نگاه ویژه مدیریت شهری باغبادران به استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی

شهردار باغبادران با اشاره به نگاه مدیریت شهری باغبادران به استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی  گفت: مدیریت شهری باغبادران براین باور بوده که انتقال پیام های فرهنگی به شهروندان باید با توجه به خصیصه های فرهنگی وهویت بومی شهر باشد تا برای شهروندان قابل لمس تر بوده و ارتباط بصری بیشتری با انان ایجاد کند و در این میان نیز از توانمندی هنرمندان شهر بهره مند شود.

حجت الله امینی باغبادرانی در آیین رونمایی از المان مطالعه در شهر باغبادران اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی ریشه در نظام خلقت داشته و نخستین سوره‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد نیز اهمیت خواندن و نوشتن تاکید داشته است چراکه مطالعه کتاب باعث افزایش سطح دانایی شده و دانایی نیز توانایی را در انسان رقم می زند.
وی افزود: ارتقاء سطح مهارت‌های زندگی، تقویت فرهنگ شهروندی و عمق‌بخشی به نگاه آینده‌سازان کشور به واسطه مطالعه کتاب رقم خواهد خورد از این رو همه باید دست در دست یکدیگر داده و برای گسترش فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن این مهم تلاش کنیم.
شهردار باغبادران با اشاره به سهم ناچیز خرید کتاب در سبد خانوارها، تصریح کرد: كتاب محرک توسعه و رشد جوامع مختلف به شمار می آید اما امروز تکنولوژی های جدی، فضای مجازی و... جای مطالعه را گرفته اند از طرفی برخی گرانی كتاب را یکی از عوامل كاهش فرهنگ مطالعه و حذف تدریجی آن از سبد فرهنگی خانوار می داند.
وی ادامه داد: ممکن است وضعیت اقتصادی سبب شده مردم نگاه ویژه ای به خرید کتاب نداشته باشند اما مسئله مهم آن بوده که اگر مطالعه کتاب را به بهانه گرانی آن کنار بگذاریم قطعا این حرکت برای ما و نسل های آینده گرانتر تمام خواهد شد از این رو باید با استفاده از روش های مختلف به اشاعه فرهنگ مطالعه اهتمام داشته باشم.
امینی با اشاره به نقش و کارکردهای مختلف نمادهای شهری، اضافه کرد: امروزه هویت شهرها با شتاب بسیار زیاد دستخوش تغییر بوده و بر همین اساس جایگاه المان ها و نمادها به عنوان عناصر هویت بخش در شهرها دو چندان شده چرا که فرهنگ و هویت جامعه را به نمایش می گذارند.
وی با بیان اینکه المان های شهری فرایند شکل گیری ، تغییر و بازتولید هویت شهری را بر عهده دارند عنوان کرد: جای خالی المان های شهری در باغبادران احساس می شد و بر همین اساس مدیریت شهری باغبادران در دوره پنجم به سمت طراحی مبلمان شهری با تکیه بر داشته های فرهنگی شهر حرکت کرد و با پیکره تراشی درختان و دیوارنگاری در شهر قدم هایی در راستای هویت بخشی در شهر برداشته شد.
شهردار باغبادران با اشاره به نگاه مدیریت شهری باغبادران به استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی گفت: مدیریت شهری باغبادران براین باور بوده که انتقال پیام های فرهنگی به شهروندان باید با توجه به خصیصه های فرهنگی وهویت بومی شهر باشد تا برای شهروندان قابل لمس تر بوده و ارتباط بصری بیشتری با انان ایجاد کند و در این میان نیز از توانمندی هنرمندان شهر بهره مند شود.
وی یادآور شد: خانم ساراکاویانی یکی از هنرمندان توانمد شهر باغبادران به شمار می آید و با توجه به توانمندی های ایشان ساخت المان دانایی برای نصب مقابل کتابخانه عمومی شهر به وی سپرده شد.
امینی با بیان اینکه در مکان یابی نصب المان های شهری باید به مباحثی از قبیل ایست ها ومکث ها ،گذرها، آمد وشدهای جمعیتی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در طراحی مبلمان شهری تطابق بین فرم وعملکرد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده برهمین اساس المانی که تحت عنوان المان دانایی طراحی شده در پارک ساحلی شهر باغبادران و در مقابل کتابخانه عمومی شهر نصب شد تا در کنار ترویج فرهنگ مطالعه القاء هویت شهری و تقویت حس مکان را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

وی دانایی را زمینه توانایی دانست و افزود : گام دوم انقلاب زمان آزمون و خطا نیست بلکه باید عرصه کارامدی و توانایی باشد و مطالعه زمینه ساز توانمندی و کارآمدی است.
وی رونمایی از المان دانایی در باغبادران را در اولین روز از دومین سال گام دوم انقلاب اتفاقی میمون دانست و گفت اینکه به کشور و خاک خود افتخار کنیم بسیار مهم است ولی مهمتر آنکه کشور و نژام بتواند به وجود ما افتخار کند و این ایجاد نمیگردد مگر با مطالعه و تجهیز ذهن و خودسازی جوانانی که مدیران گام دوم انقلاب خواهند بود.
در این مراسم ضمن رونمایی از المان دانایی که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و توسط هنرمند توانا استاد سارا کاویانی طراحی و اجرا گردید از برگزیدگان جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی آموزش و پرورش منطقه باغبادران که به صورت مشارکتی فی مابین شهرداری ، آموزش و پرورش منطقه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار گردید ، تجلیل شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار