سرمای شدید اصفهان به خودروها و لوله‌های آب خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمای شدید هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خسارت‌هایی به خودروها و لوله‌های آب در اصفهان و بسیاری دیگر از مناطق این استان وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمای شدید هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خسارت‌هایی به خودروها و لوله‌های آب در اصفهان و بسیاری دیگر از مناطق این استان وارد کرد.

منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: چهارشنبه ۲۳ بهمن، اصفهان سردترین روز سال را با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر پشت سر گذاشت و این سرمای کم سابقه باعث متوقف شدن تعدادی از خودروهای سواری در جاده‌ها و همچنین یخ بستن و ترکیدن لوله‌های آب و انواع کنتورها شد.
وی اظهار داشت: صبح چهارشنبه تعداد زیادی از خودروها به دلیل نداشتن یا کم بودن ضد یخ، به اصطلاح جوش آوردند و در کنار خیابان‌ها و بزرگراه‌ها متوقف شدند و همین امر منجر به ایجاد ترافیک در برخی از مسیرهای ورودی به کلانشهر اصفهان شد.
شیشه‌فروش ادامه داد: تعدادی از لوله‌های آب که پوشش نداشت نیز به دلیل سرمای شدید یخ بست و همین امر منجر به قطع شدن آب در برخی از مناطق شد.
شیشه‌فروش با بیان اینکه دمای هوا در فریدونشهر و بویین میاندشت به ۱۸ درجه زیر صفر رسید، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها و سایر مناطق سردسیر استان نیز بسیاری از خودروها دچار مشکل شد و همچنین مدرسه‌ها با تاخیر فعالیت خود را آغاز کرد.
وی به افزایش مصرف گاز در اصفهان در پی سرمای شدید نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این ۲ روز از همه مشترکان گاز صنعتی، کشاورزی و اداره‌ها خواسته شد تا مصرف خود را تا جای ممکن کاهش دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: بخشنامه رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد) به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و هر درجه کاهش دما در خانه‌ها و اداره‌ها منجر به صرفه‌جویی ۶ میلیون متر مکعبی گاز در استان می‌شود.
مصرف گاز در روزهای سرد اصفهان به بیش از ۷۵ میلیون متر مکعب در روز رسید درحالیکه میانگین آن در طول سال ۵۷ میلیون است.
شیشه فروش از مردم خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در این روزهای سرد به تامین گاز مورد نیاز برای نیروگاه‌های برق اصفهان و همچنین رسیدن مقدار بیشتر گاز به استان‌های شمالی کشور کمک کنند.
صبح روز چهارشنبه همه نقاط استان اصفهان دمای هوای بسیار سردی را تجربه کرد به طوری‌که کلانشهر اصفهان با دمای هوای هشت درجه زیر صفر سردترین روز سال را پشت سر گذاشت.
این هوای سرد با شدت کمتری تا صبح امروز در استان ادامه داشت و کمینه دمای کلانشهر اصفهان ۶ درجه زیر صفر بود.
از اواسط امروز پنجشنبه تا جمعه دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.
کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها در اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین میزان بارش‌ها در این استان در سال جاری را ۶۲ میلی‌متر اعلام و تاکید کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۲۴ درصد کاهش یافت.
وی، میزان ذخیره آب سد زاینده‌رود را در زمان حاضر ۳۰۳ میلیون متر مکعب اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به بلند مدت ۵۸ درصد کاهش دارد.
ظرفیت این سد حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب می‌باشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار