آمار ستون فقرات برنامه ریزی است

شهردار باغبادران گفت:برای هرگونه اقدام در مدیریت شهری حتی بودجه نویسی که از جمله اقداماتی است که هر ساله در شهرداری ها انجام می گیرد نیازمند آمار و ارقام مستند هستیم تا بصورت منصفانه خدمات در بین محلات شهر تقسیم شود.

حجت الله امینی باغبادرانی یکی از شیوه های تحلیل پدیده های فرهنگی در حوزه سیاست گذاری های مدیریت شهری را تهیه اطلس فرهنگی دانست و اظهار کرد: در شهرهای مختلف کشورهای توسعه یافته ، داده های مردم شناختی در مهندسی فرهنگی به شکلی مستمر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد و در نهایت نیز نتایج آن در اطلس فرهنگی ارائه می شود.
وی افزود: مدیریت شهری باغبادران نیز براین باور بوده توجه به آمار و شاخص های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در قالب اطلس فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که فراهم کردن اطلاعات پایه به منظور تخصیص بهینه منابع و امکانات در نظام برنامه ریزی بر مبنای شاخص های منطقه ای نیازمند شناسایی و ثبت دقیق این شاخص ها است.
شهردار باغبادران با بیان اینکه اطلاعات آماری ابزار مناسبی برای سنجش و شناسایی تغییرات ، تحولات در حوزه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و.. است ، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های پایانی برنامه پنجم توسعه شهر باغبادران به سر می بریم، تهیه سند چشم انداز برای شهر نیازمند برنامه ریزی دقیق است تا بتوانیم از اتلاف منابع و موازی کاری ها جلوگیری کرده و هم افزایی بیشتر را در این شهر رقم بزنیم.
وی ادامه داد: سرمایه و داشته هایی در شهر باغبادران وجود دارد که در اختیار سازمان هایی غیر از شهرداری است ، و استفاده از این ظرفیت ها سبب خواهد شد اقدامات شایسته ای را در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و همچنین دسترسی بیشتر و بهتر مردم به خدمات را رقم بزنیم.
امینی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از همه این توانمندی ها نیازمند احصاء داشته های شهر باغبادران هستیم که با تدوین اطلس فرهنگی این مهم امکان پذیر خواهد بود چرا که با تهیه و تدوین اطلس فرهنگی آمار و ارقام داشته های شهر به صورت مستند در اختیار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) آمار را ستون فقرات برنامه ریزی دانسته اند ، عنوان کرد: برای هرگونه اقدام در مدیریت شهری حتی بودجه نویسی که از جمله اقداماتی است که هر ساله در شهرداری ها انجام می گیرد نیازمند آمار و ارقام مستند هستیم تا بصورت منصفانه خدمات در بین محلات شهر تقسیم شود.
شهردار باغبادران با بیان اینکه سال 1395 آمارگیری در سراسر کشور انجام گرفت و اطلاعات بسیار خوبی از نفوس و مسکن شهرهای ایران از جمله باغبادران به دست آمد ، خاطرنشان کرد: در همکاری که با معاونت آمار سازمان برنامه و بودجه استان در حال انجام است اعلام آمادگی شده تا با در اختیار قرار دادن این آمار که به صورت کاملا رسمی احصا شده بتوانیم اطلس فرهنگی شهر را تهیه و تدوین کنیم.
وی با بیان اینکه اطلس فرهنگی شهر باغبادران شامل مباحث اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی ، سن و سطح سواد شهروندان و... است، یاداور شد: تهیه و تدین بودجه 99 شهرداری باغبادران نیز بر اساس عملکرد 5 ساله شهرداری انجام گرفته و مبنای آن آمار به دست آمده توسط مدیریت شهری است.
وی از ویژگی های این اطلس فرهنگی به مقایسه آمار و اعداد مرتبط با سرشماری سه دوره پنج ساله اشاره کرد و گفت: در ایام دهه مبارک فجر از این اطلس فرهنگی رو نمایی میگردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار