آموزش مجازی موسیقی غیرقانونی است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه شرایط سخت آموزشگاه‌های آزاد هنری را  درک می‌کنیم، از ممنوعیت برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی موسیقی توسط این آموزشگاه‌ها خبر داد.

محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا بررسی‌های ما شروع شد تا راهی را پیدا کنیم که آموزشگاه‌های آزاد هنری آسیب کمتری ببینند؛ چرا که این آموزشگاه‌ها از هیچ حمایت مالی برخوردار نیستند و تعطیلیِ پیش از عید نوروز به آن‌ها خسارت زیادی وارد می‌کند.
وی ادامه داد: در این شرایط، دولت به لحاظ زمان پرداخت اقساط، تمهیداتی را اندیشیده که امیدواریم عملی شود و بانک‌ها فشاری به آموزشگاه‌های آزاد هنری که روی پای خودشان ایستاده‌اند، وارد نکنند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: باوجوداینکه نگران وضعیت این آموزشگاه‌ها هستیم اما اتفاقی هم در کنار این تعطیلی افتاده که خیلی با آن موافق نیستیم و آن بحث آموزش مجازی است که به‌ویژه برخی آموزشگاه‌های موسیقی شروع به اطلاع‌رسانی دربارۀ آن کرده‌اند.
جعفری تصریح کرد: آموزش مجازی هنوز سازوکار قانونی ندارد و دستورالعملی در خصوص آن ابلاغ نشده است.
وی افزود: طی جلسه‌ای که با انجمن آموزشگاه داران موسیقی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که صلاح نیست آموزش مجازی بدون دستورالعمل، مجوز و بستر مناسب انجام شود، بنابراین لازم است اعلام کنم کلیه کلاس‌های موسیقی که تبلیغ آموزش مجازی می‌کنند کارشان غیرمجاز و غیرقانونی است و افراد و علاقه‌مندان مراقب باشند که تحت این عنوان سوءاستفاده‌ای از آن‌ها صورت نگیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار