تمام موارد فوت و بستری در بیمارستان‌ها، کرونایی نیستند

نماینده ویژه وزیر بهداشت در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان گفت: تمام موارد بستری و فوت در بیمارستان‌ها نباید به عنوان بیماران کرونایی معرفی شوند چون روزهای عادی نیز مردم به بیمارستان مراجعه می کنند.

محمد توکلی، شامگاه (شنبه-۱۷ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: شش درمانگاه شبانه‌روزی در منطقه کاشان راه اندازی می شود که بیماران معاینه شده و افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ به بیمارستان شهید بهشتی کاشان ارجاع می شوند. تمام موارد بستری و فوت در بیمارستان‌ها نباید به عنوان بیماران کرونایی معرفی شوند چون روزهای عادی نیز مردم به بیمارستان مراجعه می کنند و ممکن است بیمارستان ها موارد عادی فوت داشته باشند.
وی تصریح کرد: این اقدام، بار اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان را کم کرده و درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیز تا ساعت ۱۲ آماده پذیرش هستند و اگر نیاز باشد، ساعت کاری این درمانگاه ها نیز افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایسنا، نماینده ویژه وزیر بهداشت در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در منطقه کاشان مهمترین مشکل کووید ۱۹ را سرعت بالای سرایت آن خواند و گفت: این بیماری در یک زمان می‌تواند سه یا چهار نفر را مبتلا کند، اما با آگاه کردن مردم و مشارکت شهروندان برای ماندن در خانه، باید شیوع بیماری را کنترل و مهار کرد.
وی افزود: نمودارهای ما در کشور به سمت امیدبخشی پیش می رود و با هدف کنترل بیماری، نقاهت گاه‌هایی برای بهبود یافتگان اختصاص یافته است که بتوانند مراحل دوران نقاهت را تحت نظارت کادر درمانی در یک شرایط قرنطینه طی کنند.
توکلی گفت: خبرنگاران باید زحمت و رشادت کارکنان بیماستان‌ها را به مردم اطلاع رسانی کنند و بخشی از رسالت خود را به تشویق و معرفی نیکوکاران برای کمک رسانی به بیمارستانها اختصاص دهند.
۳۸ درصد موارد مشکوک به کرونا از بیمارستان مرخص شده‌اند
همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: به طور تقریبی ۳۸ درصد از افرادی که مشکوک به کووید ۱۹ در این منطقه بودند از بیمارستان مرخص شده‌اند.
سید علیرضا مروجی ادامه داد: تاکنون حدود ۸۰۰ نفر به علت مشکوک بودن به بیماری در بیمارستان‌های شهید بهشتی و سیدالشهدا بستری شده اند، اما به طور تقریبی جواب بین ۴۰ تا ۶۰ درصد از نمونه آزمایش‌های ارسالی، منفی بوده است، یعنی کرونا ندارند.
وی تصریح کرد: بر حسب وظیفه انسانی خود عمل می کنیم و از ابتدا کسانی که به عنوان بیمار کرونایی بستری می‌ شوند، درمان کرونا را دریافت می‌کنند.
مروجی در مورد آمار بیماری کرونا ویروس در منطقه کاشان گفت: قرار شده است که موارد مثبت، توسط ستاد ملی به صورت استانی اعلام شود، اما سامانه آن به روز نیست و این مشکل به مرور برطرف می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان تصریح کرد: هر چند که مرگ یک نفر هم تاسف برانگیز است، اما مهمترین مشکل این بیماری، گرفتاری ها و ناتوانی‌هایی است که برای مردم ایجاد کرده و به هرشکلی غیبت از کار دارند و به همین جهت مهم شده است.
وی گفت: ترس و بی خیالی، آفت برخورد با این بیماری است، بنابراین می‌خواهیم با کمک اصحاب رسانه برخورد منطقی با این بیماری در شهر آموزش داده شود تا بتوانیم هر چه زودتر آن را مهار کنیم.
مروجی خاطرنشان کرد: میزان بروز بیماری در قم به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۳۹ نفر، در کاشان ۳۳ نفر، استان مرکزی ۲۳ نفر، گیلان ۱۸ نفر، قزوین ۱۴ نفر و در تهران ۱۳ نفر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار