شهرداری اصفهان آماده همکاری برای پیشبرد پروژه تپه تاریخی اشرف است

اصفهان-مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: اقدامات باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان به علت تنگنای اعتبارات بلاتکلیف مانده که شهرداری آماده هرگونه همکاری با میراث فرهنگی در راستای ادامه کاوشهاست.

اصفهان-مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: اقدامات باستان شناسی در تپه اشرف اصفهان به علت تنگنای اعتبارات بلاتکلیف مانده که شهرداری آماده هرگونه همکاری با میراث فرهنگی در راستای ادامه کاوشهاست.

رضا اخوان ظه ر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: منطقه چهار شهرداری در مساحتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از نظر وسعت، دومین منطقه شهرداری است که از مناطق برخوردار شهرداری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سهم سرانه فضای سبز منطقه چهار برای هر نفر، ۷۰ متر است، افزود: هزار هکتار از سه هزار و ۷۰۰ هکتاری فضای سبز شهرداری در منطقه ۴ قرار گرفته است و در شرایط کم آبی با اجاره آب و ماشین آلات توانستیم بر بحران تامین آب فضای سبز غلبه کنیم.

وی افزود: بودجه سال جاری شهرداری منطقه چهار اصفهان ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که ۷۵ درصد آن تحقق پیدا کرده و در بودجه سال آینده، ۱۷۴ میلیارد تومان با ۲۷ درصد افزایش پیش بینی شده است.

اخوان بیان داشت: منطقه چهار شهرداری اصفهان با صدور ۲۸۲ پروانه بهره برداری توانست با ۴۳ درصد روند بوروکراسی را کوتاه کند و در یک ماه این مقدار پروانه بهره برداری صادر شود.

پیشرفت پروژه میدان شهدای هسته ای

وی اشاره ای به ابرپروژه میدان شهدای هسته ای و خیابانهای منتج به آن داشت و گفت: توسعه این میدان پس از سالها مسکوت ماندن در متراژ ۴۰ هزار مترمربع در حال پیشرفت است و در برنامه زمان بندی سه ماهه حلقه ترافیکی میدان شهدای هسته ای و خیابان سلمان فارسی در اختیار شهروندان قرار می گیرد. بخش های بدنه سازی و پیاده راه سازی این میدان هم تا اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اشاره ای هم به آزادسازی منطقه روشن شهر داشت که از هزار و ۹۰۰ متر باقی مانده، ۴۰۰ متر آن در بافت های ریزدانه تجاری منطقه پینارت واقع شده که روند آزادسازی را دچار اشکال کرده است و افزود: با توافقات انجام شده تا سال آینده با آزادسازی ها، پروژه روشن شهر هم پیش می رود و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی به جانمایی محل جدید نمایشگاه بین المللی اصفهان اشاره ای کرد و گفت: پس از انتقال نمایشگاه بین المللی به مکان جدید، این مکان که متولی زمین آن در اختیار شرکت آب منطقه ای است و متولی سازه های آن به شهرداری تعلق دارد که پیش بینی شده است این منطقه قرینه پردیس هنر، با کاربری پردیس فرهنگی تعریف شود.

جانمایی «باغ کتاب» در پردیس فرهنگی اصفهان

اخوان با بیان اینکه «باغ کتاب» در پردیس فرهنگی جانمایی می شود، گفت: البته با کمبود اعتبارات نمی توان باغ کتابی با استانداردهای تهران درنظر گرفت اما امیدواریم در ادامه باغ گلها در پردیس فرهنگی، باغ کتاب تاسیس شود.

وی اشاره به کارخانه های متروکه حدفاصل باغ گلها تا پل شهرستان داشت و تصریح کرد: بعد از چند دهه این کارخانه های متروکه با کاربری های متناسب و همگون با محیط اطراف احیا می شوند.

اخوان با اعلام آنکه دو هزار و ۴۰۰ هکتار از سهم سه هزار و ۴۰۰ هکتاری پارک طبیعی شرق اصفهان در منطقه ۴ شهرداری قرار گرفته، گفت: با نیازسنجی و شرایط محیط زیستی و به کارگیری دو مشاور فاز یکم پردیس اشراق (کوه نخودی) به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بازارهای گل و گیاه، شهر رویاها، میدان مرکزی میوه و تره بار در منطقه ۴ شهرداری است و طرح جامع باغ علم و فناوری با همکاری شرکت های دانش بنیان تهیه شده است و بخش عملیاتی آن نیازمند طراحی مجدد دارد.

شهرداری اصفهان آماده همکاری با میراث فرهنگی برای پیشبرد کاوشهای تپه اشرف

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان یکی از دغدغه های این منطقه را تپه اشرف اعلام کرد و گفت: این منطقه میراثی با وسعت ۷ هکتار در اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود و خیابان مشتاق قرار دارد و اقدامات کاوش باستان شناسی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی است که به علت تنگنای اعتبارات این منطقه بلاتکلیف مانده است که شهرداری آمادگی هرگونه همکاری را برای پیشبرد این پروژه را دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: منطقه چهار شهرداری با دارا بودن سهم بالای مادی ها با ساخت و سازهایی که انجام شده بسیاری از مادی ها امحا و برخی کور شده اند که مورد تایید ما نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار