تعطیلی مدارس اصفهان در تهران تصمیم گیری می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد زیرا نباید با اقدامات خود اعتماد و آرامش را از مردم بگیرند.

علی اصفهانی در گفت‌وگو با ایمنا درخصوص تعطیلی مدارس اصفهان، اظهار کرد: پیشتر تصمیم‌گیری درباره این موضوع به استان واگدار شده بود اما اکنون این تصمیم‌گیری به ستادی به ریاست وزیر بهداشت محول شده است.
وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه استاندار در تهران حضور دارند تا راجع به تعطیلی مدارس رایزنی و تصمیم‌گیری کرده و نتیجه نهایی را پس از صحبت با مسئولان بالادستی اعلام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: اگر تصمیم به تعطیل شدن مدارس بود، ضرورت این تعطیلی یا اگر نبود، دلیل آن با مردم در میان گذاشته خواهد شد
وی در رابطه با احتکار اقلام بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کرونا، ادامه داد: از تعزیرات، اداره صمت و اتاق اصناف خواسته شده به این موضوع ورود کرده و با افرادی که گرانفروشی و احتکار می‌کنند، برخورد شود؛ از طرفی مقرر شده که به‌طور زیاد و انبوه ماسک و مواد ضدعفونی توزیع شود تا مردم به آن دسترسی داشته باشند.
هر گونه پیگیری قضائی لازم در خصوص کرونا انجام می‌شود
وی اضافه کرد: ترس این بیماری بیش از خود آن بوده و ممکن است دلهره‌ای که دارد اثر بیشتری بر مردم داشته باشند بنابراین مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند و تا جاییکه می‌توانند با افراد دیگر در ارتباط نباشند، ما نیز موضوعات قضائی را پیگیری خواهیم کرد تا مشکلی برای شهروندان پیش نیاید.
اصفهانی خاطرنشان کرد: احتکار لوازم بهداشتی در انبارها و داروخانه‌ها علاوه بر اینکه غیراخلاقی است، جرم محسوب می‌شود و اگر مواردی از احتکار یا توزیع خارج از عرف را پیدا کنیم قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد. این افراد بدانند مردم آن‌ها را نمی‌بخشند و مقامات قضائی نیز با آن‌ها برخورد می‌کنند.
وی افزود: بیشترین شکایات در این زمینه مربوط به اداره تعزیرات می‌شود و اگر عنوان مجرمانه پیدا کند، دادگستری نیز ورود پیدا خواهد کرد
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه رصد و پایش فضای مجازی توسط مقامات قضائی انجام می‌شود، گفت: کسانی که اقدام به پخش شایعات کرده یا بدون اینکه از منابع و مراجع رسمی نقل کنند، مواردی را منتشر کنند با آن‌ها برخورد خواهد شد زیرا نباید با اقدامات خود اعتماد و آرامش را از مردم بگیرند.

آخرین اخبار از تعطیلی مدارس اصفهان

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار