ایران اسلامی نمود.
وی انقلاب اسلامی ادامه دهنده انقلاب حسینی دانست واضافه کرد: در گذشته وقتی از سخن از فرهنگ ایثار، شهادت، ایستادگی و... به میان می آمد تنها یاد واقعه کربلا و حرکت امام حسین (ع) ویاران باوفای ایشان در اذهان مردم تداعی می شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر جهان شاهد احیا مکتب غنی اسلام ناب محمدی بود.
باقریان ادامه داد: امام خمینی(ره) با تأسی از مکتب عاشورا، انقلابی در جهان به وجود آورد که ادامه دهنده همان قیام اباعبدالله الحسین(ع) در برابر کفار بود و برهمین اساس امروز همه وظیفه داریم با تمام توان از این انقلاب الهی دفاع کنیم .
وی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه شرعی وانقلابی ملت ایران دانست و گفت: بار دیگر ملت ایران دست در دست یکدیگر داده و در روز 22 بهمن حماسه بزرگ را در پیش جهانیان خلق خواهند کرد.
امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: روز 22 بهمن فرصتی است تا اعتقاد و حمایت مقدرانه خود را از انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه به نمایش گذاشته و دشمنان قسم خورده ایران را باردیگر مأیوس کنیم .
وی خاطرنشان کرد: اولین آزمون مهم ملت ایران در روزهای پیش رو حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن است تا باردیگر جهان اقتدار و وحدت ایران اسلامی را مشاهده خواهد کند و آزمون مهم دیگر حضور همه جانبه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است .
باقریان افزود: حضور حداکثری مردم بصیرایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت بوده چراکه جایگاه مجلس در نظام اسلامی بسیار مهم و مؤثر است و تشکیل مجلس انقلابی و مقتدر می تواند سرنوشت کشور را تغییر داده و برای حل مشکلات مردم و حفظ اقتدار ایران اسلامی زمینه لازم را فراهم کند.
وی تصریح کرد: شورای نگهبان شجاعانه در حوزه تایید صلاحیت کاندیدهای انتخابات مجلس به وظیفه خود عمل کرد و اولین گام مهم را برداشت و گام دوم به دست مردم رقم خواهد خورد تا با انتخاب افراد اصلح زمینه را برای تشکیل مجلس انقلابی مهیا سازند.
امام جمعه زرین شهر ادامه داد:نقش مجلس در روند حرکتی کشور فوق العاده مهم است و وبرهمین اساس باید به ملاک و معیارهای بیان شده توسط رهبری حکیم انقلاب توجه ویژه ای داشت چراکه این مهم می تواند نوید بخش تشکیل یک مجلس مقتدر وانقلابی باشد .
وی با بیان اینکه قومیت و سلیقه ها ملاک انتخاب اصلح نیست، گفت: انتخاب فرد اصلح فارغ از قومیت‌ها و سلیقه‌های سیاسی است، اصل در انتخاب فرد اصلح و نماینده انقلابی توجه به معیارهای مهمی چون ایمان و اعتقاد عملی به خداوند متعال ،درک مشکلات و دردهای مردم ، عدم وابستگی به جناح ها و گرو های سیاسی ، عدم وامداری به جریان ها وافراد ، وفادار به انقلاب وارزشهای آن ، شجاع بودن ،زبان مردم و زبان حق بودن ، شعور انسانی ، ولایت پذیری ، به فکر فقرا و مستضعفین بودن ، همراه بودن با گفتمان و جریان انقلاب ، عامل وحدت ، حامی جبهه مقاومت و... است.
باقریان با بیان اینکه در کنار دستاوردهای بزرگ مشکلات اساسی هم وجود دارد، اضافه کرد: در کناردستاوردهای بزرگی که انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورد، معظلات و مشکلات اساسی نیز همچنان وجود دارد که باید به آنها توجه شود.
وی عنوان کرد: برخی این مشکلات اساسی کشور ناشی از بی توجهی،انقلابی نبودن و عدم فهم و درک برخی مسئولان ، تجمل‌گرایی ، دور شدن از فرهنگ جهاد و کار جهادی، عدم تبعیت از ولایت، عدم اعتماد به جوانان و... است و ضرورت دارد همه مسئولان با تمام توان به فکر رفع گرفتاری های اساسی مردم باشند.
امام جمعه زرین شهر یادآور شد: دشمن با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی چنین می اندیشیدکه جبهه مقاومت از هم فرو می پاشد اما، شهادت این سردار بزرگ خون تازه ای را در جبهه مقاومت و ایستادگی مردم جهان جاری ساخت از لحظه شهادت تا امروز استکبار در تمام نقاط دنیا در حال کشیده خورن است.
وی بیان کرد:مورد هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی عین الاسد اقتدار وابهت آمریکا را برای همیشه در دنیا نابوده کرد و پس از آن در یمن جبهه مقاومت با پیروزی های چشمگیر خود انتقام خون سردار حاج قاسم سلیمانی را گرفت.
باقریان گفت: در سوریه ارتش این کشور با آزاد سازی نقاط مختلف به انتقام برخاست ، طالبان جرأت ساقط کردن هواپیمایی آمریکایی را پیدا کردند و همه این رویدادها به برکت خون سردار حاج قاسم سلیمانی بود و بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سایمانی فرصتی برای نشان دادن مجدد حقانیت جبهه مقاومت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار