رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان: ممنوعیتی برای میزبانی از مسافران نوروزی نداریم

رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان با اشاره به خبر منتشر شده از صحبت‌های استاندار مبنی بر عدم پذیرش و اسکان مسافران نوروزی، گفت: منظور استاندار عدم پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در مهمانخانه‌ها و کمپ‌ها بوده، هتل‌ها می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی پذیرای مسافران باشند.

کریم بیگی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به خبر منتشر شده از صحبت‌های استاندار مبنی بر عدم پذیرش و اسکان مسافران نوروزی اظهار کرد: طی صحبت‌هایی که با رئیس دفتر استاندار انجام دادیم متوجه شدیم که منظور استاندار عدم پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در مهمانخانه‌ها و کمپ‌ها بوده و هتل‌ها می‌توانند پذیرای مسافران باشند.
رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان افزود: هتل‌ها می‌توانند با رعایت کامل مسائل بهداشتی که مسافران و مهمانان در منازل خود نیز به آن‌ها اهمیت می‌دهند پذیرای آن‌ها باشند و این امر برای حفظ روحیه مردم نیز اثر مثبت به همراه دارد.
وی عنوان کرد: طی مکاتباتی که با معاونت گردشگری وزارتخانه داشتیم به ما اعلام شد که در یک کمیته تخصصی که در تهران برگزار می‌شود برای تعطیلی یا فعالیت مجموعه‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.
بیگی در خصوص خسارات وارد شده به هتل‌ها تصریح کرد: به کلیه هتل‌ها طی جداول خاصی اعلام کردیم که خسارات رخ داده را کارشناسی و برآورد کنند و در صورت دریافت این آمار آن‌ را اعلام خواهیم کرد.
رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان با بیان این‌که بروز خسارات مادی در این شرایط اجتناب‌ناپذیر است اظهار کرد: خسارات معنوی رخ داده در این شرایط مانند بیکار شدن کارکنان بخش گردشگری و هتل‌ها از خسارات اقتصادی آن مهم‌تر است.
وی ادامه داد: به همین دلیل ما با تشکیل کمیته‌هایی از نظرات سرمایه‌گذاران این بخش بهره بردیم و بر این اساس تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
بیگی در خصوص این تصمیمات اتخاذ شده عنوان کرد: به دلیل اهمیت نقش مواد غذایی در شیوع بیماری تغییر روش پذیرایی از مسافران را در دستور کار داشتیم برای مثال برخلاف گذشته که صبحانه به صورت بوفه سرو می‌شد در حال حاضر در اتاق‌های مسافران به‌صورت بسته‌بندی کامل برای هر مسافر سرو می‌شود.
رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان عنوان کرد: تمام کارکنان هر روز بازرسی می‌شوند و در صورت وجود هرگونه مشکل و بیماری آن‌ها را به مراکز درمانی هدایت کرده و اجازه حضور در محیط کار به آن‌ها داده نمی‌شود.
وی افزود: جهت اطمینان خاطر مسافران برنامه‌ریزی‌های خاصی برای ضدعفونی کامل تمام بخش‌های هتل‌ها به‌خصوص اتاق‌ها و محل تهیه مواد غذایی صورت گرفته است.
بیگی با بیان این‌که در این شرایط خاص همگی باید دست‌ در دست هم قرار دهیم و با کمک به یکدیگر از این بحران خارج شویم اظهار کرد: مدیران استانی و کشوری باید به داد این صنعت برسند چراکه این صنعت در معرض نابودی است؛ با تمهیدات خاص و جلسات کارشناسی می‌توانند به نتایجی رسیده و تسهیلات خاصی را در اختیار این بخش از صنعت گردشگری کشور قرار دهند.
رئیس جامعه هتل‌داران اصفهان افزود: تسهیلاتی مانند معافیت پرداخت حق بیمه کارگران، معافیت‌های مالیاتی متناسب با زمانی‌که این ضرر به آن‌ها رسیده و معافیت مصارف انرژی در طی این مدت می‌تواند به فعالان این بخش تعلق گیرد.
وی ادامه‌ داد: مدیران می‌توانند تسهیلات اقامتی و کم‌بهره‌ای را در اختیار این صنعت قرار دهند تا نقدینگی مورد نیاز خود را داشته باشند و بتوانند پاسخگوی حداقل هزینه‌ها مثل پرداخت حقوق کارکنان باشند و مهلتی برای پرداخت اقساط بدون بهره به آن‌ها دهند تا از ایجاد موج بیکاری در این شرایط جلوگیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار