حال خوش ذوب‌آهن در روز توقف سپاهان

​هفته  نوزدهم لیگ برتر با کسب چهار امتیاز برای نماینده‌های اصفهان به پایان رسید.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: هفته‌ای که ذوبی‌ها پنجمین پیروزی فصل را هم به نام خودشان سند زدند تا جهشی دو پله‌ای را در جدول تجربه کنند. این در حالی بود که سپاهانی‌ها مقابل نقت مسجدسلیمان کاری از پیش نبردند و به تک امتیاز بازی راضی شدند تا فاصله پنج امتیازی آن‌ها با پرسپولیس صدرنشین همچنان پابرجا بماند. با این پیروزی و تساوی تیم اصفهانی لیگ برتر از هفته هجدهم هم به‌سلامت عبور کردند هرچند برای تیم مدعی همچون سپاهان از دست رفتن دو امتیاز سرنوشت‌ساز می‌تواند حسابی دردسرساز شود به‌ویژه این‌که تیمی همچون استقلال در یک‌قدمی طلایی پوشان اصفهانی قرارگرفته و با یک بازی کمتر سه امتیاز کمتر از سپاهان دارد. آبی پوشان تهرانی اگر در بازی به تعویق افتاده‌شان مقابل فولاد خوزستان پیروز شوند به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از شاگردان امیر قلعه‌نویی خواهند ایستاد که همین موضوع می‌تواند شرایط را برای نماینده اصفهان پیچیده کند.

سپاهان در مسجدسلیمان زمین‌گیر شد

تیم فوتبال سپاهان عصر جمعه گذشته در حالی مقابل نفت مسجدسلیمان صف‌آرایی کرد که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد شاگردان امیر قلعه‌نویی دیدار دشواری پیش روی خود داشته باشند. سپاهانی‌ها که در این بازی استنلی کی روش را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند از علی قربانی به‌عنوان مرد جایگزین موتور گلزنی تیمشان بهره بردند. در خط دفاعی هم همچون دیدار قبل امید نورافکن در کنار محمد طیبی زوج دفاعی سپاهانی‌ها را تشکیل داده بودند. خط میانی هم با حضور مهدی کیانی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی و سجاد شهباز زاده آرایش گرفته بود. مدافعان چپ و راست سپاهان در بازی برابر نفت مسجدسلیمان هم شایان مصلح و رضا میرزایی به شمار می‌رفتند. در خط دروازه هم همچون همیشه پیام نیازمند انجام‌وظیفه می‌کرد. امیر قلعه‌نویی در بازی با حریف جنوبی امیدوار بودند تا بلکه علی قربانی با کمک محمد محبی و سروش رفیعی کار را برای تیمش دربیاورد چند ضربه‌ای که این بازیکنان به‌سوی دروازه احمد گوهری روانه کردند از آن‌چنانی دقتی برخوردار نبود تا مقدمات برتری سپاهان را فراهم کند. حتی تعویض‌های نیمه دوم قلعه‌نویی که با به میدان فرستادن تعویض علی قربانی و جانشینی ولادیمیر کومان که منجر به حضور سجاد شهباز زاده در خط حمله شد هم گارگر واقع نیفتاد. البته سرمربی سپاهان محسن الغسانی و مهدی ترکمان را هم روانه زمین کرد بلکه با تکیه‌بر بازیکنان تازه‌نفس سه امتیاز این دیدار خارج از خانه را به چنگ آورد اما هیچ‌کدام از این تدبیرها راه به‌جایی نبرد تا زردهای اصفهانی به حداقل امتیاز بازی با نفت مسجدسلیمان اکتفا کنند.

یک لبنانی به داد ذوب‌آهن رسید

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر جمعه گذشته در حالی مقابل نفت آبادان به برتری یک‌بر صفر دست پیدا کرد که سه امتیاز این دیدار را مدیون مهدی خلیل گلر لبنانی خودش بود. دروازه‌بان درشت‌اندامی که چند موقعیت تک‌به‌تک را از بازیکنان نفت آبادان گرفت تا ذوبی‌ها همراه با سرمربی تازه‌وارد دومین پیروزی نیم‌فصل دوم را جشن بگیرند. رادولوویچ در بازی با نفت آبادان قاسم حدادی فر را از همان ابتدا به زمین فرستاده بود تا نبض میانه میدان را در دست داشته باشد. وحید محمد زاده و هادی محمدی زوج خط دفاعی ذوبی‌ها به شمار می‌رفتند. فرشاد محمدی مهر و مسعود ابراهیم‌زاده هم مدافعان راست و چپ ‌نمایند سبزپوش اصفهان محسوب می‌شدند. در خط میانی قاسم حدادی فر، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر و مهدی مهدی پور قرارگرفته بودند تا برتری خودشان را به تیم میهمان دیکته کنند. دارکو بیدوف صرب هم وظیفه به بار نشاندن تلاش دیگر همی تیمی‌هایش را بر عهده داشت. اما نفت آبادان که در فصل جاری تیم بسیار خطرناکی نشان داده هرچند هنوز از شوک جدایی غیرمنتظره دراگان اسکوچیچ درنیامده بود بااین‌وجود فشار وحشتناکی را به ذوب‌آهن وارد کرد. فشاری که هرلحظه احتمال فروپاشی دروازه سبزهای اصفهانی را بیشتر و بیشتر می‌کرد. ذوبی‌ها در همان دقیقه 11 بازی می‌توانستند با گل گردن ضربه پنالتی به‌دست‌آمده از حریف پیش بیفتند اما وحید محمد زاده با بی‌دقتی محض این فرصت استثنایی به‌دست‌آمده را هدر داد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل پایان یابد. در نیمه دوم فشار ذوبی‌ها برای به باز کردن دروازه میزبان خیلی زود به ثمر نشست و دارکوبیدوف کرنر ارسالی احسان پهلوان را به تور دروازه ناصر سالاری دوخت تا تیمش را یک‌بر صفر پیش بیندازد. نفتی‌ها پس از دریافت گل سراپا حمله شدند تا کار را به‌تساوی کشیده و حتی با دست‌پر زمین را ترک کنند. اتفاق که با توجه به واکنش‌های تحسین‌برانگیز مهدی خلیل هرگز نیفتاد و سه امتیاز در اصفهان باقی ماند. در این بازی احسان پهلوان هم نمایش دلپذیری ارائه کرد و بلای جان خط دفاعی مدعیان نفت شده بود. بازگشت این بازیکن ریزنقش و تکنیکی به‌روزهای اوج می‌تواند نویدبخش روزهای درخشانی برای نماینده اصفهان باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار