وضعیت ذخیره آب اصفهان مناسب نیست

استاندار اصفهان گفت: تنها ۳۰۵ میلیون متر مکعب آب در پشت سد زاینده‌رود ذخیره شده و این نشان می‌دهد که وضعیت میزان ذخیره آب اصفهان خوب نیست.

عباس رضایی روز جمعه در مراسم افتتاح طرح‌های شهرداری منطقه ۱۱ (رهنان) اصفهان افزود: از این مقدار ، وظیفه قانونی ماست که ۲۵۰ میلیون متر مکعب آن را به عنوان خط قرمز آب آشامیدنی مردم لحاظ کنیم، بنابراین فقط ۵۰ میلیون متر مکعب باقی می‌ماند که در حقیقت بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: باید مشکلات را به صراحت با شهروندان در میان گذاشت و بر این اساس اعلام می‌کنیم که حتی برای رفع این معضل و بارش رحمت الهی نماز دعا خوانده شود.
رضایی اظهارداشت: مشکلات منطقه رهنان به ویژه آب کشاورزی و قطار شهری باید به همت مسوولان حل و فصل شود.
استاندار با بیان اینکه طرح‌های خوبی در اصفهان افتتاح شده، تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های اجرا شده زیربنایی و زیرساختی و نه حالت شعاری و غیرکابردی است.
وی اضافه کرد: کارهای زیربنایی به جای طرح‌های سطحی بیشتر اهمیت دارد و مدیران شهری باید به این موضوع توجه کنند.
طرح منبع ذخیره آب ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ که با هزینه اجرای ۳۰ میلیارد ریال در مدت زمان هشت ماه در مساحت حدود یک هزار متر مربع ساخته شده امروز به مناسبت دهه فجر با حضور استاندار افتتاح شد.
حجم خاکبرداری این مجموع هشت هزار متر مکعب بوده و سه عدد موتور ۳۰ کیلو وات بر روی آن نصب شده است.
همچنین ورزشگاه روباز توانا به مساحت یک هزار متر مربع با هزینه پنج میلیارد ریال و مدرسه امام سجاد(ع) رهنان دیگر طرح‌های افتتاح شده منطقه با حضور استاندار بود.
شهرداری منطقه ۱۱ اصفهان با حدود هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت و بیش از ۶۱ هزار تن جمعیت در مرز غربی اصفهان و همجوار خمینی‌شهر قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار