درخشش استاد دانشگاه صنعتی اصفهان در سی و هفتمین دوره کتاب سال ايران

کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتي اصفهان، اثر شایسته تقدیر سی و هفتمین دوره کتاب سال ايران شد.

به گزارش صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ در جشنواره کتاب سال ایران، کتاب "سیما ژنتیک" اثر دکتر منصوره ملکیان، عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتي اصفهان و دکتر رسول خسروی دانش آموخته این دانشکده در بخش زیست شناسی به عنوان اثر شایسته قدردانی معرفی شد.
"سیماژنتیک" استفاده از فناوری‌های ژنتیکی در راستای مطالعه اثر سیمای سرزمین، پارامترهای زمین، کاربری‌های اراضی، زیستگاه‌ها و غیره بر روی جانوران و گیاهان است تا در نهايت راهبردهای حفاظتی براي جلوگيري از انقراض آن ها ارايه گردد.
کتاب سیما ژنتیک در حال حاضر برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مورد استفاده قرار می‌گیرد که تا حدودی اصول اولیه را فراگرفته اند و در مقطع کارشناسی نیز به شکل محدود برای دانشجویان سال آخر نيز تدریس می گردد.
کتاب "سیما ژنتیک" به عنوان تنها منبع فارسی در این زمینه به صورت یک راهنما تهیه شده تا افراد علاقه‌مند به سیماژنتیک بتوانند اطلاعات لازم را کسب نمايند و مدرسان نیز برای تدریس در کلاس‌های دانشگاهی و کارگاه‌های آموزشی از این کتاب استفاده کنند.
آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بهمن ماه گذشته و با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت تهران برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار