لزوم اقدامات فرهنگی شهرداری باغبادران برای مقابله با کرونا

شهردار باغبادران گفت: تقویت فرهنگ شهروندی و توجه به مباحث بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار بوده و میتوان این تهدید را به یک فرصت مبدل ساخت تا بتوانیم این مهم را نه تنها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بلکه برای جلوگیری از تمامی بیماری‌های واگیر به یک فرهنگ مبدل سازیم.

حجت الله امینی باغبادرانی شهرداری ها را پیشانی خدمت رسانی به شهروندان دانست و اظهار کرد: از زمان طرح موضوع احتمال شیوع بیماری کرونا در کشور و با توجه به اهمیت موضوع بحث‌های آموزشی در شهر باغبادران آغاز شد و هر روز به وسعت فعالیت خود در حوزه آموزش و اطلاع رسانی افزودیم و با نصب بنر و تهیه بروشورهای آموزشی گام نخست را در این خصوص برداشته شد .
وی، افزود: تهیه بسته‌های آموزشی و ارائه انها با استفاده از ظرفیت رسانه ها و همچنین فضای مجازی از دیگر اقداماتی است که طی روزهای گذشته و به صورت گسترده در شهر باغبادران انجام گرفته چراکه تقویت فرهنگ شهروندی و توجه به مباحث بهداشتی در مقابله با این بیماری قطعا بسیار تاثیرگذار بوده و میتوان این تهدید را به یک فرصت مبدل ساخت تا بتوانیم این مهم را نه تنها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بلکه برای جلوگیری از تمامی بیماری‌های واگیر به یک فرهنگ مبدل سازیم .
شهردار باغبادران تصریح کرد: پاکسازی، استریل،گندزدایی و ضدعفونی کردن تمامی امکان عمومی که شهروندان با آن در ارتباط هستند، همچون سرویس‌های بهداشتی عمومی، آبخوری ها و... از امروز آغاز شده و بصورت ویژه در دست اقدام است .
وی ادامه داد: به دلیل تردد شهروندان به مساجد ضدعفونی کردن و گندزدایی سرویس های بهداشتی، آبدارخانه ها و ... مساجد شهر نیز در دستور کار قرار گرت و از بعد از ظهر امروز به مرحله اجرا خواهد رسید .
امینی اضافه کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ مدیریت شهری و آموزش وپرورش باغبادران به مدیریت این نهاد تاثیرگذار اعلام کرده ایم چنانچه برای تهیه مواد مورد نیاز بهداشتی و گندزدایی نیازمند کمک هستند این امادگی در شهرداری باغبادران وجود دارد تا این اقلام را تهیه و در اختیار این نهاد مهم و تاثیرگذار قرار دهیم تا دانش آموزان و اولیاء آنها در این خصوص نگرانی نداشته باشند .
وی عنوان کرد: با توجه به حضور مستمر شهروندان در شهرداری باغبادران در شهرداری نیز آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از شیوع این بیماری برای پرسنل انجام گرفته و کلیه شیرآلات نیز از حالت میکانیکی خارج شده و از شیرآلات هوشمند استفاده کرده ایم تا سطح تماس دست شهروندان را کاهش دهیم همچنین مواد شیونده و ضدعفونی کننده تهیه و در محل های مورد نیاز نصب شده است .
شهردار باغبادران یادآور شد: به دلیل سردی هوا، نگرانی های موجود در بین مردم در خصوص بیماری کرونا و... در حال حاضر سطح تردد گرشگردان به شهر و ویلاهای شهر باغبادران به شدت کاهش یافته و در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته است اما با توجه به اهمیت موضوع با مراکز اقامتی ارتباط لازم برقرار شده و بصورت پیامک مسائل آموزشی به آنان ارائه می شود تا با همکاری مدیریت شهری و شهروندان بتوانیم از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم .



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار