آماده‌سازی نقاهتگاه‌ها برای بهبود یافتگان کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر اصفهان با همکاری شهرداری، ارتش، سپاه و دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان در حال آماده کردن نقاهتگاه هایی جهت گذراندن دوره نقاهت برای بهبود یافتگان کرونا است.

علی‌محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسئولیت نقاهتگاه‌ها برای نگهداری مبتلایان کرونا که پس از بهبود و ترخیص از بیمارستان نمی توانند در منزل نگهداری شوند به عهده جمعیت هلال احمر است و با همکاری شهرداری، ارتش، سپاه و دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان در حال آماده کردن این نقاهتگاه ها هستیم.
وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا که بهبود می یابند و وضعیت مناسبی دارند، اما برای گذراندن دوره نقاهت امکان نگهداری در منزل را ندارند در این مراکز مهمان ما خواهند بود، تصریح کرد: قرار بر این شده که از چند مکان بازدید و پس از آن، احداث این نقاهتگاه ها قطعی شود، بنابراین هنوز محل دقیقی مشخص نشده، اما ممکن است مکان‌های خوابگاهی و یا حتی ورزشگاه هایی که امکان نگهداری افراد را دارند درنظر گرفته شود.
هاشمی همچنین به فعالیت نیروهای هلال احمر در ورودی و خروجی شهرها اشاره و تصریح کرد: عملیات تب سنجی و غربالگری در ورودی و خروجی شهرها با همکاری هلال احمر و سایر ارگان‌ها انجام می شود و افرادی که تب داشته باشند باید به شهر خود بازگردند، ولی اگر مورد مشکوکی شناسایی شد به مراکز درمانی هدایت می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه آموزش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیز در دستور کار جمعیت هلال احمر است، گفت:مقابله با استرس در برابر ابتلا به این ویروس نیز جزو برنامه های هلال احمر است. در این راستا، با مشارکت شهرداری، مرکز بهداشت و سازمان مردم نهاد کشتی نجات، برای کاهش استرس روانی ناشی از کرونا آموزش‌هایی داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون جمعیت هلال احمر هرگونه تجمعی را منع می‌کند، با این وجود اگر درخواستی برای ارائه این آموزش ها از سوی ادارات مطرح شود، با رعایت نکات بهداشتی، آموزش ها ارائه خواهد شد، همچنین آموزش ها در فضای مجازی نیز ارائه می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار