چتر حمایتی بر سر زباله‌گردهای باغبادران

شهردار باغبادران گفت: با توجه به اینکه برخی افراد زباله گرد بومی جزء قشر ضعیف جامعه به شمار می آیند درصورت همکاری آنان با مدیریت شهری باغبادران با برنامه ریزی های صورت گرفته با خیرین مبلغی به عنوان کمک معیشتی در پایان سال به انان پرداخت خواهد شد.

حجت الله امینی باغبادرانی با بیان اینکه هرگونه زباله گردی در شهر ساحلی باغبادران ممنوع است، اظهار کرد: پدیده زباله‌گردی همواره به عنوان یکی از مشکلات مدیریت شهری در شهرهای مختلف ایران به شمار می آید که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا دغدغه شهرداری ها برای برخورد قانونی با زباله گردها را دوچندان کرده است.
وی افزود: به دلیل استفاده شهروندان از ماسک، دستکش های یکبار مصرف، دستمال کاغذی، بطری های پلاستیکی مواد ضد عفونی و... امکان آلودگی در زباله های شهری وجود دارد و این مسئله افرادی را که تا کمر در سطل زباله‌ها خم شده و دست هایی که داخل در زباله هایی که در مقابل منازل قرار می گیرد می رود، در معرض خطر قرار می دهد.
شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا فعالیت زباله گردها باعث می شود در گام نخست سلامت این افراد و در مراحل بعدی جان دیگر شهروندان مورد تهدید قرار گیرد از این رو مدیریت شهری باغبادران با هرگونه زباله‌گردی در شهر برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با کلیه زباله گردها در شهر باغبادران برخورد قانونی می‌شود، عنوان کرد: در راستای جلو گیری از شیوع بیماری کرونا کووید ۱۹ طی هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی در ابتدا به زباله گردها اخطار داده می‌شود و در مرحله دوم طبق دستور قضائی با آن‌ها برخورد خواهد شد.
امینی با بیان اینکه برای حفاظت جان زباله گردها در برابر بیماری ویروسی کرونا می توان جرائمی را برای فعالیت آنان در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد زباله گرد بومی جزء قشر ضعیف جامعه به شمار می آیند درصورت همکاری آنان با مدیریت شهری باغبادران با برنامه ریزی های صورت گرفته با خیرین مبلغی به عنوان کمک معیشتی در پایان سال به انان پرداخت خواهد شد.
وی مشارکت مردم در ساماندهی زباله گردها را لازم و ضروری دانست و متذکر شد: شهروندان در صورت مشاهده زباله گردها در سطح شهر ، می توانند این مهم را به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا برخورد قانونی با این افراد انجام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار