انتقاد تند «مقتدایی» از «رضایی»؛ استاندار در زمینه آلودگی هوا کوتاهی کرده است

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: هوای آلوده اصفهان به گونه‌ای است که امروز حتی تنفس مردم دچار مشکل شده است لذا ما در ابعاد نظارتی این موضوع را دنبال خواهیم کرد، به نظر می‌رسد استاندار اصفهان تاکنون در زمینه آلودگی هوا کوتاهی کرده و نباید این کوتاهی‌ها ادامه پیدا کند.

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های کشور از مجموعه مزیت‌های نسبی برخوردار است اظهار داشت: مزیت‌های نسبی اصفهان به گونه‌ای است که توجه به آن‌ها می‌تواند سبب ارتقای درآمد کل و وضعیت عمومی کشور شود.
منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: برای مثال استان اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین استان‌های دارای میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی و با داشتن دانشگاه‌های مهم و مادر و حوزه‌های علمیه صاحب‌نام عملا می‌تواند از جایگاه ملی مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر استان اصفهان در بخش‌های گوناگونی نظیر کشاورزی، صنعت و تولید، صنایع دستی و گردشگری، تعاون و حمل و... عنوان کرد: برای مثال در حوزه دام‌پروری هزاران واحد تولید شیر در استان اصفهان وجود داشته و رتبه یک کشور را در این رابطه داریم، مدیریت بهتر این واحدها می‌تواند درآمد کلی استان و کشور و وضعیت صادرات و واردات را تحت تأثیر قرار دهد.
مقتدایی افزود: بنابراین لازم است که اصفهان را نه به عنوان یک استان بلکه به عنوان یک مجموعه کشوری در نظر بگیریم.
منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم عنوان کرد: وجود صنایع مهم و مادر نظیر تولید آهن و فولاد و بیش از ٨ هزار واحد تولیدی در این مجموعه نشان‌گر این مسئله است که اصفهان می‌تواند به‌سرعت کشور را تحت تأثیر قرار دهد.
باید به موضوع افزایش درآمد خانوارها رسیدگی شود
وی با اشاره به این‌که افزایش درآمد خانوار از اساسی‌ترین موضوعاتی است که باید در مجلس آینده به آن رسیدگی شود گفت: مشکلاتی که بازنشستگان‌، کارگران و حتی کارمندان دارند قابل توجه است، بسیاری از اقشار روستایی و طبقات مختلف جامعه توان زندگی در حد آبرومندانه را ندارند.
مقتدایی ادامه داد: لازم است که در مسئله اقتصاد و معیشت مردم واکنش‌های فوری داشته باشیم درحالی‌که در‌حال‌حاضر با مسائل فوری و مهم به شکلی معمولی برخورد می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مدیریت دولتی کشور دارای مشکلات جدی است.
نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مجلس نتواند این موضوعات را مورد بررسی و پیگیری جدی و موثر قرار دهد عملا ناکارآمدی‌ها بیش از این که وجود دارد گسترش خواهد یافت لذا مجلس آینده باید با ایجاد ساختارهای جدید و اثرگذار نسبت به موضوعات مهم پیگیر باشد.
وی با بیان این‌که باید فراکسیونی برای حمایت از بازنشستگان، کارگران، جوانان و تسهیل ازدواج تشکیل شود گفت: در کنار این فراکسیون‌ها لازم است با تشکیل ٨ یا ٩ فراکسیون دیگر با موضوعات مهمی نظیر حمل‌ونقل با فعالان این عرصه و اصناف همکاری شود و با ایجاد ساختارهای جدید به آن موضوعات به‌سرعت رسیدگی شود.
دولت در بخش‌هایی توان انجام کار ندارد
مقتدایی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی امروز کشور بی‌برنامگی، نداشتن مدیریت صحیح و بی‌لیاقتی برخی از مدیران است که در عمل نه تنها مشکلی را حل نکرده‌اند بلکه مشکلاتی را نیز برای کشور به وجود آورده‌اند.
نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد کابینه موجود دولت در بخش‌هایی توان انجام کار را ندارد لذا ما می‌توانیم با مذاکراتی که با شخص رئیس جمهور انجام می‌دهیم و با بهره‌گیری از توانمندی‌های مجلس ریل‌های ویران‌شده را مجددا بازسازی کرده و جایگاه مجلس که جایگاه بالاتری است را احیا کنیم و به مسیر اصلی برگردیم.
وی افزود: مسائل و مشکلات استان اصفهان هم با حل موانع و مشکلات کشور قابل حل است اما به هرحال بخش‌های مختلفی در استان اصفهان نیز نیازمند عزم جدی و ایجاد وحدت کلمه و یاری گروهی هستند که بخشی از آن توسط نمایندگان مجلس و بخشی توسط مردم محقق خواهد شد.
منتخبان مردم معتقدند رفتارهای دولتی موجود سطح توقعات ملت را برآورده‌ نمی‌کند
مقتدایی تصریح کرد: مردم به نمایندگانی رأی دادند که معتقدند رفتارهای دولتی موجود سطح توقعات ملت را برآورده‌ نمی‌کند لذا با همیاری میان مردم و نمایندگان و بهره‌گیری از تمام توان‌ می‌توانیم نواقص موجود را به سرعت حل کنیم.
نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه این امر نیز آن است که برخلاف سال‌های اخیر ابتدا بپذیریم که مشکل وجود دارد و پس از پذیرش مشکل می‌توانیم با بسیج همه منابع همه مشکلات را در گام اول متوقف و در گام‌های بعد حل کنیم.
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد مجلس آینده که برآمده از خواست و رویکردهای انقلابی است، اگر این امر به خوبی محقق شود مجلس آینده می‌تواند به دور از هیاهو در بالاترین سطح از کارآمدی و اثرگذاری مشکلات مردم را حل نماید.
مقتدایی افزود: البته لازمه این امر آن است که همه منتخبان مردم به این نکته توجه کنند که کارهای مهم و فوری بر زمین مانده‌ای وجود دارد که نباید آن‌‌ها را با رفتارهای عادی دنبال کنیم بلکه باید از هر فرصتی بهره گرفته و مراقبت کنیم که صحنه کار، تلاش و جدیت با مسائل حاشیه‌ای، حذبی، جناحی و باندی آمیخته نشود.
نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان در برخی از حوزه‌ها گرفتار مشکلات مهمی است که باید با تمام قوا و بسیج کردن تمام توان خود آن‌ها را حل کنیم.
استاندار اصفهان در زمینه آلودگی هوا کوتاهی کرده است
وی افزود: آلودگی هوای اصفهان از مشکلات جدی است و مدیرانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند و حتی اگر لازم است دادگاهی شوند.
مقتدایی اظهار داشت: هوای آلوده اصفهان به گونه‌ای است که امروز حتی تنفس مردم دچار مشکل شده است لذا ما در ابعاد نظارتی این موضوع را دنبال خواهیم کرد، به نظر می‌رسد استاندار اصفهان تاکنون در زمینه آلودگی هوا کوتاهی کرده است و نباید این کوتاهی‌ها ادامه پیدا کند؛ افرادی که برای تنفس مردم مشکل ایجاد می‌کنند شایستگی ادامه ماموریت در پست‌های دولتی را ندارند و ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
وی بیان کرد: موضوع آب برای اصفهان یک مسئله عادی و معمولی نیست و باید به‌سرعت در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد.
نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مبحث رسیدگی به ابنیه تاریخی اصفهان هم یک موضوع فرااستانی است و باید نسبت به آن چاره‌اندیشی شود گفت: در روزهای اخیر طی جلسات کاری برگزار شده با منتخبین مردم شهرستان اصفهان قرار بر این شد که بنده با جدیت دو کمیسیون آب و کشاوزری و میراث فرهنگی و گردشگری را راه‌اندازی کنم و سایر همکاران نیز هر کدام حل مشکلات دیگر را بر عهده گرفتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار