باغبادران از فقر سرانه فضای سبز رنج می برد

شهردار باغبادران گفت: : سرانه فضای سبز کشور به ازای هر شهروند 18 متر مربع بوده و در برخی شهرهای ایران نیز 25 مترمربع فضای سبز به ازای شهر شهروند وجود دارد اما با همه تلاش هایی که طی سال های اخیر انجام شده باغبادران کماکان با فقر سرانه فضای سبز شهری مواجه است.

حجت الله امینی باغبادرانی در حاشیه آئین درختکاری در شهر باغبادران در جمع خبرنگاران با اشاره به فقر سرانه فضای سبز در شهر باغبادران، اظهار کرد: شهر ساحلی باغبادران علیرغم آنکه در دل خود باغات و بیشه زارهای فراوانی را جای داده اما به لحاظ فضای سبز عمومی شهر با فقر فضای سبز مواجه است.
وی سرانه فضای سبز باغبادران را به ازای هر شهروند دو متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز کشور به ازای هر شهروند 18 متر مربع بوده و در برخی شهرهای ایران نیز 25 مترمربع فضای سبز به ازای شهر شهروند وجود دارد اما با همه تلاش هایی که طی سال های اخیر انجام شده باغبادران کماکان با فقر سرانه فضای سبز شهری مواجه است.
شهردار باغبادران توسعه فضای سبز شهری را یکی از رویکردهای جدی و مهم مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: اگر باغات خصوصی و بیشه زارها در شهر باغبادران وجود نداشتند قطعا با مشکلات متعددی مواجه می شدیم از این رو شهرداری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری برآن شد تا پایان دوره، سرانه فضای سبز شهر را به دو برابر فضای موجود ارتقاء دهد.
وی با اشاره به غرس درخت در پارک هفت هزار متری شهر باغبادران، ادامه داد: فعالیت‌هایی نظیر انجام درختکاری قطعا در کاهش معضلات زیست محیطی و همچنین افزایش سرانه فضای سبز نقش موثری را ایفا می کند و هفته منابع طبیعی نیز فرصت مناسبی برای انجام اینگونه اقدامات به شمار می آید از این رو نهضت درختکاری در پارک های شهر ادامه خواهد داشت.
امینی با اشاره به تهیه و تدوین نقشه GIS فضای سبز شهرداری باغبادران، اضافه کرد: توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری نیازمند مدیریت علمی بوده و باید اطلاعات آماری دقیق در این حوزه در اختیار واحد فضای سبز شهرداری قرار داشته باشد از این رو اولین بار به همت پرسنل خدوم شهرداری و با بهره مندی از فناوری های نوین نقشه GIS فضای سبز شهر باغباران تدوین و رونمایی شد.
وی عنوان کرد: مدیریت شهری باغبادران با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به سمت نگهداری از فضای سبز گام برداشت تا بتواند به اقداماتی چون پرورش گونه های گیاهی پرداخته و با جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی در حوزه درختان و گل های تزئینی مورد نیز شهرداری به خودکفایی برسد.
شهردار باغبادران از آغاز طرح پلاک کوبی درختان شهر خبر داد و گفت: پروژه پلاک کوبی درختان شهر باغبادران با هدف جمع آوری اطلاعات درختان و بررسی وضعیت فعلی درختان در شهر و هم چنین برنامه ریزی کلان برای توسعه فضای سبز شهری و نگهداری از آنها بر مبنای نقشه GIS تهیه شده در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 20 مورد شکایت در دستگاه قضایی برای افرادی انجام گرفت که به بهانه های مختلف اقدام به قطع درختان در فضای عمومی شهر کرده بودن و با شناسنامه دار شدن درختان شهر قطعا اینگونه تخلفات به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار