بازگشت سپاهان به آسیا با گروه مرگ

​تیم فوتبال سپاهان فردا در چهارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2020 با العین امارات روبرو خواهد شد.​

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: طلایی پوشان اصفهانی که چند فصلی به دلایل کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر از لیگ قهرمانان دور بودند فصل گذشته با نایب‌قهرمانی در لیگ هجدهم دوباره قد علم کردند و عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برای بازگشت دوباره شاگردان امیر قلعه‌نویی کفایت می‌کرد. سپاهانی‌ها در این رقابت‌ها با دشوارترین قرعه ممکن روبرو شدند و حریفانی چون النصرعربستان و السد قطر را در کنار خودشان دیدند. برنده یکی از دیدارهای مرحله پلی اف هم تیم سوم گروه D این رقابت‌ها را تشکیل می‌داد. بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده بنیاد کار ازبکستان باید با الزورا عراق مصاف می‌داد و برنده این دیدار با العین امارات روبرو می‌شد. این شرایط حاکی از آن بود که تیم سوم هم‌گروه سپاهان هم احتمالا ازجمله قدرت‌های فوتبال باشگاهی آسیا باشد که سرانجام هم قرعه به نام العین امارات درآمد. حالا زردپوشان اصفهانی در نخستین بازی دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا باید در امارات با العین پیکار کنند. این دیدار قرار است عصر فردا در ورزشگاه هزاز بن زاید شهر ابوظبی برگزار شود. ورزشگاه اختصاصی تیم اماراتی که تیم‌های ایرانی چند بار در همین استادیوم با نماینده سرشناس امارات یعنی همین تیم العین بازی کرده‌اند. ازجمله آخرین رویارویی‌های تیم‌های ایرانی با العین به مصاف استقلالی‌ها با العین در مرحله یک‌چهارم نهایی سه فصل پیش لیگ قهرمانان بازمی‌گردد. جدالی که با شکست دور از انتظار شش بر یک نماینده ایران به پایان رسید و حکم با حذف استقلال از این رقابت‌ها داد. در سابقه سپاهان هم چند مصاف با العین در لیگ قهرمانان دیده می‌شود ازجمله در دومین دوره برگزاری لیگ قهرمانان که شاگردان استانکو در زمین خودی به‌تساوی یک‌بریک دست یافتند اما در بازی برگشت سه بر دو مغلوب نماینده امارات شدند. سپاهانی‌ها سال 2010 هم با العین پیکار کردند که در درو رفت به‌تساوی بدون گل دست یافتند اما در بازی برگشت با دوگل مغلوب حریف شدند. بر این اساس باید گفت طلایی پوشان اصفهانی سابقه چندان خوشی از رویارویی با العین در ذهن ندارند به‌ویژه دیدارهایی که این تیم در زمین حریف برگزار کرده است.

العین در لیگ امارات شرایط خوبی ندارد

تیم فوتبال العین در لیگ امارات رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد. سفید و بنفش پوشان اماراتی از 15 دیدار این فصل 28 امتیاز اندوخته دارند و فاصله آن‌ها با تیم صدرنشین شباب الاهلی به هشت امتیاز می‌رسد. البته آن‌ها یک بازی کمتر انجام داده‌اند و با فرض این‌که سه امتیاز آن دیدار به کیسه العینی ها واریز شود نماینده امارات تا رتبه دوم جدول خودش را بالا خواهد کشید. تیم‌العین پیش از رویارویی با سپاهان در لیگ کشورش به مصاف الشارجه رفت و مقابل این تیم به‌تساوی رضایت دادند. در آخرین و مهم‌ترین مسابقه هفته شانزدهم لیگ برتر امارات، تیم العین در ورزشگاه هزاع بن زاید به مصاف الشارجه، حریف آسیایی پرسپولیس رفت. هنوز دو دقیقه از شروع مسابقه نگذشته بود که کایو نفوذ سریعی از سمت چپ زمین انجام داد و با حرکت در عرض و چشم‌نواز و درنهایت شوت زمینی دروازه العین را باز کرد تا الشارجه با یک گل پیش بیفتد. الشارجه که تا قبل از این مسابقه با العین در امتیاز ۲۷ برابر ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در رده پنجم و یک پله پایین‌تر بود، در آستانه برتری ارزشمندی در خانه العین قرار داشت ولی در لحظات پایانی برتری این تیم از دست رفت. العین که در هر دو مسابقه اخیرش به برتری رسیده و سعی در حفظ روند شکست‌ناپذیری داشت، در دقیقه ۸۶ روی ارسال عبدا... محسن و ضربه سر لابا، مهاجم توگویی خود گل مساوی را مقابل الشارجه به ثمر رساند تا بازی با نتیجه یک‌بریک خاتمه پیدا کند و تغییری در جایگاه جدولی تیم‌ها ایجاد نشود.

سپاهان با تساوی مقابل نفت راهی دبی شد

تیم فوتبال سپاهان هم تا پیش از نبرد با العین در مسجدسلیمان با مصاف نفت این شهر رفت. این دیدار به‌نوعی یک بازی تدارکاتی هم برای زردهای پیش از جدال با العین به شمار می‌رفت. سپاهانی‌ها که کی روش استنلی را به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند در پایان به‌تساوی بدون گل با حریف رضایت دادند تا شرایط مشابه با العین پیدا کنند. بدین ترتیب تیم‌های سپاهان و العین با کسب تساوی در آخرین دیدارهای لیگ کشورشان به مصاف هم خواهند رفت تا نخستین بازی گروه D این رقابت‌ها را برگزار کنند.

چشم امید سپاهانی‌ها به جادوی قلعه‌نویی

​سپاهانی در بازی امشب مقابل العین بروی توانایی‌های مربیگری امیر قلعه‌نویی حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند هرچند سرمربی مشهور سپاهان سابقه چندان درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. قلعه‌نویی همراه با سپاهان و استقلال چند دوره حضور در این مسابقات را تجربه کرده اما به‌جز یک‌بار که همراه با استقلال تا مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها پیش رفت توفیقی دیگر به دست نیاورده است. بااین‌حال سپاهانی‌ها امیدوارند با پرافتخارترین مربی لیگ حداقل از گروه خودشان بالاآمده و وارد مرحله حذفی رقابت‌ها شوند هرچند صعود از این گروه که گروه مرگ معروف شده به چیزی شبیه معجزه می‌ماند.​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار