نقاهتگاه‌های مبتلایان کرونا در اصفهان راه‌اندازی می‌شود/لزوم همکاری خیران

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قرارگاه ایجاد و تجهیز نقاهتگاه‌های مخصوص بیماران آلوده به ویروس کووید ۱۹ خواستار همکاری خیران اصفهانی برای تجهیز نقاهتگاه‌های بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان شد.

مهرداد معمارزاده در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰۰ تخت در بیمارستان‌های امین، عیسی ابن مریم، خورشید و غرضی برای درمان بیماران کرونا اختصاص یافته است، اظهار کرد: تقریباً ظرفیت همه این تخت‌ها پرشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان حدود ۶۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری است، افزود: از این تعداد ابتلای ۲۰۵ نفر از آنها به این بیماری قطعی شده است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در قرارگاه ایجاد و تجهیز نقاهتگاه‌های مخصوص بیماران آلوده به ویروس کووید ۱۹ با بیان اینکه در شرایط فعلی ضروری است برای چهار گروه از بیماران نقاهتگاه راه‌اندازی شود، گفت: دسته اول بیمارانی هستند که ترخیص می‌شوند اما امکان نگهداری آنها در منزل نیست و نمی‌توان آن‌ها را در اتاق جداگانه نگهداری کرد.

وی ادامه داد: گروه دوم بیمارانی هستند که در منزل آنها افراد دارای نقص ایمنی هستند و امکان ابتلای این افراد به بیماری وجود دارد، گروه سوم نیز کسانی هستند که دچار بیماری شده و باید استراحت کنند تا سلامتی خود را به دست بیاورند و گروه چهارم نیز افرادی هستند که در خانه پرستاری جهت مراقبت از خود ندارند.

معمارزاده با تاکید بر اینکه برای راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها نیازمند کمک خیران برای خرید تشک، تخت و دیگر تجهیزات هستیم، اضافه کرد: همچنین برای تغذیه این بیماران نیز باید همکاری از سوی خیران را داشته باشیم.

وی از همه خیران درخواست کرد که برای این امر همکاری داشته باشند و هر گونه کمک خود را به هلال احمر اصفهان ارائه دهند تا بتوان از این اقلام در نقاهتگاه‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار